Spel värda att spela.

Permalänk

Ubisoft har de bästa storymode spelen enligt mig. Som nämnt tidigare i tråden är far cry 3 ett skitkul spel. Nåt som jag även skulle tipsa om är ubisofts mindre kända spel, Call of Juarez:Bound in blood. Ett av de bästa, om inte det allra bästa storymodespelet jag spelat!

Visa signatur

what does a hero truly need that is for you to decide

Permalänk
Medlem

Age of wmpires II HD. Ny hd version av Microsofts helt genialiska strategi spel! Mycket kul att köra online och finns att köpa på steam för en billig peng.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Eftersom du var ute efter ett storydrivet FPS: Black Mesa (Half-Life 1) och Half-Life 2.

Borderlands 2 är också ganska underhållande.

Glöm dock inte att Black Mesa bara är ca en tredje del av hela Half-life 1 spelet. Så vill man spela hela får man köra det gamla HL1.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Krater: Shadows over Solside(RPG)
Bra musik, intressant story;
Valve-spelen
Valves spel är bara sjukt bra (oftast);
Touhou 6-14 (shoot 'em up) Bra bullet hell med kanske ett av de bästa soundtracken

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Mass effect 1-3.
Utan tvekan det mest känslosamma spel jag spelat någonsin.
Sjukt bra story.

Håller med till fullo.

Gillade även F.E.A.R spelen

Visa signatur

^_^

Permalänk
Medlem

Finns inte mycket som är värt och spela nu för tiden.
Men om du har en PS3, spela The Last of Us.

Permalänk
Medlem

Arma 3 med modden Breaking Point skulle jag rekommendera!

Permalänk
Medlem

Assasins creed black flag e riktigt bra! Men det är ett ganska långt spel med mycket upprepande saker.
Det jag menar e att man måste borda x antal skepp för att få bra uppgraderingar vilket är ganska tråkigt.
Men storyn är som alltid riktigt bra!

Permalänk

Bastion
Skyrim
Portal
Portal 2
The Stanley Parable
Torchlight 2 med modds
Surgeon Simulater
Brothers - A Tale of Two Sons
Dota 2

Alla här funkar med en ok dator och ok budget. Mitt tips är jaga inte trippel A bara för att, visst de är bra men det finns så mkt mer.

Visa signatur

[5900x][MSI-B550-Tomahawk][RTX-3700][32GBRam3200CL14]

Permalänk
Medlem

Assasins Creed 4 black flag är nog det bästa spelet jag har spelat!

Permalänk
Medlem

Det har nu blivit Fear 3 och Dishonored. Funderar på något av settlers-spelen. Någon som har koll på vilka som är värda en slant?

Permalänk
Medlem

Senaste Tomb Raider spelet är nice
Kerbal Space Program har dödat några timmar det med ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zertex:

Det har nu blivit Fear 3 och Dishonored. Funderar på något av settlers-spelen. Någon som har koll på vilka som är värda en slant?

Glöm inte dlc:erna till Dishonored!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zertex:

Det har nu blivit Fear 3 och Dishonored. Funderar på något av settlers-spelen. Någon som har koll på vilka som är värda en slant?

Jag gillar settlers 10th anniversary mest för att det är en nyversion av 2an.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Jag måste ge tips om Tomb Raider och Bioshock Infinite: Burial at Sea samt det vanliga.
Sjukt roliga spel alla tre.

Permalänk
Entusiast

Far Cry 3: Blood dragon.
Det är samma upplägg som Far Cry 3, men med ett otroligt 80-tals "cheesy" parodi-koncept. Det har en extremt fånig parodi på 80-talet som trippar över från att vara dåligt cheesy till riktigt humoristiskt cheesy.

VARNING --- Fet spoiler! --- VARNING.
(Klart sevärd del av spelet, för er som inte orkade spela igenom hela spelet.)

B.A.D.A.S.S - (Battle Armored Dragon Assault Strike System):

Dold text

Sedan håller jag med om att Borderlands-serien är väl spelvärda oavsett om man kör co-op mode eller single player.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Glöm dock inte att Black Mesa bara är ca en tredje del av hela Half-life 1 spelet. Så vill man spela hela får man köra det gamla HL1.

