Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

EVGA GTX 770 SC - Kan inte gå under 41% fanspeed

Permalänk
Medlem

EVGA GTX 770 SC - Kan inte gå under 41% fanspeed

Mitt nya EVGA Geforce GTX 770 SC kan inte gå under 41% fanspeed. Inte ens när det ligger på 32 grader.

Har provat att göra en manuell fläktkurva i både "EVGA Precision X" och "MSI Afterburner", men inget fungerar.

Har dom låst kortet på den hastigheten för att skydda mot att det överhettar eller? Need Help!

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem

http://forums.evga.com/tm.aspx?m=2058812

Tills dem fixar problemet, så finns det lite svar längre ner i den här tråden.

Permalänk
Medlem

Jag hade ett EVGA 660ti där fläkten snurrade på det lägsta och det gick inte att höja fläkten! Och den höjde inte själv heller under belastning. Så det kortet blev 4 timmar gammalt sen "brann" upp.

Lämna tillbaka det kortet är mitt råd. Det ska gå att sänka ner till 30% minst!

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bango79:

Jag hade ett EVGA 660ti där fläkten snurrade på det lägsta och det gick inte att höja fläkten! Och den höjde inte själv heller under belastning. Så det kortet blev 4 timmar gammalt sen "brann" upp.

Lämna tillbaka det kortet är mitt råd. Det ska gå att sänka ner till 30% minst!

Ok, får nog göra det. Om jag köper ett "ASUS Geforce GTX 770 OC" borde jag väl kunna klocka ner det och sänka fläkthastigheten right?

Visa signatur

yy Case; define S Cpu; i7 4770k Gpu; EVGA GTX 980 Ti Ssc Acx 2.0+ Ram; Vengeance 16gb 1866mhz mobo; Asus z97-a Psu; EVGA Super 750 g2 Ssd; Samsung 850 Pro 256gb Monitor; LG Ultrafine 5K audio; ifi Micro Idsd BL Hörlurar; Ultrasone Tribute 7 yy

Permalänk
Medlem
Skrivet av GFriberg:

Mitt nya EVGA Geforce GTX 770 SC kan inte gå under 41% fanspeed. Inte ens när det ligger på 32 grader.

Har provat att göra en manuell fläktkurva i både "EVGA Precision X" och "MSI Afterburner", men inget fungerar.

Har dom låst kortet på den hastigheten för att skydda mot att det överhettar eller? Need Help!

Skrivet av Bango79:

Jag hade ett EVGA 660ti där fläkten snurrade på det lägsta och det gick inte att höja fläkten! Och den höjde inte själv heller under belastning. Så det kortet blev 4 timmar gammalt sen "brann" upp.

Lämna tillbaka det kortet är mitt råd. Det ska gå att sänka ner till 30% minst!

Nix, ACX korten är låsta till 41/43% fanspeed, på de nyare modellerna finns det bios switchar så man kan köra med 2 bios och därmed updatera till det senaste bios som evga släppt, du kan ju ta ut kortet och kolla om du har en sån switch.

Visa signatur

-