Permalänk
Medlem

Windows RT ute?

Hej,

Funderar på att köpa en billigare Windows RT platta/laptop men funderar på om kanske Windows RT redan är ute? Vad jag förstår så har Microsoft tänkt banta ner från 3 (Windows (PC), Windows Phone, Windows RT) till 2 och för mig känns det mest rimligt att RT försvinner då det egentligen inte finns någon större anledning att välja det framför en platta/laptop som kör Windows Pro? Stämmer detta?

Hur är det med appar till Windows RT? Ligger de tokigt efter Android och iOS?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Hej,

Funderar på att köpa en billigare Windows RT platta/laptop men funderar på om kanske Windows RT redan är ute? Vad jag förstår så har Microsoft tänkt banta ner från 3 (Windows (PC), Windows Phone, Windows RT) till 2 och för mig känns det mest rimligt att RT försvinner då det egentligen inte finns någon större anledning att välja det framför en platta/laptop som kör Windows Pro? Stämmer detta?

Hur är det med appar till Windows RT? Ligger de tokigt efter Android och iOS?

Vet inte om det är som du säger men här har du en platta med riktiga Windows 8 och Intel Silvermont som ger ordentligt med kraft och batteri http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2347891 En storlek upp finns denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2279495

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om 5-10 år kommer man på aftonbladet kunna läsa om floppar som vi förmodligen vi har glömt att dom fanns, Windows RT kommer att höra till dessa
Som ovan skaffa en riktig Windows platta istället.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ja ni har säkert rätt. I detta fallet var det en Dell platta med tangentbord för bara 1800 kr men troligen inte så mycket lönt att satsa på det i dagsläget trotts priset.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide