Är verkligen MSI GS70 den bästa, tunna, laptopen som finns?

Permalänk
Medlem

Är verkligen MSI GS70 den bästa, tunna, laptopen som finns?

Som titeln säger, är det verkligen den allra bästa som inte väger ett ton? Finns det någon bättre som är på gång inom en snar framtid annars?

Efter att ha kollat flera olika reviews verkar det inte finnas någon motsvarighet, eller något bättre än GS70, men tänkte att folket här säkert har bättre koll än mig.

Jag är inte intresserad av något över 3kg, vilket begränsar urvalet lite. Men jag hittar ingen som är bättre än MSI GS70 trots att den funnits ute ett tag nu.

Länk till GS70

Permalänk
Medlem

Razers laptops är nog bättre än MSIs varianter, men finns inte att köpa i Sverige och kostar mer. Om du har pengar att spendera går det dock bra att importera från USA. Min kompis gjorde det genom en släktning som sedan skickade via UPS som en privat försändelse. Då sparar man lite pengar.

De enda andra laptopsen jag kommer på är Lenovos serie http://shop.lenovo.com/se/sv/laptops/ideapad/y-series/y510p/#...

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Finns inte på marknaden än men http://m.youtube.com/watch?v=s128nds5lKE

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Razer blade kanske? http://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-blade

Den väger ju iaf väldigt lite. Kanske lite dyr iof och du får nog importera tror jag...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Gigabyte släppte en lätt 14" med GTX760 för ett par månader sen, tveksam om den finns att köpa här hemma än:

Gigabyte P34G http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4636#k...

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Intressanta alternativ. Priset på datorn är irrelevant som tur är. Aorus X7 Slim SLI verkar ju vara riktigt grym och precis under 3kg, haha

Permalänk
Skrivet av Aldaron:

Intressanta alternativ. Priset på datorn är irrelevant som tur är. Aorus X7 Slim SLI verkar ju vara riktigt grym och precis under 3kg, haha

Jo den verkar riktigt trevlig. Hoppas den inte blir för dyr bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Jag har GS70 och hade kraven 17" och så tunn som möjligt med så kraftig hårdvara som möjligt. Dessutom vill jag ha plats för både SSD och mekanisk lagring.
Jag vet av erfarenhet att kraftfulla bärbara i tunna chassin ofta kräver garantiåtgärder, så import är inte ett alternativ. Kvar på marknaden fanns inte något som passar kraven förutom GS70. Den är inte perfekt heller (finns den perfekta laptopen?) men jag är nöjd efter någon månads användning.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

Jag har GS70 och hade kraven 17" och så tunn som möjligt med så kraftig hårdvara som möjligt. Dessutom vill jag ha plats för både SSD och mekanisk lagring.
Jag vet av erfarenhet att kraftfulla bärbara i tunna chassin ofta kräver garantiåtgärder, så import är inte ett alternativ. Kvar på marknaden fanns inte något som passar kraven förutom GS70. Den är inte perfekt heller (finns den perfekta laptopen?) men jag är nöjd efter någon månads användning.

Jo, det är vad jag märkt också. Men nu blir det istället att avvakta till Aorus X7 kommer, förhoppningsvis släpps den även i norden (men det borde den göra, vi nordbor är ju teknologi-tokiga )

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen skaffat msi gs70 stelth pro och kan säga att jag är supernöjd, det enda som man kan klaga på är fläktljudet när man spelar... det susar rätt bra, men o andra sidan kyler dessa två kylsystem datorn väldigt bra och inget missljud i fläktarna utan bara suset ifrån mycket luft som pumpas, inte alls så störande tycker jag... jag tänker ändå köra med separat hörlurs amp och hörlurar när jag spelar så det påverkar inte mig alls. Den är helt tyst när man bara sitter och skriver och gör vanliga lätta saker med den. Detta är enligt mig en riktig höjdare inom bärbara just nu.

Jag har sett razors och deras problem så den var aldrig ett alternativ (dock lite småfräckt med plattan, fast det tröttnar man på snart tror jag), har aldrig iheller gillat razors kvalitet, men det är mina personliga åsikter om det märket och det är många som gilalr det, men alla kan ju inte gilla samma saker
Har haft ett antal thinkpads genom åren och alltid gillat dem att skriva på och ha som nyttodatorer, dock så har ju inte de någon spelprestanda så för det så föll dem bort denna gången, dock var jag lite sugen på att testa asus flaggskepp... men det blev inte det för den var bara för klumpig, dock verkar det vara en fin gaminglaptop annars.
Min senaste bärbara var den tjockare modellen av msi gaminglaptop gt-modellen, den funkade hur bra som helst men enda jag inte gillade var att den var klumping... nu fick min fästmö den när jag skaffade denna, och hon är supernöjd.. enda hon kan gnälla på är också att den kan vara lite klumpig, men hon tycker inte alls det är farligt för hon flyttar inte omkring den så mycket.

En annan sak jag märkt på denna nya gs70 är tangentbordet, det är superskönt att skriva på, men några knappar sitter lite ovanligt till och har lite fel shape som entertangenten, men allt det är bara en vanesak... småsaker igentligen, men fasiken vad tangentbordet är skönt att skriva på
Jag är väldigt väldigt petig med mina elektriska saker, men denna laptoppen är jag väldigt nöjd med och tycker man fick en jäkla fin dator för summan de kostar, tog denna som tydligen är deras vassaste gs70.. har testat på far cry 3, crysis 3, elder scrolls onlie, acbf... och kört alla på det högsta två tummar upp

Som andra sagt, finns ingen perfekt bärbar dator, alla har de sina små nackdelar.. en del mer än andra

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Skrivet av Aldaron:

Jo, det är vad jag märkt också. Men nu blir det istället att avvakta till Aorus X7 kommer, förhoppningsvis släpps den även i norden (men det borde den göra, vi nordbor är ju teknologi-tokiga )

Nu vet jag inte om du redan visste det, men det finns ju en nyare variant av GS70 än den du länkade, en med GTX 870M istället för ett ett GTX 765M som i den du länkade

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |