Rift: Planes of Telera

Permalänk

Har precis börjat spela Rift och är relativt dålig på det så ifall någon känner sig villig att hjälpa en på traven så tveka inte att skriva ett pm till mig här.
Spelar förövrigt på Gelidra och är lvl 5

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Har precis börjat spela Rift och är relativt dålig på det så ifall någon känner sig villig att hjälpa en på traven så tveka inte att skriva ett pm till mig här.
Spelar förövrigt på Gelidra och är lvl 5

Om du vill kora lite dungeons i hogre level sa ar jag pa.

Om du har nagra fragor sa kan jag svara pa dom om jag vet.

Vad heter din karaktar?

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Skrivet av Chiftin:

Om du vill kora lite dungeons i hogre level sa ar jag pa.

Om du har nagra fragor sa kan jag svara pa dom om jag vet.

Vad heter din karaktar?

Heter Shadowjolt, det största problemet jag har är att jag inte vet vad jag ska spendera mina soul points på.
Det jag gjort hittills är att questa.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Heter Shadowjolt, det största problemet jag har är att jag inte vet vad jag ska spendera mina soul points på.
Det jag gjort hittills är att questa.

Jag addar dig, spelar lite då och då

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Har precis börjat spela Rift och är relativt dålig på det så ifall någon känner sig villig att hjälpa en på traven så tveka inte att skriva ett pm till mig här.
Spelar förövrigt på Gelidra och är lvl 5

Friskyttarna finns på Gelidra och behöver du hjälp får du gärna höra av dig till oss ingame.

Lycka till med ditt levlande

Permalänk
Skrivet av NoToes:

Jag addar dig, spelar lite då och då

Härligt

Skrivet av Trudgelmer:

Friskyttarna finns på Gelidra och behöver du hjälp får du gärna höra av dig till oss ingame.

Lycka till med ditt levlande

Skrivit till er guild ingame, tror iallafall det och tack

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Kikar du inom på vår sajt så möts du av en stor ikon med titeln "Bli medlem". Klicka på den så får du all information du behöver om hur du ansöker till oss.

Varmt välkommen!

Sitter på.mobilen , så kan ha missat det men vad heterhhemsidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Sitter på.mobilen , så kan ha missat det men vad heterhhemsidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Klicka på länken i min signatur.

Permalänk
Skrivet av shadowjolt:

Har precis börjat spela Rift och är relativt dålig på det så ifall någon känner sig villig att hjälpa en på traven så tveka inte att skriva ett pm till mig här.
Spelar förövrigt på Gelidra och är lvl 5

Funderar själv på att lira lite Rift. Spelade lite vid beta och release men sen tog Aion över (som vanligt på den tiden).
Nu lirar jag inget alls, vilket är rätt trökigt fakiskt

Jag kan haka på och lira lite då och då.. kan skicka ett pm, ingame och se om du är inne!

/Seb

Permalänk
Skrivet av superzebb:

Funderar själv på att lira lite Rift. Spelade lite vid beta och release men sen tog Aion över (som vanligt på den tiden).
Nu lirar jag inget alls, vilket är rätt trökigt fakiskt

Jag kan haka på och lira lite då och då.. kan skicka ett pm, ingame och se om du är inne!

/Seb

Jag rekommenderar dig att börja, det är sjukt roligt att spela Rift.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av superzebb:

Funderar själv på att lira lite Rift. Spelade lite vid beta och release men sen tog Aion över (som vanligt på den tiden).
Nu lirar jag inget alls, vilket är rätt trökigt fakiskt

Jag kan haka på och lira lite då och då.. kan skicka ett pm, ingame och se om du är inne!

