Här är vinnarna i SweClockers BF4-tävling

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av kebab arne:

Tackar så mycket för alla gratulationer samt ett riktigt bra jobb från Sweclockers/Admins som styrde upp denna tävling.

Tror jag aldrig spelat så roliga och intensiva matcher som jag gjorde under tävlingsveckan man märkte verkligen att alla försökte spela så bra de kunde samt gjorde allt för att vinna

Orkade inte läsa igenom Zhrooms WOT men såg någonstans att han tyckte att jag förmodligen campade en och samma flagga vilket jag absolut inte gjorde, Visste inte ens att flaggorna spelade så stor roll utan jag gjorde allt jag kunde för att vinna, switchade mellan klasser och körde fordon när jag kunde men fokuserade på infantry och sprang runt som en riktigt galning ! :D, revivade alla jag såg även om det innebar att jag tog stora risker ( tex hoppa ur tanks osv ) och det verkar ha lönat sig.

Men det är skitsamma finns alltid onöjda personer! tror de flesta som var med och spelade tyckte det var jävligt roligt iallafall och det ska sweclockers ha ett stort eloge för!

God jul och gott nytt år // Pyromarne

Hehe hade jag dels inte haft problem med bluescreen + connections problem hade jag nog kunnat tagit dig Fokuserar nämligen endast på flaggor typ det jag varit bra på xD Men gratis till en lyckad runda!

Även bra jobbat till alla admins som har varit där och hjälper till med servern! Ni gör mina kvällar så mycket roligare på mumble! Extra grandioz till Lan som är den hjälte vi förtjänar!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av trisse23:

Hehe hade jag dels inte haft problem med bluescreen + connections problem hade jag nog kunnat tagit dig Fokuserar nämligen endast på flaggor typ det jag varit bra på xD Men gratis till en lyckad runda!

Även bra jobbat till alla admins som har varit där och hjälper till med servern! Ni gör mina kvällar så mycket roligare på mumble! Extra grandioz till Lan som är den hjälte vi förtjänar!

Glöm inte bort agentq15! Det var han som skapade scriptet från grunden!

Återigen: Stor eloge till honom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

... någons livshistoria ...

Det är klart att duktiga spelare oftast har högre K/D, vilket givetvis kan vara en indikator på att en spelare är duktig. Men jag håller inte med dig om att dessa är det bästa för laget i många fall.

Problemet med Battlefield 3 och 4 är att det inte finns någon lagkänsla. Detta beror helt och hållet på battlelog. Allt handlar om statistik. Din egna statistik. Det handlar om att du ska få så bra stats som möjligt. Hur det slutar för laget är helt irrelevant. Detta kanske inte gäller dig, mig eller grannen din, men faktum är att det är väldigt många spelare som agerar på detta vis. Om detta sen tilltalar den yngre publiken eller den äldre - ja, det är en annan diskussion. K/D är en av sakerna som spelar in i denna statistiksituation vi har, och det är en av sakerna som många spelar för. Detsamma gäller poäng per minut. Titta tillbaka på Battlefield 3. De bästa helikopterpiloterna stod och hovrade över sin egna bas, och sniprade ut folk. Räcker man flaggor längre bort? Nej. Men man riskerar att inte dö lika enkelt. Och få öppna kills. Jag känner till en del duktiga tankförare och i princip alla är väldigt passiva, det så som statsen behålls. Min uppfattning efter många timmar i både BF3 och BF4 att folk som har hög K/D är väldigt fega. Och endast spelar för kills och deaths. Kanske inte alla, men absolut den största majoriteten. Denna verkar inte stämma med din, så det är inte så mycket mer vi kan diskutera här.
Det är en tråkig utveckling. "Lagkänslan" som fanns när man spelade t ex BF2 finns inte för fem öre. Commandern i BF4 kan inte göra någonting, utan är bara en hjälpreda. Man har "noobifierar" hela titeln för att locka in flera spelare.

Står fast vid att lagpoäng av möjliga slag (revive, squadpoäng, ammo, capture) är den absolut bästa beräkningsmetoden för att få folk att spela efter flaggor. Jag tror fortfarande att en tävling vad gäller K/D kommer tvinga folk i sniper-läge eller köra en attack-heli i spawn och bara snipra ut folk. Möjligtvis tankfolk som har 3 polare som springer bakom och repairar, som håller sig extremt passiv. Har återigen inte sett så mycket spel på flaggor som under denna tävling och det var riktigt skoj att se. Men det kanske bara är för att det passar min spelstil .....?

Permalänk
Medlem

ja jag får väl också tacka för tävlingen, kommer absolut delta nästa gång!

gillar absolut upplägget med denna tävlingen som skiljer sig från många andra tävlingskriterier inom spel, inte nödvändigtvis den som dödar flest som vinner utan att slänga sig in i smeten och trycka på, något alla kan och borde göra men som många tyvärr struntar i utan hellre spelar safe och "sitter bak" än att offra sig en gång för laget då och då och få negativ effekt på sin K/D.

Permalänk
Medlem

Grattis till vinnarna, hade missat den här tävlingen helt, dock blev bf4 inte min grej.

Väntar på en Cs:Go turnering där man kan dominera och förhoppningsvis se motstånd

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk

Rolig Tävlings Idé!

Grattis till alla vinnare!

Ville bara säga att jag tyckte att idén att ha en tävling inom BF4 är jätteroligt! Bara synd att jag inte har fått min nya dator än så har inte haft möjlighet att vara med och spela, näste gång dock! Hoppas det blir fler BF tävlingar!

Visa signatur

"If at first you don't suceed, cheat!" -Richard Muthwill