Mitt spel lagar fast jag har helt ok spec?

Permalänk
Medlem

Mitt spel lagar fast jag har helt ok spec?

Hej alla sweclockare det är så att jag installerade nyss cs go och skulle spela ikväll men när jag startar det så lagar det väldigt mycket. har ingen aning vad jag ska göra behöver er hjälp!

den här datorn har jag http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=s...

Permalänk
Medlem

Ja, du har ju inte någon bra dator direkt. Kolla processoranvändningen i Aktivitetshandlaren och GPUanvändningen i MSI Afterburner (tror jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Ja, du har ju inte någon bra dator direkt. Kolla processoranvändningen i Aktivitetshandlaren och GPUanvändningen i MSI Afterburner (tror jag)

Men jag borde väll endå klara cs go utan lagg med dom specsen`?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maruZZ:

Men jag borde väll endå klara cs go utan lagg med dom specsen`?

Nja, skulle jag inte just säga. Grafikkortet är egentligen ett gammalt HD 6450 med ett nytt namn och lite fin plast.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Nja, skulle jag inte just säga. Grafikkortet är egentligen ett gammalt HD 6450 med ett nytt namn och lite fin plast.

Kan du länka ett bra grafikkort som funkar till datorn och som klarar dom flesta spelen så vore du ass scysst!

Permalänk
Medlem

Först och främst. När man ska byta komponenter till redan färdigbyggda datorer börjar trasslet. Ofta är chassina små och håller på värmen. Jag köpte en färdigbyggd en gång i tiden och gör aldrig om det. Då är det bättre att följa en guide och klia sig i huvudet i undran på hur man ska få ihop det och lägga lite tid där än att bli frustrerad över prestandan efteråt.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Först och främst. När man ska byta komponenter till redan färdigbyggda datorer börjar trasslet. Ofta är chassina små och håller på värmen. Jag köpte en färdigbyggd en gång i tiden och gör aldrig om det. Då är det bättre att följa en guide och klia sig i huvudet i undran på hur man ska få ihop det och lägga lite tid där än att bli frustrerad över prestandan efteråt.

Utöver det som ovanstående skrev så brukar nätaggen i färdigbyggda vara sådär och ofta hyfsat kass och knappt klara av något direkt kraftullare än det som är i den.
Funderar man sen på byta ut nätagget så kanske den har ett nätagg med några skumma mått så man inte får plats med vanligt atx nätagg.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadrok:

Först och främst. När man ska byta komponenter till redan färdigbyggda datorer börjar trasslet. Ofta är chassina små och håller på värmen. Jag köpte en färdigbyggd en gång i tiden och gör aldrig om det. Då är det bättre att följa en guide och klia sig i huvudet i undran på hur man ska få ihop det och lägga lite tid där än att bli frustrerad över prestandan efteråt.

Skrivet av BaZZe:

Utöver det som ovanstående skrev så brukar nätaggen i färdigbyggda vara sådär och ofta hyfsat kass och knappt klara av något direkt kraftullare än det som är i den.
Funderar man sen på byta ut nätagget så kanske den har ett nätagg med några skumma mått så man inte får plats med vanligt atx nätagg.

Med andra ord så är jag körd?

Permalänk

Synd att du köpte datorn som du avråddes från att köpa tidigare.

Permalänk
Medlem

Hej maruZZ!

Din dator är maxad i processor kraft, tråkigt med det integrerade grafikkortet som HP luras med.
Nätdelen är på fjuttiga 300W så den orkar inte driva något bättre.
Såg att netonnet säljer den fortfarande.
God fortsättning!

Visa signatur

Milk is life

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maruZZ:

Hej alla sweclockare det är så att jag installerade nyss cs go och skulle spela ikväll men när jag startar det så lagar det väldigt mycket. har ingen aning vad jag ska göra behöver er hjälp!

den här datorn har jag http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=s...

