Permalänk
Medlem

Överklockning - default settings

Hej igen.

jag hade för några dagar sedan överklockat min i5 2500k 3.30 ghz till 4.5 och den var stabil och så men.. har börjat få lite blue screens här o där nu helt random.
tex. skulle flytta över en rätt stor fil från ssd disken till min andra hdd disk och när jag hade komit halvvägs så bara stängdes datorn ner (bluescreen)

Jag tror det har något att göra med överklockningen eftersom jag aldrig har haft detta problem förens nu när jag överklockade.

Kan man på något sätt ställa tillbaka alla inställningar i bios till default (factory settings)? vill helst inte få nå mer blue screens. eller vet ni annars vad det kan vara?

Här är en bild på min blue screen: http://bildr.no/view/L0YvanZ4

Permalänk
Avstängd

factory defaults i bios så är allt tillbaka i stock frekvenser.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner och installerade den senaste versionen av mitt bios och nu verkar det som att mina bios inställningar blev inställda till normala inställningarna.

EDIT: Det fixade inte problemet. jag får fortfarande blue screen när jag försöker kopiera en mapp på 24.8 GB från min SSD disk till min externa HDD disk.. :S någon som har något förslag?