/Seb

Rift är så jävla bra när du lär dig spelet. Folk brukar sluta för att de upplever spelet som stelt men det är sjukt bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag började lira Rift för en vecka sedan och tycker själv det är ett jätte bra spel. Det skulle varit kul om man kunde lira med andra i en grupp och hjälpa varandra med saker och ting, t.ex. göra dungeons tillsammans m.m.
Alla som är intresserade, skicka ett pm ingame

Nickname: Iroquois
Server: Gelidra

Permalänk
Skrivet av Iroquois:

Jag började lira Rift för en vecka sedan och tycker själv det är ett jätte bra spel. Det skulle varit kul om man kunde lira med andra i en grupp och hjälpa varandra med saker och ting, t.ex. göra dungeons tillsammans m.m.
Alla som är intresserade, skicka ett pm ingame

Nickname: Iroquois
Server: Gelidra

Hej Iroquois,
Det finns två stora svenska guilds på Gelidra som du kan söka till: Team Sweden och Friskyttarna. Båda kör dungeons och raidar.
www.teamsweden.net
www.friskyttarna.eu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk

Team Sweden har klarat 10man Totdq och söker spelare som vill köra 20manna raid i RiFT. Ni kan kontakta oss ingame eller via hemsidan. @$$

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eccentrïc:

Team Sweden har klarat 10man Totdq och söker spelare som vill köra 20manna raid i RiFT. Ni kan kontakta oss ingame eller via hemsidan. @$$

Hur är det att raida i rift, med tanke på hur sjukt dålig FPS man får i spelet rent allmänt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Hur är det att raida i rift, med tanke på hur sjukt dålig FPS man får i spelet rent allmänt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns en del man kan göra för att förbättra prestandan i Rift. Jag rekommenderar alla att följa denna guide: http://forums.riftgame.com/general-discussions/newcomers/3338...

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Hur är det att raida i rift, med tanke på hur sjukt dålig FPS man får i spelet rent allmänt?

Som Trudge visar finns det en del tweaks man kan göra men att raida i RiFT, eller endgame över huvudtaget i RiFT, är det klart bästa spelet har att erbjuda. Sen får man som alltid i Online spelande försöka få svarstiderna att bli så korta och stabila som möjligt mellan klient och server för att kunna uppskatta raidandet. Man kan köpa proxytjänst externt eller prata med sin isp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Team Sweden Gaming < www.teamsweden.net >
Elder Scrolls Online | FF:XIV ARR | Guild Wars 2 | Rift | LoL | SW:tOR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trudgelmer:

Det finns en del man kan göra för att förbättra prestandan i Rift. Jag rekommenderar alla att följa denna guide: http://forums.riftgame.com/general-discussions/newcomers/3338...

Skrivet av eccentrïc:

Som Trudge visar finns det en del tweaks man kan göra men att raida i RiFT, eller endgame över huvudtaget i RiFT, är det klart bästa spelet har att erbjuda. Sen får man som alltid i Online spelande försöka få svarstiderna att bli så korta och stabila som möjligt mellan klient och server för att kunna uppskatta raidandet. Man kan köpa proxytjänst externt eller prata med sin isp.

Skickades från m.sweclockers.com

Att stänga av shadows helt gör mer för frameraten än alla tweaks på den där sidan, men ändå är det oacceptabelt dåligt på sina ställen med tanke på hur spelet ser ut. Trist, för spelet är rätt kul.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk

Intressant info inför patch 2.6 som kommer i februari. Bl.a ny crafting profession - dreamweaving. Alla dimension fantaster kommer att dregla av lycka.

http://massively.joystiq.com/2013/12/06/massivelys-exclusive-...

Permalänk
Medlem

Har en lvl 34 char på Gelidra om någon är sugen på att spela!
kan lägga till att gubben heter Tagaei om ni vill adda!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av zeddiz:

Har en lvl 34 char på Gelidra om någon är sugen på att spela!
kan lägga till att gubben heter Tagaei om ni vill adda!

Har du ingen att spela med, är du välkommen till Friskyttarna gille på Gelidra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Har du ingen att spela med, är du välkommen till Friskyttarna gille på Gelidra.

Roligt att du säger det, joinade guilden för en timme sen

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk

Tjeeenare Tjenare!

Ska börja lira RIFT nu jag med och timar perfekt för någon patch som skall ta cirka 3 timmar!

Tips på Solo-builds för mycket PvE? Har funderat på Cleric (druid) och undrar ifall det är bra grejer!
Citera gärna ifall ni svarar till mig!

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustforce:

Tjeeenare Tjenare!

Ska börja lira RIFT nu jag med och timar perfekt för någon patch som skall ta cirka 3 timmar!

Tips på Solo-builds för mycket PvE? Har funderat på Cleric (druid) och undrar ifall det är bra grejer!
Citera gärna ifall ni svarar till mig!