Njae, Black Mesa är väl snarare 2/3 av HL1? Det är bara Xen-delen och det som kommer efter som inte är med.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Njae, Black Mesa är väl snarare 2/3 av HL1? Det är bara Xen-delen och det som kommer efter som inte är med.

Nu var det länge sedan jag lirade half-life 1, men jag fick intrycket att det var mycket kvar av HL1 som saknades när jag hade lirat ut black mesa. Men du har säkert rätt i att det är mer än 1/3 i alla fall vid närmare eftertanke.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Metro last light. Dayz, battlefield, skyrim,Halflife

EDIT : Glömde nästan det absolut bästa spelet : Dishonored, Storyn var helt otroligt jävla bra. Jag rekommederar att du prövar det !!

Permalänk
Medlem

Company of heroes 1 sjukt kul.. 2:världskriget spel´, har alla expansioner också..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Glöm inte dlc:erna till Dishonored!

Jaha, Så Dishonored DLC:erna är värda att skaffa? hmm

Permalänk

Som många andra säger så kan jag också föreslå Borderlands 2, Far Cry och Far Cry: Blood Dragon (Om du gillar 80-talet).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk

Tomb Raider(Reboot)
Bioshock, -2 och Infinite
Mass Effect 2 och 3(Ettan är frivilligt dock utdaterat interface och 2an sammanfattar händelserna rätt bra)
GTA 4 och förhoppningsvis 5 i framtiden.
Trine 2
Darksiders
The Stanley Parable

Lite multiplayerspel också.
Magicka(Spela helst 3 eller 4 och upplev att spelet i sig inte blir svårare utan kaoset av 4 spelare gör det svårare)
Valfritt MOBA (Dota2, HoN, LoL, Infinite Crisis)

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zertex:

Det har nu blivit Fear 3 och Dishonored. Funderar på något av settlers-spelen. Någon som har koll på vilka som är värda en slant?

The Last Remnant. En riktig juvel om du gillar Final Fantasy-RPG. 9,99€ på Steam.

EDIT: Oh, det finns med japanskt tal och engelsk textning som standard!

http://store.steampowered.com/video/23310

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av yonologin:

Jaha, Så Dishonored DLC:erna är värda att skaffa? hmm

Yup, skit i Trials of Dunwall men skaffa The Knife of Dunwall och The Brigmore Witches. Riktigt bra DLC som går parallelt med handligen i huvudspelet.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Känns som att så många här rekommenderar spel som jag tycker är riktigt usla. Till exempel Assassins Creed: Black Flag. Jag kan rekommendera några äldre tiltlar: Fallout 3 och new vegas, samt bioshock serien. Förutom dessa finns det enbart bra FPS t.ex. battlefield 4 och Dayz.

Permalänk

Mafia 2 !
Free roam suger men Storyn är väldigt underhållande.
Mycket kör dit och hit men det lönar sig

Permalänk
Medlem

Story baserat? Finns ingen bättre story eller atmosfär än Silent Hill 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeanutPowerz:

Story baserat? Finns ingen bättre story eller atmosfär än Silent Hill 2

Kommer ihåg när jag lirade det för 4-5 år sedan. Shit va svårt det var... Kommer ihåg att jag virrade runt i någon övergiven skola och letade efter typ små mynt till någon mystisk klocka eller liknande. Man fick ju inga ledtrådar heller så det var riktigt svårt. Klarade aldrig ut spelet så jag borde nog testa spela det igen. Det är lite samma stuk som de gamla resident evil spelen vilket Code Veronica X är min favorit.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Kommer ihåg när jag lirade det för 4-5 år sedan. Shit va svårt det var... Kommer ihåg att jag virrade runt i någon övergiven skola och letade efter typ små mynt till någon mystisk klocka eller liknande. Man fick ju inga ledtrådar heller så det var riktigt svårt. Klarade aldrig ut spelet så jag borde nog testa spela det igen. Det är lite samma stuk som de gamla resident evil spelen vilket Code Veronica X är min favorit.

Det du beskriver är Silent hill 1, 2an är mycket bättre enligt mig och de flesta andra
Kan tillägga att 2an har ingenting med 1an att göra så man måste inte spela 1an för att förstå

Jag diggar också Resident Evil men har aldrig ägt ett ps2 så har inte kunnat testa Code Veronica