Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

GeForce 331.65 Kernel crash

Permalänk

GeForce 331.65 Kernel crash

Sitter här och är fundersam över om nån mer har liknande problem med Nvidias senaste drivisar .
Problemet är att Kerneln tok dyker men lyckas återställa sig men då är hela datorn tok seg.
Detta har nu hänt 6 gånger på 2 veckor och är rätt trött på detta.
Har installerat om drivrutinerna 3 gånger och sitter nu med ett test med att inte ha 3d eller physic egna program installerade efter lite googlande.

senast det hände var igår och skiten hade perfekt timing när man var i en epic strid i Planet side 2.

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skynet-IRC:

Sitter här och är fundersam över om nån mer har liknande problem med Nvidias senaste drivisar .
Problemet är att Kerneln tok dyker men lyckas återställa sig men då är hela datorn tok seg.
Detta har nu hänt 6 gånger på 2 veckor och är rätt trött på detta.
Har installerat om drivrutinerna 3 gånger och sitter nu med ett test med att inte ha 3d eller physic egna program installerade efter lite googlande.

senast det hände var igår och skiten hade perfekt timing när man var i en epic strid i Planet side 2.

Jag fick Kernel-errors i eventloggen och datorn startade om sig i tid och otid. Det var grafikkortsklockningen som ställde till det för mig.
Det hade dock inget med senaste drivaren att göra. Och det skedde även när datorn stod idle. Efter att jag sänkte klocken har den rullat stabilt i 2 veckor.

Kanske kan vara värt att kika på.

Hoppas du hittar felet. Lycka till!

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk

Jag kör mitt kort i den oc som den kom med från MSI.
Tycker detta är lite skumt att den ska dyka så mycket på så kort tid .
AMD´s drivisar har aldrig strulat eller gjort nått skumt .
Men med Nvidia så har jag stött på en hel del saker som gjort mig förbannad .
En av dom är när jag skulle testa att koppa ihop alla 3 skärmarna till en.
Först så ville inte programet slå ihop skärmarna och när man skulle gå in och confa skiten så dök hela kontrollpanelen gång på gång.
Den dök sen vid varje försök att starta panelen.
Efter omstart av burken så funkade suround men inte kontrollpanelen men upplösningen gjorde mig besviken då man kan få mer med ett 6950 som är mysko enligt mig.
Sen för att slå av suround fanns det bara en utväg som var att installera drivrutinerna på nytt.
Efter det så har jag hållt mig långt borta från suround biten och kör extended desktop som funkar just nu.

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk

detta är jätte skummt nu igen.
har 331.82 och det är samma problem nu när jag testade att få alla 3 skärmar till att bli 1.
allt bara dör och måste ta bort drivisarna och installera dom på nytt bara för att kunna ha en Kontrollpanel som funkar utan att dö varje gång man ska gå in i den.

finns det något annat alternativ till nvidias egna kontrollpanel för att styra allt som den gör utan att allt ska skita sig när man vill göra en inställning med 3 skärms setup ?

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P