Permalänk
Medlem

Datorn fungerar bara med ena ram porten!

Hej!

Har precis bytt ut mitt chassi
Men jag har ett problem däremot. Datorn vill bara visa bild när 1 ram minne är inkopplat i ena porten.
Båda ram minnena fungerar i porten, så problemet ligger inte i det.

Vill även säga igen att det var bara ett chassi byte jag gjorde, och allt fungerade perfekt förut.

Så, vad kan problemet vara?
Tack på förhand

Permalänk

Testa med att återställa cmos genom att plocka ut det runda batteriet på moderkortet och sedan sätta tillbaka det. Lycka till

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem

Kan du ha böjt pins på cpu-sockeln vid flytten?

Permalänk
Skrivet av hultron:

Kan du ha böjt pins på cpu-sockeln vid flytten?

Tror inte att han tog ut cpu'n.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av William George:

Testa med att återställa cmos genom att plocka ut det runda batteriet på moderkortet och sedan sätta tillbaka det. Lycka till

Tack så mycket

Kollade upp denna tutorialen på hur man gjorde och det funkade fin fint

Tack för alla andra som har försökt att lösa problemet också ^^