Grafikproblem i WoW med GIGABYTE HD7950

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Låter som det är fel på grafikkortet i mina öron.

Testa att ladda ner tex. MSI Afterburner och MSI kombuster. Afterburner är ett överklockningsverktyg och Kombuster är ett testverktyg för grafikkort. Kör igenom alla tester i kombuster och se om problemet uppstår där med, sedan får du gärna använda afterburner för att se vilka clocks du kör i och posta dem här.

DL Link för dem båda

Mvh

Ja ska ladda hem dem och testa. Återkommer med svar snart!

Permalänk
Medlem

Det är samma problem, det blinkar artifakter som fan på "KMark (PhysX)" !
Vad är det du vil att jag ska länka från Afterburner?

Mhh D

Permalänk
Medlem

Sent svar dock, men jag skickade tillbaka mitt kort som då var ett 280x. Jag hade samma problem som du har, beställde 290x ist och problemen försvann. Så kortet var säkerligen sönder. Verkar som om det samma gäller dig?

Johan

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Sent svar dock, men jag skickade tillbaka mitt kort som då var ett 280x. Jag hade samma problem som du har, beställde 290x ist och problemen försvann. Så kortet var säkerligen sönder. Verkar som om det samma gäller dig?

Johan

Okey, går det på garantin eller måste jag betala för ett nytt?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Vild:

Det är samma problem, det blinkar artifakter som fan på "KMark (PhysX)" !
Vad är det du vil att jag ska länka från Afterburner?

Mhh D

Testat att köra något av alternativen som inte använder PhysX? AMD kort har inte PhysX så det kan vara ett problem.
Kom även på en sak som löste liknande problem för mig förut, det är att ändra till openCL istället för DirectX, det gjorde så att mitt Killing Floor gick från bug-fest till fullt spelbart (vet inte hur WoW eller BF stödjer det).

Grafikkort har i regel 3 års garanti, 1 via butik och 2 via fabrik. Så kontakta stället du köpte och felanmäl (köpte du via nätet, tex. webhallen eller inet brukar man kunna felanmäla själv och sedan får man ett mail från dem med retursedel inom 2-5 dagar).

Kom ihåg dock, om de inte kan återskapa samma fel som dig så kommer det kosta 4-700kr för frakt+felsöknings avgiften.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Testat att köra något av alternativen som inte använder PhysX? AMD kort har inte PhysX så det kan vara ett problem.
Kom även på en sak som löste liknande problem för mig förut, det är att ändra till openCL istället för DirectX, det gjorde så att mitt Killing Floor gick från bug-fest till fullt spelbart (vet inte hur WoW eller BF stödjer det).

Grafikkort har i regel 3 års garanti, 1 via butik och 2 via fabrik. Så kontakta stället du köpte och felanmäl (köpte du via nätet, tex. webhallen eller inet brukar man kunna felanmäla själv och sedan får man ett mail från dem med retursedel inom 2-5 dagar).

Kom ihåg dock, om de inte kan återskapa samma fel som dig så kommer det kosta 4-700kr för frakt+felsöknings avgiften.

Tack för ditt svar. Ja jag hoppas dem kan återskapa problemet. Ska jag installera openCL och testa om wow stödjer det? Måste jag avinstalera DirectX isåfall?

Uppskattar att du tar din tid och hjälper mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vild:

Okey, går det på garantin eller måste jag betala för ett nytt?

Hör av dig till butiken du köpte kortet av så hjälper dom dig

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem men det uppstod av min OC, sänkte den en aning och allt fungera som de skulle igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxive:

Har haft samma problem men det uppstod av min OC, sänkte den en aning och allt fungera som de skulle igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, det skulle jag gärna prova om det hjälper mig, problemet är bara att jag vet inte vad OC är? Och hur sänker man det?

Mvh Daniel M

Edit: jag har sänkt overclocking till stock eller vad det kallas och det är fortfarande problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vild:

Okej, det skulle jag gärna prova om det hjälper mig, problemet är bara att jag vet inte vad OC är? Och hur sänker man det?

Mvh Daniel M

Edit: jag har sänkt overclocking till stock eller vad det kallas och det är fortfarande problem...

Okej.. skulle nog tro att de är något som är fel med kortet. Antar att du kollat så kortet verkligen sitter som de ska. oftast får man ju ingen bild alls om de skulle sitta dåligt men värt att kolla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har fått svar från CDON idag. Jag kommer att bli krediterad för produkten för att den har utgått ur deras sortiment. Det är 2515 kr den kostade så nu blir det att köpa ett nytt!

Jag skulle gärna vilja ha förslag på nya bra graffekort runt 3000kr-

mvh Daniel