Permalänk
Medlem

Tips till köp av headset

Hej.
Jag lyckades paja mitt gamla headset och behöver nu köpa ett nytt. Jag är intresserad av att köpa ett headset för högst cirka 1000 kr, med bra ljud för att kunna lyssna på musik. Har tittat runt lite och funderar på att köpa en Logitech G35. Är det någon som har erfarenhet av detta headset eller har andra förslag?

//AFSA

Permalänk
Medlem

Du kan hitta ATH-M50 för under tusenlappen.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Fast de saknar mic. Måste kunna använda skype och teamspeak, dock är ljudet viktigast.

Permalänk
Permalänk
Medlem

köp vanliga lurar o sen en bords mic

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Har haft G35 och jag var helnöjd med dom.

Sålde dom enbart för köp av trådlösa logitech istället

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Köp ett par Qpad QH-90! Hade ett par G35 innan och jag är bra mycket nöjdare med Qh-90! Mycket skönare att ha på sig och bättre ljud enligt mig!

Permalänk
Medlem

Tack för hjälp, kommer nog köpa bordsmic och lurar istället. Någon som vet någon bra bordsmic?

Permalänk
Medlem
Skrivet av afsa.se:

Tack för hjälp, kommer nog köpa bordsmic och lurar istället. Någon som vet någon bra bordsmic?

Det beror på hur billig. Jag har hört mycket gott om Blue Snowball och Yeti, samt Samson GoMic USB.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Har själv SteelSeries Siberia v2 Heat Orange och är mer än nöjd, hur bekväma som helst, känns knappt efter 12 timmar till och med Väldigt bra ljud och bas både till spel och musik enligt mig Många vänner som dessutom har sånna och är nöjd

Annars har jag hört väldigt många på forum som starkt rekommenderar Qpad QH-90

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Headset

Jag använder Logitech G430. Personligen tycker jag att ljudet är bra i dem och det enda jag har att klaga på är att det "mjuka tyget" under huvudbågen är aningen smalt vilket gör att det efter en stund kan kännas (iallafall för mig) ganska hårt och tryckande. Det beror dock säkerligen på hur hårt man vill att sitt headset skall sitta runt huvudet. I övrigt ett väldigt bra headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Har själv SteelSeries Siberia v2 Heat Orange och är mer än nöjd, hur bekväma som helst, känns knappt efter 12 timmar till och med Väldigt bra ljud och bas både till spel och musik enligt mig Många vänner som dessutom har sånna och är nöjd

Skrivet av Fredrik105:

Jag använder Logitech G430. Personligen tycker jag att ljudet är bra i dem och det enda jag har att klaga på är att det "mjuka tyget" under huvudbågen är aningen smalt vilket gör att det efter en stund kan kännas (iallafall för mig) ganska hårt och tryckande. Det beror dock säkerligen på hur hårt man vill att sitt headset skall sitta runt huvudet. I övrigt ett väldigt bra headset.

Ja, öh, ni båda borde ta och lyssna på något riktigt innan ni häver ur er att era egna lurar låter bra. Fredriks formulering var iaf tydlig att det gällde hans personliga åsikt, så det var kanske inte så farligt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Kör med G430 jag också, men enbart för skype. Spelar jag något eller lyssnar på musik så kör jag det i högtalare samtidigt som jag pratar i skype med G430n, fungerar bra då det läcker in så pass mycket ljud. Så kvaliteten på ljudet blir bättre med högtalaren än om jag skulle spela upp ljudet i G430n.
Samt så går det att höra igenom logitechen utan att dom på skype hör det.

Ska jag bara lyssna på musik eller så så kör jag med ATH-M50 då det är fruktansvärt mkt bättre ljud än G430n

Så för skype kör med G430
För musik/film kör med ATH-M50
Eller gör som jag kör med båda.

Visa signatur

MODERKORT: ASUS Z87-A ATX CPU: Intel Core i7 4770K @4,3GHz Processorkylare: Noctua NH-D14 RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 2400MHz VENGEANCE PRO RÖD
PSU: Cooler Master Silent Pro 800W 80+ Gold Modulär Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 780 OC Chassi: Cooler Master Storm Trooper