Ta bort mina filer eller rensa hela enheten vid förinstallerat Windows 8?

Permalänk
Medlem

Ta bort mina filer eller rensa hela enheten vid förinstallerat Windows 8?

Jag ska göra en ominstallation av förinstallerat Windows 8 på min bärbara dator.
Vill få bort så mycket som möjligt utan att riskera att det förinstallerade operativsystemet raderas.
Ska jag välja ta bort mina filer eller rensa hela enheten? Kan operativsystemet raderas om jag väljer rensa hela enheten?

Permalänk
Medlem

få bort så mycket som möjligt av vadå?

Permalänk
Medlem

Du kan ta det alternativet som "tar bort allt" eller "raderar allt" om du syftar på windows 8 egna återställning. Det kommer bli en "fabriksny" installation med all bloatware när den är klar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Du kan ta det alternativet som "tar bort allt" eller "raderar allt" om du syftar på windows 8 egna återställning. Det kommer bli en "fabriksny" installation med all bloatware när den är klar.

Tack för ditt svar!

Precis, menar Windows 8 egna återställning. Testade alternativet ta bort mina filer innan jag såg ditt svar. Vad är skillnaden mellan alternativen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Utan att ta bort filer återställer i stort sett inställningar och "fräschar upp" datorn
"Ta bara bort filer" tar bort filer och appar osv, men återställer ibland inte användarkonton helt och hållet.
"Rensa enheten helt" återställer till fabriksnytt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Utan att ta bort filer återställer i stort sett inställningar och "fräschar upp" datorn
"Ta bara bort filer" tar bort filer och appar osv, men återställer ibland inte användarkonton helt och hållet.
"Rensa enheten helt" återställer till fabriksnytt.

Okej, tack!

Skickades från m.sweclockers.com