Permalänk

Hjälp här !! ?

Hej jag har haft problem med mitt grafikkort på sistone drivrutinerna funkar inte. Jag har testat nästan alla drivrutiner till grafikkorten och inget verkar fungera problemet uppkom när jag skulle starta ett program det var en generare när jag klickade på knappen generate så laddade den sen blinkade skärmen svart sen stog det nvidia windows kernel mode driver återställt . Jag skulle in och spela cs sen så fick jag 30 i fps jag blev orolig så jag reinstallade drivrutirnerna det funkade tillslut jag körde furmark och fick bra Score där. Nästa dag när jag skulle in så uppstod problemet igen. Jag reinstallade det igen fast denna gången prövade jag en gammal version det funka fast när jag stängde av datorn och satte på den igen så hade jag samma problem igen. Denna gången uppgraderade jag drivrutinen hjälpte men när jag stängde av datorn och satte på den igen så hade jag samma problem.

Jag har uppdaterat BIOS till den näst sista versionen.
Inget fel på minne körde memtest86 fick inget fel.
Körde furmark gick inte bra denna gången.
Har testat nästan allt.

Jag har inga kontakter som kan hjälpa mig sökte på internet fick inget hjälp där

Specs

Grafikkort: Asus GTX 660
Moderkort: Asus P8 Z77-VLX 2
Ram: 8 GB
OS: Windows 7 Pro
SSD: Kingston 120 gb
HDD: 500GB
Processor : Intel i5 3570K

Jag har Äkta Windows. .
Finns inte windows 7 på nätet har dom inte det på microsoft.com. Om det kostar pengar så kan jag köpa en ny windows 7 skiva ?

Permalänk
Medlem

Testat starta om datorn?

Permalänk

japp gtx660 ligger just nu på 66 grader och datorn låter som fan

Permalänk

prova ominstallera drivrutinerna om det hjälper

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

Jag raderade drivrutinerna sen installera den igen men hjälpte inte till datorn laggar jätte mycket

Permalänk
Medlem

Kollat om du har virus ?

Permalänk

Allt blev till normal igen sen fukade det sig

Grafikdrivrutinerna fukar sig eller är det min grafik kort

Permalänk
Skrivet av nabilos43:

Allt blev till normal igen sen fukade det sig

Grafikdrivrutinerna fukar sig eller är det min grafik kort

Det kan inte vara något program som kraschar dina drivisar? Jag kommer ihåg för ett tag sedan att när jag använde firefox så kraschade drivrutinerna hela tiden men när jag bytte till chrome så löste det sig men annars har du öppnat datorn och kollat så att det inte fullt med damm eller att kylaren har lyckats lossnat på något sätt?

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk

När jag har ominstallerat grafikdrivrutinen och uppdaterat fungerar datorn men när jag ska stänga av datorn och sen sätta på den så inträffar problemet direkt. Jag behöver verkligen hjälp med detta eftersom det finns ingen annan som kan hjälpa mig

Hur jag ser problemet. det är när jag går in på cs 1.6 och fps ligger 30.

Asså det funkar perfekt när jag ominstallerar. nästa dag när jag sätter på den så fukar allting upp sig jag behöver verkligen hjälp.

Jag använder chrome detta hände bara plötsligt jag vet inte varför.

Det var en program jag ladda ner den hette DayZ Key den laddade sen blev skärmen svart sen stog det att drivrutinerna slutade fungera jag behöver verkligen hjälp

Permalänk
Medlem

Prova äldre drivrutiner, de som släpptes innan det senaste.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk

Ska testa nu vi får se annars återkommer jag igen

Permalänk

Ok jag har provat dom äldre verkar som att jag har samma problem igen testade furmark fick 6 fps

Permalänk

Jag har testat nästan allt jag har kollat Cmos Batter jag har Testat dra ut den och dra in den igen jag har testat nästan allt jag har gjort memtest86. Gpu är på 55-60 grader när jag kör Furmark 1980.1620

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nabilos43:

Jag har Äkta Windows. Det är en nyckel generator jag måste förklara lite iallafall..
Finns inte windows 7 på nätet har dom inte det på microsoft.com. Om det kostar pengar så kan jag köpa en ny windows 7 skiva ?

Radera allt du har skrivit om keys osv., annars kommer även denna tråden att låsas.

Du kan ladda hem en laglig ISO härifrån: http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/604187-le...

Sedan laddar du hem Microsoft eget verktyg för att bränna dessa och ha ett usb-minne redo. Starta programmet och följ instruktionerna (välj ISOn du precis laddade hem och sedan väljer du USB-minnet som mål). När programmet är klar går du in på USB-minnet och raderar /sources/ei.cfg filen. Detta gör att du kan välja exakt vilken version av Windows du vill installera (tex. Home premium eller pro)
Länk till microsofts "brännerprogram: http://images2.store.microsoft.com/prod/clustera/framework/w7...

Sedan är det bara välja att datorn ska boota från USB-minnet och sätta igång med installationen av Windows.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Radera allt du har skrivit om keys osv., annars kommer även denna tråden att låsas.

Du kan ladda hem en laglig ISO härifrån: http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/604187-le...

Sedan laddar du hem Microsoft eget verktyg för att bränna dessa och ha ett usb-minne redo. Starta programmet och följ instruktionerna (välj ISOn du precis laddade hem och sedan väljer du USB-minnet som mål). När programmet är klar går du in på USB-minnet och raderar /sources/ei.cfg filen. Detta gör att du kan välja exakt vilken version av Windows du vill installera (tex. Home premium eller pro)
Länk till microsofts "brännerprogram: http://images2.store.microsoft.com/prod/clustera/framework/w7...

Sedan är det bara välja att datorn ska boota från USB-minnet och sätta igång med installationen av Windows.

Ska jag dra ur Grafik kortet också eller ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nabilos43:

Ska jag dra ur Grafik kortet också eller ?

Nej.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Jag laddade ner windows 7 usb/download tool

Det stog att det var inte bootable på min usb ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nabilos43:

Jag laddade ner windows 7 usb/download tool

Det stog att det var inte bootable på min usb ?

Det bör fungera men ibland är download tool lite skumt. Gör detta, sedan testar du igen:

Starta kommandotolken med administratörsrättigheter (start -> cmd).
Skriv diskpart för att starta Windows partitionsverktyg.
Skriv list disk för att visa samtliga lagringsenheter som är anslutna till datorn.
Skriv select disk # där # är den siffra som markerar USB-minnet (se kapaciteten (size)). I detta moment är det mycket viktigt att du väljer rätt, annars kan du av misstag råka nollställa en annan lagringsenhet.
Skriv clean för att nollställa lagringsenheten.
Skriv create partition primary för att skapa en partition.
Skriv select partition 1 för att välja den nyskapade partitionen.
Skriv active för att markera partitionen som aktiv.
Skriv format quick fs=fat32 för att formatera partitionen.
Skriv assign för att ge partitionen en enhetsbokstav.
Skriv exit för att avsluta diskpart.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Det bör fungera men ibland är download tool lite skumt. Gör detta, sedan testar du igen:

Starta kommandotolken med administratörsrättigheter (start -> cmd).
Skriv diskpart för att starta Windows partitionsverktyg.
Skriv list disk för att visa samtliga lagringsenheter som är anslutna till datorn.
Skriv select disk # där # är den siffra som markerar USB-minnet (se kapaciteten (size)). I detta moment är det mycket viktigt att du väljer rätt, annars kan du av misstag råka nollställa en annan lagringsenhet.
Skriv clean för att nollställa lagringsenheten.
Skriv create partition primary för att skapa en partition.
Skriv select partition 1 för att välja den nyskapade partitionen.
Skriv active för att markera partitionen som aktiv.
Skriv format quick fs=fat32 för att formatera partitionen.
Skriv assign för att ge partitionen en enhetsbokstav.
Skriv exit för att avsluta diskpart.

Awww... höll just på att skriva ett liknande inlägg

Visa signatur

_________
Intel > AMD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AxVoB:

Awww... höll just på att skriva ett liknande inlägg

You are no match for my kung-fu

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Den angivna partition är inte giltig ?

Sorry jag stavade partition fel

Permalänk
Skrivet av Kent:

Det bör fungera men ibland är download tool lite skumt. Gör detta, sedan testar du igen:

Starta kommandotolken med administratörsrättigheter (start -> cmd).
Skriv diskpart för att starta Windows partitionsverktyg.
Skriv list disk för att visa samtliga lagringsenheter som är anslutna till datorn.
Skriv select disk # där # är den siffra som markerar USB-minnet (se kapaciteten (size)). I detta moment är det mycket viktigt att du väljer rätt, annars kan du av misstag råka nollställa en annan lagringsenhet.
Skriv clean för att nollställa lagringsenheten.
Skriv create partition primary för att skapa en partition.
Skriv select partition 1 för att välja den nyskapade partitionen.
Skriv active för att markera partitionen som aktiv.
Skriv format quick fs=fat32 för att formatera partitionen.
Skriv assign för att ge partitionen en enhetsbokstav.
Skriv exit för att avsluta diskpart.

A nu funkar inte musen eller tangenten på installationen

Permalänk
Legendarisk

* Tråd låst: Otydlig rubrik, korspostning *

Visa signatur

Abstractions all the way down.