Det kommer kosta mer än det smakar att uppgradera en sån där metallhög till speldugligt skick, tyvärr.
Du kan ju börja med att kolla om det finns en PSU i samma dimensioner som den du har så kan du skaffa dig en ny PSU och grafikkort, annars får du nog tyvärr byta lådan om moderkortet följer någon standard.

Finns massa folk som har datorlådor som bara ligger och skräpar, köp ett begagnat chassi för en billig peng.

Permalänk

Grafikkortet är inte gjort för spel så inte konstigt att det laggar när du spelar. Köp ett begagnat 6950 och ett nytt nätagg så ska du se att det flyter på

Visa signatur

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Permalänk
Skrivet av maruZZ:

Med andra ord så är jag körd?

Du kanske kan lämna tillbaka datorn om du har riktig jäkla tur? Förmodligen går det inte.
Om du inte kan lämna tillbaka datorn, försök att sälja HP datorn, du kanske kan få runt 4000 kr för den.
Sedan kan du köpa denna dator från komplett för 7.495kr som är MYCKET bättre än HP-skiten du har nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Du kanske kan lämna tillbaka datorn om du har riktig jäkla tur? Förmodligen går det inte.
Om du inte kan lämna tillbaka datorn, försök att sälja HP datorn, du kanske kan få runt 4000 kr för den.
Sedan kan du köpa denna dator från komplett för 7.495kr som är MYCKET bättre än HP-skiten du har nu.

Kan inte annat än hålla med. Och om du inte har råd med en så dyr dator, så köper du denna. Då kan du åtminstone spela alla spel.
http://www.greattech.se/product.html/infinity-calibre?categor...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericb:

Kan inte annat än hålla med. Och om du inte har råd med en så dyr dator, så köper du denna. Då kan du åtminstone spela alla spel.
http://www.greattech.se/product.html/infinity-calibre?categor...

Skickades från m.sweclockers.com

Avråder verkligen ALLA att handla från Greattech. Har riktigt dåliga erfarenheter därifrån.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Avråder verkligen ALLA att handla från Greattech. Har riktigt dåliga erfarenheter därifrån.

Du kan väl inte smutskasta ett helt företag för dåliga erfarenheter för en enskild person? En kompis till mig handlade där felfritt för inte allt nå länge sen.

Edit Sen var inte den datorn mycket att hänga i granen (Hp'n). Som någon nämnt så köper du en dator som du i en annan tråd blev avrådd att inte köpa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maruZZ:

Kan du länka ett bra grafikkort som funkar till datorn och som klarar dom flesta spelen så vore du ass scysst!

300 watt (fantasi-watt) ocertat nätagg. DU kan nog glömma kraftigare grafikkort i den datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Avråder verkligen ALLA att handla från Greattech. Har riktigt dåliga erfarenheter därifrån.

Jag köpte min förra dator där och var mycket nöjd. Sen finns det säkert bättre affärer men hur som får du mycket dator för pengen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Förstår inte ens varför man skulle komma på tanken att köpa en färdigbyggd märkes dator från HP och förvänta sig att man ska klara av att spela spel på den sen? Den är dessutom j*vligt dyr för att inte ha så mycket kraft.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: i7-4770K @ 3.5GHz GPU: GTX 780 OC 3GB RAM: 8GB (2 x 4GB) @ 1,333MHz MB: G1.Sniper Z87
SSD: 250GB Samsung 840 Basic HDD: WD Desktop Green 3TB PSU: CoolerMaster G750M @ 750W.

Permalänk
Sötast

Synd att du köpte datorn trots att du blev rekommenderad att inte göra det. Utöver det så svarar du i någon annans tråd och ger svar på om den datorn han är intresserad av är bra nog för diverse spel trots att du egentligen inte har den blekaste aning vad du pratar om.

Märkesdatorer är något som bör undvikas som pesten, de pressar priser genom att bygga så snålt det bara går och genom att lura "den dumma massan".

