QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Hur vet du hur mycket moms du ska betala? Satt det nåt papper på kartongen?

Momsen betalar man när man hämtar ut paketet.
Räknar med att jag kommer behöva betala lite över 500kr då jag bad säljaren sätta ett värde på 200 på försändelsen.

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Hur vet du hur mycket moms du ska betala? Satt det nåt papper på kartongen?

Fick papperet i handen när DHL var här med skärmen. Smidigt var det

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Yamakasi Catleap eller Qnix/X-star ? vilket är den bästa skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Momsen betalar man när man hämtar ut paketet.
Räknar med att jag kommer behöva betala lite över 500kr då jag bad säljaren sätta ett värde på 200 på försändelsen.

Aha okej, min skickades hem till mig så antar att jag får ett brev då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piinmu:

Momsen betalar man när man hämtar ut paketet.
Räknar med att jag kommer behöva betala lite över 500kr då jag bad säljaren sätta ett värde på 200 på försändelsen.

Beror på vem som levererar, är det posten brukar det vara så ja, är det UPS, DHL, Fedex etc får man brev i efterhand med en faktura.

Permalänk

läste om att man skulle meddela säljaren att dom skulle skriva upp ett lägre pris eller något i den stilen, varför ska man göra detta? vad menas med detta??

tacksam för svar

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

läste om att man skulle meddela säljaren att dom skulle skriva upp ett lägre pris eller något i den stilen, varför ska man göra detta? vad menas med detta??

tacksam för svar

Det menas med att du får betala i mindre moms. För du måste betala momsen när du importerar. Och om säljaren skriver ned än vad det riktiga priset var så blir kostnaden för dig mindre.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

har en samsung s27 A950D är de värt att köpa en qnix istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av croox90:

har en samsung s27 A950D är de värt att köpa en qnix istället?

Är det gott med lakrits?
Ja och nej. Det beror på om man tycker om lakrits.

Köp skärmen.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Avstängd

Hej, jag har sedan länge tänkt att köpa en 2560x1440 skärm men har lite frågor, vilken av alla koreaskärmar är mest rekommenderad, vilken handlare/säljare ska man köpa utav? Verkar ju finnas flertalet säljare. Är man garanterad att nå 96-120hz? Ingår en DVI-D kabel eller måste jag köpa en själv? Och om jag behöver köpa en, behövs någon specifik DVI-D kabel som klarar av 96-120hz? Ska man ha matte eller glossy eller är det en smaksak? En annan fundering jag har är om man kanske ska vänta lite längre istället och köpa en 4K skärm eller är det ovärt?

Permalänk
Skrivet av Ploppsan:

Det menas med att du får betala i mindre moms. För du måste betala momsen när du importerar. Och om säljaren skriver ned än vad det riktiga priset var så blir kostnaden för dig mindre.

jaaa, då förstår jag. Men är det fullständigt lagligt?

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

jaaa, då förstår jag. Men är det fullständigt lagligt?

tekniskt sätt nej, men ingen kommer bry sig och ingen kommer utreda saken

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Men har du något faktiskt exempel på någon som fått ett exemplar med defekta pixlar där garantin har varit bra?

Fanns åtminstone någon i tråden på overclockers.net som hade problem med att reklamera den för att pixelgarantin inte inkluderade "dark pixels" så att det finstilta spelar roll vet jag i alla fall. Lästa säkert åtminstone 200-300 sidor totalt mellan de två trådarna där rörande denna skärmen under några veckors tid så minns inte exakt var det inlägget finns tyvärr. Det bekräftades även att Perfect Pixel var väldigt bra för de som köpte till SquareTrade-försäkring (eller vad den nu heter) på sitt köp. Det företaget ger nämligen motsvarande garanti som säljaren angivit fast man hanterar det direkt med dem istället för säljaren. Som jag skrev innan finns det dock troligen ett visst intresse hos säljarna att inte släppa iväg exemplar med alltför dåliga paneler då returen blir väldigt kostsam för dem och de riskerar dåliga betyg om de tvingar köparen att betala den. Därmed bör man få ett fullt dugligt exemplar även utan Perfect Pixel och de perioder då de flesta paneler tillverkaren får in är bra gör det förmodligen ingen större skillnad.

Skrivet av RasmusKvist:

jaaa, då förstår jag. Men är det fullständigt lagligt?

Högst tveksamt. Är ganska vanligt dock, ofta gör dessa säljare det själv.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Bara går och tänker högt här och vill gärna ha någon som kan bolla lite

Om man spelar de tyngre titlarna i 1440p så måste man väl ta och nästan punga ut för SLI 780ti, för att kunna "ha nytta" utav de cirka 110hz som skärmen kan ge?

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Fanns åtminstone någon i tråden på overclockers.net som hade problem med att reklamera den för att pixelgarantin inte inkluderade "dark pixels" så att det finstilta spelar roll vet jag i alla fall. Lästa säkert åtminstone 200-300 sidor totalt mellan de två trådarna där rörande denna skärmen under några veckors tid så minns inte exakt var det inlägget finns tyvärr. Det bekräftades även att Perfect Pixel var väldigt bra för de som köpte till SquareTrade-försäkring (eller vad den nu heter) på sitt köp. Det företaget ger nämligen motsvarande garanti som säljaren angivit fast man hanterar det direkt med dem istället för säljaren. Som jag skrev innan finns det dock troligen ett visst intresse hos säljarna att inte släppa iväg exemplar med alltför dåliga paneler då returen blir väldigt kostsam för dem och de riskerar dåliga betyg om de tvingar köparen att betala den. Därmed bör man få ett fullt dugligt exemplar även utan Perfect Pixel och de perioder då de flesta paneler tillverkaren får in är bra gör det förmodligen ingen större skillnad.

Högst tveksamt. Är ganska vanligt dock, ofta gör dessa säljare det själv.

Jo jag har också läst om flera som haft problem att returnera p.g.a döda pixlar. Både med och utan "perfect pixel".

Men det jag efterfrågar är någon som köpt perfect pixel, haft döda pixlar och som sen upplever att den har gjort att de fått ett mervärde? Jag har inte ramlat på någon sån utan de verkar få pengar tillbaka för att matcha det vanliga priset.

Vilket alltså gör att de betalat extra för ingenting.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Har prövat att klocka upp den. Verkar funka bra i 110Hz

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Hej, jag har sedan länge tänkt att köpa en 2560x1440 skärm men har lite frågor, vilken av alla koreaskärmar är mest rekommenderad, vilken handlare/säljare ska man köpa utav? Verkar ju finnas flertalet säljare. Är man garanterad att nå 96-120hz? Ingår en DVI-D kabel eller måste jag köpa en själv? Och om jag behöver köpa en, behövs någon specifik DVI-D kabel som klarar av 96-120hz? Ska man ha matte eller glossy eller är det en smaksak? En annan fundering jag har är om man kanske ska vänta lite längre istället och köpa en 4K skärm eller är det ovärt?

Köp från "Top-sellers" då är du garanterad att få bra service.
Du får med en dual Dvi-D kabel.
Du kan överklocka, hur mycket är skärm till skärm. Men minst verkar det vara 96Hz.
Matte eller Glossy är nog hur du sitter. Är det ljust i rummet och/eller har du ett fönster bakom dig ta då en matte. Den är tydligen semi matte.
Att luta åt att köpa en 4K är i mitt tycke för tidigt. Köp en Qnix du kommer inte att ångra dig

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Någon som kört en sån här skärm med GTX 660 SLI som kan säga hur det fungerar?
Eller med något/några annat bra kort med 2GB minne?

Funderar på att köpa en nu i helgen och vore bra att veta ungefär hur mina kort kommer fungera

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem

Kommer det bli laggigt att spela på en sån här med ett GTX 680?

Går det att ändra upplösningen så att den kräver lika mycket som en 1080p om man vill få upp fps i vissa spel?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvar:

Kommer det bli laggigt att spela på en sån här med ett GTX 680?

Går det att ändra upplösningen så att den kräver lika mycket som en 1080p om man vill få upp fps i vissa spel?

Ett 680 fungerar ypperligt om du inte vill köra ultra i BF4 med härlig FPS.

Du kan självklart ställa ner och köra 1920x1080 om du vill det men då köra jag hellre på lägre inställningar i högre upplösning = ser bra(bätre) ut pga upplösningen.

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem skärmen men den verkar inte fungera så bra med mitt 7970 och min andra skärm Dell 2311h.
Någon som vet om det finns någon begränsning på att göra 2 skärmar med 1 single link DVI och 1 dual link DVI?
För endast bild på en utav skärmarna åt gången och datorn detekterar inte den andra skärmen.

Väljer jag att visa bild på Qnix'en så visas bara en liten ruta av bakgrunden på skärmen så det verkar va inställt på hel fel upplösning.

EDIT: Det löste sig.. det var jag som hade blandat ihop single link och dual link på grafikkortet!

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Har nu fått hem skärmen men den verkar inte fungera så bra med mitt 7970 och min andra skärm Dell 2311h.
Någon som vet om det finns någon begränsning på att göra 2 skärmar med 1 single link DVI och 1 dual link DVI?
För endast bild på en utav skärmarna åt gången och datorn detekterar inte den andra skärmen.

