Battle for middle earth II

Permalänk

Battle for middle earth II

Tjenare, vart sugen på på att skaffa Battle for middle earth, men jag hittar det fan inte någonstanns. Är det någon som vet vart fan man kan hitta detta spelet?

ända jag hittade var detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=104430
och det känns inte så relevant att lägga 1325 kr för det.

Permalänk
Medlem

Spelet kom ju ut för ett bra tag sedan, och deras licens har gått ut, därav ligger även spelservrarna nere. Det lättaste du kan göra är att hitta ett begagnat.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Medlem

Ett av de bästa rts-spelet jag kört önskar det återlanserades på Origin eller gjordes i ny tappning typ en 3:a.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Dyrt som fan på ebay med....

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingofpancakes:

Tjenare, vart sugen på på att skaffa Battle for middle earth, men jag hittar det fan inte någonstanns. Är det någon som vet vart fan man kan hitta detta spelet?

ända jag hittade var detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=104430
och det känns inte så relevant att lägga 1325 kr för det.

Du hade kunnat få köpa mitt... men har det installerat på en blåst hårddisk...

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Har för mig det handlade om att EA's lotr licens gick ut och de då är väldigt begränsade i hur och var de skulle kunna sälja spelet.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Finns på Amazon och ebay för 300-400kr. Tittade bara lite snabbt så såg inte om de skickade till Sverige men det verkade finnas rätt många säljare så någon borde skicka.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Ett av de bästa rts-spelet jag kört önskar det återlanserades på Origin eller gjordes i ny tappning typ en 3:a.

Alltså det är ett hyfsat kul spel... Men ett av de bästa? Skiten var så jäääävla obalancerat att det inte ens var kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Alltså det är ett hyfsat kul spel... Men ett av de bästa? Skiten var så jäääävla obalancerat att det inte ens var kul

Tänk er LOTR: Total War. :') vackert..

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Tänk er LOTR: Total War. :') vackert..

Gief me naow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Alltså det är ett hyfsat kul spel... Men ett av de bästa? Skiten var så jäääävla obalancerat att det inte ens var kul

Det är nostalgin som talar! Men jo, alvernas bågskyttar maxade wtf xD

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Det är nostalgin som talar! Men jo, alvernas bågskyttar maxade wtf xD

Inte ens bra Dwarf som rushar ut en "mine/tunnel" i din bas och sedan spammar ut units + hjälte. GG ezy.

Permalänk

har både ettan och tvåan och det var underbara spel men 24tummare dödade det för mig och har inte kommit på hur man kan ändra till 1080p upplösning så det blir vackert igen. en origin HD remake skulle iallafall få mig att lätta på börsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av panzerthrash:

har både ettan och tvåan och det var underbara spel men 24tummare dödade det för mig och har inte kommit på hur man kan ändra till 1080p upplösning så det blir vackert igen. en origin HD remake skulle iallafall få mig att lätta på börsen

Verkar ju bara vara att ändra i option.ini till önskad upplösning. Vet ej om ui'n stödjer widescreen så kan se lite konstigt ut.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Tänk er LOTR: Total War. :') vackert..

Skrivet av Wully:

Gief me naow?

Finns flera moddar

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Jo, men tänk dig ett spel gjort av t.ex CA. Hade varit förbannat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingofpancakes:

Tjenare, vart sugen på på att skaffa Battle for middle earth, men jag hittar det fan inte någonstanns. Är det någon som vet vart fan man kan hitta detta spelet?

ända jag hittade var detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=104430
och det känns inte så relevant att lägga 1325 kr för det.

Spelet säljs inte längre av någon dum anledning. Då spelet inte längre säljs så skulle jag argumentera för att det är moraliskt försvarbart att priarkopiera spelet i fråga. Dock så skulle detta fortfarande vara olagligt, även om det är ett riskfriff brott, och inget jag uppmanar dig att göra.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

Helvete vilket pris - kanske värt o sälja sitt ex som ligger o dammar på blocket dårå haha, fyfan. xD

Permalänk
Medlem

Det finns LOTR total war. Det är ett mod till medieval 2 total war

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3200 MHz RAM: Corsair Vengence 2X4 Gb GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 SLI Mobo:Gigabyte G1.Sniper 3 :Corsair GS 800w Chassi: Cooler Master HAF X HDD: WD Black 2tb 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frondaim:

Det finns LOTR total war. Det är ett mod till medieval 2 total war

Jag menar ett stand alone. Det hade varit goa grejor.

Permalänk
Entusiast

Spelets multiplayer är väl ändå nerlagt antar jag så du kan ju *Host* besöka *Harkel* "hamnen" kanske?

För övrigt riktigt roliga spel om än inte så strategiska jämfört med andra spel.
Har bara 1:an till PC och 2:an till Xbox 360 (Rekommenderas inte med handkontroll).

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Kom på att jag har det, kanske värt att damma av det. Vad är det för DRM? Är det med online-aktivering eller fanns det 2005? Har ingen aning hur många aktiveringar kvar isf :/
Någon som har koll på om det fungerar på W8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Kom på att jag har det, kanske värt att damma av det. Vad är det för DRM? Är det med online-aktivering eller fanns det 2005? Har ingen aning hur många aktiveringar kvar isf :/
Någon som har koll på om det fungerar på W8?

Det fungerar, både ettan och tvåan. Spelets DRM är CD nyckeln och man kan använda vilken som helst.

Permalänk
Medlem

Testade att installera nyss, blir dock så att installern krashar gång på gång (W8.1)

Permalänk
Medlem

SP delen var riktigt kul kommer jag ihåg till detta spel!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Har för mig att man kan ladda ner program där folk kan hosta servrar till både Battle of middle earth 1 och 2, samt andra äldre titlar? Använde det till 1an i försök att spela med någon kompis för ett tag sedan, om jag inte minns fel. Ingen aning om vad programmet hette dock :/

Förövrigt tycker jag att 2an inte är lika roligt, hjältarna är mycket svagare och saknar helt klart de stora borgarna ifrån 1an, samt att man kunde konstruera byggnader varsomhelst var bara jobbigt enligt mig

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Jo, men tänk dig ett spel gjort av t.ex CA. Hade varit förbannat kul

Du menar ett ospelbart, sönderbuggat, nerskalat men marknadsmässigt ascoolt spel? Jodå, det vore kanske "kul"

Nejdu, CA har allt bränt sina broar hos mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Testade att installera nyss, blir dock så att installern krashar gång på gång (W8.1)

Ladda ner detta och testa.

http://www.moddb.com/games/battle-for-middle-earth-ii/downloads/bfme-startup-fixxer

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens börja installera spelet för att installern kraschar, alltså inte själva spelet, kommer inte så långt :/