Ett tips är att lyssna på dina medmänniskor här på sweclockers då de mest troligt kan mer än dig. Med det sagt så är det ändå alltid viktigt att vara källkritisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maruZZ:

Hej alla sweclockare det är så att jag installerade nyss cs go och skulle spela ikväll men när jag startar det så lagar det väldigt mycket. har ingen aning vad jag ska göra behöver er hjälp!

den här datorn har jag http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=s...

Ojojoj, stackare.
Som alla skriver, det blir svårt att göra någon uppgradering på det där..
Tråkigt att bli lurad om dom sagt att det där e en spelburk, en kontorsdator är vad d där e..
"Helt ok specs" för office o flashspel..
God fortsättning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maruZZ:

Med andra ord så är jag körd?

Tyvärr är du nog det. Hoppas bara du inte slängde allt för mycket pengar i sjön. För att få den i "spelbart" skick så måste du byta ut nästan allt. Det enda jag kan se värt att spara från den datorn är ram och hårddisk.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maruZZ:

Med andra ord så är jag körd?

Ja, du är körd. Gör som furuliden sa, sälj skiten och köp en riktig dator.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Tyvärr är du nog det. Hoppas bara du inte slängde allt för mycket pengar i sjön. För att få den i "spelbart" skick så måste du byta ut nästan allt. Det enda jag kan se värt att spara från den datorn är ram och hårddisk.

Processorn i HP datorn är faktiskt ganska bra för spel. Men datorn saknar GPU kraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maruZZ:

Hej alla sweclockare det är så att jag installerade nyss cs go och skulle spela ikväll men när jag startar det så lagar det väldigt mycket. har ingen aning vad jag ska göra behöver er hjälp!

den här datorn har jag http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=s...

byt nätaggregat till ett 500w, sedan byt grafikkort till ett lowprofile gtx 760.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av furuliden:

Processorn i HP datorn är faktiskt ganska bra för spel. Men datorn saknar GPU kraft.

Njae.. "Bra" är väl att ta i.. Duglig eventuellt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hmm Det känns inte som att det igentligen är någon idé att skriva i denna tråd då trådskaparen iallafall inte verkar ta till sig av råden han/hon får här på forumet.

Men jag gör ett försök iallafall, Jag tänker så här eftersom du sitter som du sitter nu när du har köpt en dator som inte alls är till för att spelas med men du iallafall vill kunna spela på den så skulle jag nog kolla efter ett grafikkort som har lite mer kräm en det du har idag men som inte behöver extra ström. Som detta kort inget monster direkt med iallafall bättre en det du har idag. Grafikkort Det borde nog det nätagget kunna dra runt om en precis då kan du iallafall kanske spela CS:Go på Low iallafall bättre en ingenting right

Men du kära trådskapare nästa gång det är dags att köpa dator lyssna på de råd du får från oss här på forumet för i 99% så leder dem dig rätt du skulle ha tagit samma summa pengar som du la på datorn du köpte på el-giganten och köpt dig en dator på någon av de andra "dator" butikerna istället.
Vi som finns här på forumet vill bara hjälpa till av ren snällhet inget annat.

Mvh

Daniel

PS Ja jag vet att jag skriver illa

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Njae.. "Bra" är väl att ta i.. Duglig eventuellt.

Hmm. Beror på vad man jämför med såklart. Men A10-6700 kan pumpa ut 93 fps i BF3 och eftersom TS spelar med en 60Hz skärm så klarar processorn sitt jobb med god marginal.
http://www.sweclockers.com/recension/17044-amd-a10-6800k-och-...

Permalänk
Medlem

Testa kora lagre upplosning. Verkar vara stor skillnad mellan 720p och 1080p nar det galler prestanda.
http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_a10_6700_review_apu,...

Permalänk
Medlem

Har du testat att ta ut HD 8470 kortet och köra på den integrerade grafikkretsen som sitter på A10-6700(HD 8670D), vad jag vet så bör den vara bättre.