Väljer jag att visa bild på Qnix'en så visas bara en liten ruta av bakgrunden på skärmen så det verkar va inställt på hel fel upplösning.

EDIT: Det löste sig.. det var jag som hade blandat ihop single link och dual link på grafikkortet!

Kul att du till slut fick skärmen. Är du lika nöjd som jag

Jag har ett 7970 där jag naturligtvis hade satt min gamla skärm i fel "uttag", vilket visade sig när jag skulle koppla in Qnixen. Det blev bara svart, inget hände. Prövade det andra uttaget och då fick jag bild, pjuh

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Skrivet av Ploppsan:

Kul att du till slut fick skärmen. Är du lika nöjd som jag

Jag har ett 7970 där jag naturligtvis hade satt min gamla skärm i fel "uttag", vilket visade sig när jag skulle koppla in Qnixen. Det blev bara svart, inget hände. Prövade det andra uttaget och då fick jag bild, pjuh

Vilken säljare valde du? Sitter och kollar på accesorieswhole. Verkar som en trovärdig säljare med mer än 97% av 17000 personer.

Sitter å kollar på denna atm
http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-SE-Matte...

Är det den man ska gå efter? eller finns det olika modeller? Kanske finns någon vassare modell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pr0nz4:

Vilken säljare valde du? Sitter och kollar på accesorieswhole. Verkar som en trovärdig säljare med mer än 97% av 17000 personer.

Sitter å kollar på denna atm
http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-SE-Matte...

Är det den man ska gå efter? eller finns det olika modeller? Kanske finns någon vassare modell?

Jag och Piinmu valde storewithstory länk dit: http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixel-27-Matte-Qnix-QX2710-Ev...

Kan nämna att denna säljare gick så lågt ned som $100 i prisnedsättning (fakturan)

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Jag och Piinmu valde storewithstory länk dit: http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixel-27-Matte-Qnix-QX2710-Ev...

Kan nämna att denna säljare gick så lågt ned som $100 i prisnedsättning (fakturan)

Storewithstory satte min till $80, vart sjukt billig moms!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Mobo: ASUS PRIME Z370-A || Processor: i5 8600k @ 4.8GHz || Kylare: be quite! Pure Rock || GPU: Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced || Minnen: Corsair 16gb @ 3200MHz CL 16 || PSU: EVGA GQ 650W || Skärm: Qnix 27" @ 120hz

Fri frakt inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sakkara:

Storewithstory satte min till $80, vart sjukt billig moms!

Klart du skulle vara värst

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Frågan är om mitt 7850 1GB orkar dra runt en sådan här skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRob:

Frågan är om mitt 7850 1GB orkar dra runt en sådan här skärm?

För film/vanlig användning såsom surf, ja. För spel är det tveksamt om du kommer kunna köra något annat än low.

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Kul att du till slut fick skärmen. Är du lika nöjd som jag

Jag har ett 7970 där jag naturligtvis hade satt min gamla skärm i fel "uttag", vilket visade sig när jag skulle koppla in Qnixen. Det blev bara svart, inget hände. Prövade det andra uttaget och då fick jag bild, pjuh

Ja de få minuter jag hunnit testa skärmen så är jag mycket nöjd sett till det pris man betalar.

INGA döda pixlar på mitt exemplar, varken ljusa eller mörka!
Dock finns det som med alla dessa paneler en del BLB, det är inte speciellt märkbart i filmer eller spel.

Bifogar ett foto på skillnaden på BLB med mina två skärmar, en gammal trogen Dell 2311h på vänster sida och Qnix 27" ifrån storewithstory på höger sida.

Dold text
Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Ja de få minuter jag hunnit testa skärmen så är jag mycket nöjd sett till det pris man betalar.

INGA döda pixlar på mitt exemplar, varken ljusa eller mörka!
Dock finns det som med alla dessa paneler en del BLB, det är inte speciellt märkbart i filmer eller spel.

Bifogar ett foto på skillnaden på BLB med mina två skärmar, en gammal trogen Dell 2311h på vänster sida och Qnix 27" ifrån storewithstory på höger sida.

Precis, skärmarna är verkligen prisvärda med moms inräknat ;). Min lilla lilla vita prick, vete tusan vad det är. Inget som störs. Den är så liten så ska man se den måste man sticka fram näsan framför skärmen för att se den på svart yta (syns inte på andra en färgat, bara på svart). Mitt blb är heller inget man tänker på. Bara om man letar när det är mörkt.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D