Hjälp mig med svår ljudlösning!

Permalänk

Hjälp mig med svår ljudlösning!

Hej!

Snart får jag hem min dell venue pro 11 och jag vill kunna streama musik från den och min iPhone till min stationära i vardagsrummet, Vilken är kopplad till tv och 2.1 högtalare. Först tänkte jag mig bluetooth till högtalarna med nån receiver men tycker att DLNA verkar bättre, för det verkar struligt att skicka ut ljud med windowsplattan via bluetooth. Samtidigt har jag rappt wifi och ett ganska litet rum, så DLNA borde funka?

Är det nån som har en idé om hur jag ska göra. Kan man köpa en DLNA audio receiver och koppla in den i audio-in på I/O? För att sedan få ut ljudet via tv:n

Värt att nämna är att allt går från datorn till tv:n via HDMI för att kunna ha bra ljud vid film, utan dyr förstärkare till tv:n. Det kopplas in till 3.5 jacket i tv:n och jag har Corsairs 2500 2.1 system.

Meningen är egentligen att imitera airplay fast utan skiten apple-tv. Det är roligt för gäster att kunna spela sin musik på studs, utan krångel. Allt annat styr jag över nätverk med film på smart-tv:n och mobile mouse appen på iPhone till datorn så det vore tufft att få till ljudet också.
MVH

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk

Du kan använda din stationära burk som DLNA-mottagare. Vanliga Windows Media Player har stöd för det, XBMC finns som alternativ, och dessutom till flera plattformar, och tja, säkert massvis med fler som jag inte känner till.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid bygga en liten UPNP-spelare med hjälp av en Raspberry Pi:
http://blog.scphillips.com/2013/07/playing-music-on-a-raspber...

Permalänk
Skrivet av keyser:

Du kan ju alltid bygga en liten UPNP-spelare med hjälp av en Raspberry Pi:
http://blog.scphillips.com/2013/07/playing-music-on-a-raspber...

Hm, den där guiden skrevs ungefär nån vecka efter att jag själv sparkade igång DLNA på en Pi. Då använde jag ovan nämnda XBMC även där, något som Hallonet är alldeles för långsam för, det där ser helt klart ut att vara värt att testa.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*