Permalänk
Medlem

Ram fungerar inte på nytt moderkort

Hej.
Köpte för några dagar sedan en fx-8320 och ett asus m5a99x evo r2 och nu när jag har kopplat in allting verkar ram minnena inte fungera på det nya moderkortet men fungerade felfritt på det gamla.
När jag har kopplat in minnena så lysser bara en röd DRAM lampa.
Har testat att köra med en sticka i taget och olika platser men fortfarande samma sak.

EDIT
Kommer inte in i bios och får ingen bild på skärmen heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Hej.
Köpte för några dagar sedan en fx-8320 och ett asus m5a99x evo r2 och nu när jag har kopplat in allting verkar ram minnena inte fungera på det nya moderkortet men fungerade felfritt på det gamla.
När jag har kopplat in minnena så lysser bara en röd DRAM lampa.
Har testat att köra med en sticka i taget och olika platser men fortfarande samma sak.

Du måste trycka ordentligt tills du hör ett tick

Permalänk
Medlem
Skrivet av dencoolasnubben:

Du måste trycka ordentligt tills du hör ett tick

Dom är intryckta så mycket som det går

Permalänk

har du kollat så att minnena är "supported" av moderkortet? annars om du har en "memok" knapp på moderkortet pröva tryck på den. annars låter det som om minnena är sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av wocDestiny:

har du kollat så att minnena är "supported" av moderkortet? annars om du har en "memok" knapp på moderkortet pröva tryck på den. annars låter det som om minnena är sönder

Har testat memok kanppen men det enda som händer är att dram lampan blinkar en stund och sen lysser den rött igen men ska ta och kolla om minnena är supportade.