Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Nytt moderkort för SLI

Jag var dum nog att impulsköpa ett uppgraderingspaket för typ ett år sedan utan att kolla på vad det var för moderkort jag fick med.
Det är en Intel - Core i5-3470 och ett MSI B75MA-P45. Dvs bara en 16x port.

Jag tänkte köpa ett nytt ATX-moderkort som stödjer SLI för dubbla GTX760 (köpte ett extra begagnat av en polare).
Om man vill vara snål, vad är lägsta gränsen för att det ska vara ett dugligt moderkort som stödjer SLI? Eller eventuellt vad ska man kolla efter på begagnat marknaden, behöver inte ha det senaste.

Har ni några tips är dessa hjärtligt välkomna!

(ifall tråden ligger fel får ni gärna rapportera och flytta)

Tack på förhand!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Vad är din budget?

Permalänk
Medlem

Helst under 1000kr.
Det som Lemon postade passar ju in där.
Är det ett vettigt köp?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Helst under 1000kr.
Det som Lemon postade passar ju in där.
Är det ett vettigt köp?

Vad jag vet är det det billigaste kortet med stöd för SLI.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Typiskt.. När jag väl skulle beställa det så hade det utgått... jaja Fixade ett annat.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |