Windows 8.1 - Windows knappen inaktiverad

Permalänk
Medlem

Windows 8.1 - Windows knappen inaktiverad

Så som titeln säger så har min windows-knapp slutat fungera. Detta har hänt helt plötsligt och den har funkat förut. Det är inget fel med själva tangentbordet eftersom då jag trycker på den så kommer det upp en liten ruta i hörnet av skärmen där det står "Key disabled" och jag har ingen aning hur man aktiverar den eftersom jag inte har inaktiverat den till att börja med..Har ett Microsoft Sidewinder x4 och vad jag vet så har detta tangentbord inget "gaming-mode" så det kan nog uteslutas. Har f.ö Avast Antivirus om det har med saken att göra, tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AconHD:

Så som titeln säger så har min windows-knapp slutat fungera. Detta har hänt helt plötsligt och den har funkat förut. Det är inget fel med själva tangentbordet eftersom då jag trycker på den så kommer det upp en liten ruta i hörnet av skärmen där det står "Key disabled" och jag har ingen aning hur man aktiverar den eftersom jag inte har inaktiverat den till att börja med..Har ett Microsoft Sidewinder x4 och vad jag vet så har detta tangentbord inget "gaming-mode" så det kan nog uteslutas. Har f.ö Avast Antivirus om det har med saken att göra, tack på förhand.

Trots att du säger motsatsen lär det ju vara just ditt tangentbord / någon mjukvara till ditt tangentbord som fixat det där.

Edit: http://www.gpforums.co.nz/threads/423331-Windows-Key-Disabled

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304