Jag skulle säga full inquisitor (stavning). Mycket AoE och stark AoE vilket är bra för dungeons. Eller du kanske menar när du levlar? I så fall kan jag säga att jag i alla fall levlade med full inq

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Kan det inte ta och bli onsdag någon satans gång så att man äntligen kan komma hem igen och lira Rift eller?! / Zabe

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Jag har lite frågor,
Vilken medelålder är det på spelarna!?
Är det mycket fuskare?
Är klasserna balanserade?
Är det värt att spela även om man sög som på wow typ?

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Skrivet av Fallenfate:

Jag har lite frågor,
Vilken medelålder är det på spelarna!?
Är det mycket fuskare?
Är klasserna balanserade?
Är det värt att spela även om man sög som på wow typ?

Det är omöjligt att ange någon medelålder fär spelet generellt. I vårt RIFT gille är medelåldern 30+, men det finns säkerligen även gillen med betydligt yngre medelålder. Du får söka dig till en gemenskap som känns rätt åldersmässigt.

Angående fuskare och balanserade klasser, så beror svaret säkerligen på vem som svarar och om personen spelar mest PvE eller PvP. Själv är jag PvE junkie och skulle vilja påstå att Rift varken är bättre eller sämre än de flesta andra MMOGs i detta avseende.

Rift är absolut värt att testa. Det är gratis så du förlorar inget på att prova.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Det är omöjligt att ange någon medelålder fär spelet generellt. I vårt RIFT gille är medelåldern 30+, men det finns säkerligen även gillen med betydligt yngre medelålder. Du får söka dig till en gemenskap som känns rätt åldersmässigt.

Angående fuskare och balanserade klasser, så beror svaret säkerligen på vem som svarar och om personen spelar mest PvE eller PvP. Själv är jag PvE junkie och skulle vilja påstå att Rift varken är bättre eller sämre än de flesta andra MMOGs i detta avseende.

Rift är absolut värt att testa. Det är gratis så du förlorar inget på att prova.

Detta var ju bra svar,
Det jag söker är en gemenskap där man kan skoja och ha kul när man spelar.
Jag skulle påstå att jag är ute efter PvE då jag aldrig varit speciellt bra eller tyckt det varit roligt med PvP.

Jag har själv varit killen som suttit och bettet mig som tolv år på wow, men när jag började spela igen ville jag bara spy på folket som man spelade med och det är väl för att jag har växt upp.

Så det som gäller för mig är väl egentligen bara att sätta sig ner och börja spela och se vad jag tycker om det.
Men kommer behöva ha folk att Chata med och gärna en guild för annars tröttnar jag direkt.

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

När Rift släpptes så köpte jag "collector version" via deras sida (digital version, sköldpadda, stor backpack osv) men slutade spela efter 3 veckor.

Vill nu börja igen men upptäcker att server jag lirade på samt min 50 ranger är helt borta, startade gratisversionen och de funkar ju men med ett nytt acc.
Mailet med mina kontouppgifter har jag ej kvar då detta var gode länge sedan.
De har mitt kontokorts nr som betalningarna är gjorda med samt min mail osv går det att få tillbaka sin character eller måste jag köpa om allting nytt från början?
(är ju rätt trögt att levla med F2P versionen utan mount och bags som förutsätter att man kan skaffa sig en ekonomi)

Det löste sig fick tillbaka accountet.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Skrivet av undrande:

När Rift släpptes så köpte jag "collector version" via deras sida (digital version, sköldpadda, stor backpack osv) men slutade spela efter 3 veckor.

Vill nu börja igen men upptäcker att server jag lirade på samt min 50 ranger är helt borta, startade gratisversionen och de funkar ju men med ett nytt acc.
Mailet med mina kontouppgifter har jag ej kvar då detta var gode länge sedan.
De har mitt kontokorts nr som betalningarna är gjorda med samt min mail osv går det att få tillbaka sin character eller måste jag köpa om allting nytt från början?
(är ju rätt trögt att levla med F2P versionen utan mount och bags som förutsätter att man kan skaffa sig en ekonomi)

Det löste sig fick tillbaka accountet.

Roligt att höra ! Välkommen tillbaka till det bästa free to playspelet på marknaden !