Bra XBOX (Classic) spel?

Permalänk

Bra XBOX (Classic) spel?

Jag letar efter bra spel till Xbox Classic. Bryr mig inte vilken genre, bara de är värda att köpa.

Ett spel jag undrar vad det heter.. Man är en katt som har en klocka, det är en 3D plattformare.

Permalänk
Avstängd

Tony Hawk's Pro Skater 3 och 4

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Ett spel jag undrar vad det heter.. Man är en katt som har en klocka, det är en 3D plattformare.

Blinx?

Outrun 2, Fable, Project Gunmetal, Project Gotham Racing 2, Forza Motorsport är några som kan rekommenderas.

Visa signatur

Anime. Games. Life.

Permalänk
Medlem

Conker: live and reloaded är inte så dumt. även om origianlet är bättre. Jet set radio future.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Beyond Good and Evil är ett mästerverk.
Halo och Halo 2 just för att.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Forza motorsport 1 är rätt kul också om du gillar racing.
burnout spelen är också helt ok där. hade burnout revenge och burnout 3
sonic mega collection har nästan alla sega genesis med sonic på sig och det kan också vara helt ok om du vill köra igenom några av dem spelen.
project gotham också racing men en bra lanseringstitel faktiskt ^^
james bond 007 nightfire ett måste nästan tillsammans med halo 1 och 2.
Midtown madness 3 om du hittar en kopia utav det. racing det med såklart
Psychonauts har också varit en klassiker på denna konsoll
jet set radio av samma anledning :3
rallisport challenge 1 och 2.
oddworld spelen som släpptes på xbox också såklart !

blinx the time sweeper ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Knights of the Old Republic-spelen är mina favoriter, helt klart. Har man en Xbox så måste man fan spela dem, tycker de gör sig mycket bättre på Xbox än PC.

Några andra spel jag hade väldigt mycket skoj med när det begav sig:

Jade Empire - upptäckte detta efter att ha spelat klart KotOR-spelen och desperat letade efter nåt liknande.
Conker's Bad Fur Day - uppfräschad N64-klassiker.
Burnout-serien - tror det var Takedown som var roligast.
SSX-serien - speciellt 3:an, kanske bäst att bara välja ett av dem, de är väldigt snarlika.
Panzer Dragoon Orta - väldigt udda railshooter, förmodligen min favorit av alla de tusentals shmups som finns.
Shenmue 2 - rätt udda spel det med, men väldigt spelvärt.
Morrowind - är väl egentligen bättre på PC, men gillar du meleekaraktärer och inser det trevliga med att sitta bekvämt i soffan när du lirar långkörarspel är det definitivt värt att fundera på. Glöm bara allt som heter magiker och bågskyttar med handkontroll.
Fable-spelen - finns till PC också, men Xbox är deras rätta element.
Ninja Gaiden Black - modernt konsollspel som faktiskt är rätt utmanande, inte ofta man ser det numera.

Ja, och så är det Halo osv som redan är nämnda

En sak man inte får glömma med Xbox är att den är tämligen lätt att softmodda, och som sådan är den en helt fantastisk emulatorplattform för retrospel. Det finns extremt välfungerande emulatorer för i princip allt upp till SNES/Megadrive-generationen (PSX också för all del, men där börjar det bli bättre att köra på nån modernare maskin). Själv tycker jag detta faktiskt är den största behållningen med Xbox i nuläget (förr om åren var det att den var en så fin mediamaskin för sin tid, om man slängde på XBMC, men nu finns det andra grejer som gör det jobbet bättre), har du inga riktiga retrokonsoller, så är detta det näst bästa alternativet tycker jag. Emulatorerna har utan undantag tokbra interface för att välja spel och sådant, som är anpassade för handkontroll, och du kan sitta bekvämt tillbakalutad i soffan och spela dina gamla spel, utan att nånsin behöva fippla med tangentbord och mus, till skillnad mot om du håller på med emulatorer på datorn.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Köper just nu alla ni föreslagit, förutom de jag redan hade

Permalänk
Medlem

Halo 1 och 2 hade jag också köpt!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

Battlefront 2 helt klart.

Permalänk

Mx vs atv unleashed är riktigt bra!
Lord of the rings (Det första)
Många som älskar Star Wars spelen, Minns inte vad dom heter men det är iaf rpg.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Köper just nu alla ni föreslagit, förutom de jag redan hade

vart köper du spelen?

kan tipsa om gladius som är ett riktigt bra spel av lucasarts, lite halvsvårt att hitta men inte omöjligt, hittar du det till ett hyffsat pris så skicka mig ett pm

Permalänk
Skrivet av fax110:

vart köper du spelen?

kan tipsa om gladius som är ett riktigt bra spel av lucasarts, lite halvsvårt att hitta men inte omöjligt, hittar du det till ett hyffsat pris så skicka mig ett pm

Jag köper de på loppis. Om jag inte hittar de på olika loppisar kollar jag på GameShop.se, Retrospelbutiken.se eller Kaptenkrok.se

Permalänk
Medlem

Ty The Tasmanian Tiger, ååh vilket underbart spel det var!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Amped 2 om du gillar snowboardspel.

Permalänk
Medlem

Valfritt spel ur SplinterCell serien

Permalänk
Medlem

Så många bra spel <33

Halo 1-2
Jade Empire
Crimson Skies: High Road to Revenge
Conker: Live and Reloaded
Fable
Forza Motorsport 1-2
Fuzion Frenzy
Jet Set Radio Future
Midtown Madness 3
MechAssault
Ninja Gaiden
Phantom Dust
Panzer Dragoon Orta
Project Gotham Racing 2
Steel Battalion
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Black Arrow
007: NightFire
Beyond Good & Evil
Black
Brothers in Arms: Earned in Blood
Burnout 3: Takedown
Burnout Revenge
Call of Duty 2: Big Red One
Fatal Frame II: Crimson Butterfly
Medal of Honor: European Assault
Star Wars: Battlefront II
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Artic Thunder

Kommer ihåg att jag lirade Artic Thunder som fan när jag hade ett xbox.
Grymt roligt spel! Typ ett lite råare mariocartliknande spel fast med snöskotrar

http://www.youtube.com/watch?v=-fH8vRcwdiQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Jag letar efter bra spel till Xbox Classic. Bryr mig inte vilken genre, bara de är värda att köpa.

Ett spel jag undrar vad det heter.. Man är en katt som har en klocka, det är en 3D plattformare.

Conker: Live & Reloaded
Oddworld: Stranger's Wrath (finns även som HD remake på steam! ":D )

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Kan faktiskt rekommendera The Thing

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

Jag kan varmt rekommendera Midtown Madness 3!

Permalänk
Medlem

själv tyckte jag om CS till xbox(vet inte om de hette något mer) dock så tror jag att de kan vara rätt så svårt att hitta

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Marc Eckos grafittispel var faktiskt riktigt kul att spela igenom på den tiden man hade XBOX.

Finns förmodligen för en billig slant och lanserades nyligen på Steam av någon anledning.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Hunter the reckoning och uppföljaren Hunter the reckoning Redeemer var mina favoritspel när det begav sig, superkul i co-op och med mycket bra omspelningsvärde då det finns mycket skoj att låsa upp.

Uppföljaren är mycket bättre än originalet, men det kan vara kul att ha spelat originalet först.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

själv tyckte jag om CS till xbox(vet inte om de hette något mer) dock så tror jag att de kan vara rätt så svårt att hitta

Jag har det!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Mashed: Fully Loaded:
Fantastiskt roligt bilspel om du ska spela med en vän! Lite som Mario Kart fast ändå, inte.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Tack för alla förslagen, har nu köpt in ännu mer spel