Permalänk

24 pin uttag moderkort

Hejsan, första tråden här på sweclockers och har ingen aning om jag lagt den rätt. Men, i alla fall så är det såhär att ett av stiften på 24 pin moderkorts strömuttag har smält. Jag tänkte bara höra om någon visste vad var och en av "pinsen" gör för nytta, vad de är kopplade till. Det är pin nr 11 som har smält, någon som vet vad det stiftet leder till? Tack på förhand

Visa signatur

what does a hero truly need that is for you to decide

Permalänk
Medlem
Skrivet av cedrikaagaard:

Hejsan, första tråden här på sweclockers och har ingen aning om jag lagt den rätt. Men, i alla fall så är det såhär att ett av stiften på 24 pin moderkorts strömuttag har smält. Jag tänkte bara höra om någon visste vad var och en av "pinsen" gör för nytta, vad de är kopplade till. Det är pin nr 11 som har smält, någon som vet vad det stiftet leder till? Tack på förhand

http://pinouts.ru/Power/atx_v2_pinout.shtml

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av cedrikaagaard:

Hejsan, första tråden här på sweclockers och har ingen aning om jag lagt den rätt. Men, i alla fall så är det såhär att ett av stiften på 24 pin moderkorts strömuttag har smält. Jag tänkte bara höra om någon visste vad var och en av "pinsen" gör för nytta, vad de är kopplade till. Det är pin nr 11 som har smält, någon som vet vad det stiftet leder till? Tack på förhand

Tja!
Tråkigt att höra! Något måste vara fel för om 24pin smälter är det aldrig ett gått tecken!
Det heter "Molex kontakt 24 pin" och här är wikisidan om den
http://en.wikipedia.org/wiki/Molex_connector
Hoppas du löser det.
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Googla på "atx 24 pin pinout" så borde du få svar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Tack så mycket alla

Visa signatur

what does a hero truly need that is for you to decide