Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Installera Windows Vista på min Acer Aspire 1540

Permalänk
Medlem

Installera Windows Vista på min Acer Aspire 1540

Min gamla Aspire har haft W XP förut och jag försöker installera Vista istället. Jag har inte XP diskarna kvar.
Maskinen verkar vara trög, jag laddar softvaran från mitt USB minne funkar bra. Jag kommer till var jag vill placera Vista på disken.
Den hittar inte disken i fönstret och man kan söka en drivrutin för disken en Fujitsu 60 GB. Jag trodde rutinen var med i OP systemet.
Behöver jag göra en uppdatering på BIOS för att jag tar detta steg?
Var hittar jag det?
MVH
Roffan

Permalänk
Skrivet av Resman:

Min gamla Aspire har haft W XP förut och jag försöker installera Vista istället. Jag har inte XP diskarna kvar.
Maskinen verkar vara trög, jag laddar softvaran från mitt USB minne funkar bra. Jag kommer till var jag vill placera Vista på disken.
Den hittar inte disken i fönstret och man kan söka en drivrutin för disken en Fujitsu 60 GB. Jag trodde rutinen var med i OP systemet.
Behöver jag göra en uppdatering på BIOS för att jag tar detta steg?
Var hittar jag det?
MVH
Roffan

Varför vill du byta från XP till vista? Om du nu vill göra den bättre så ska du byta till linux eller behålla XP systemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej, jo det är det enda operativ jag har här.
Men installationen går inte färdig.
Jag har inte XP diskarna kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resman:

Hej, jo det är det enda operativ jag har här.
Men installationen går inte färdig.
Jag har inte XP diskarna kvar

Om du har en licensnyckel klistrad på datorn tror jag att du kan skaffa en XP-skiva och sedan aktivera med nyckeln. Jag tror inte att Vista kommer fungera bra på en XP-dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av AdamNor:

Om du har en licensnyckel klistrad på datorn tror jag att du kan skaffa en XP-skiva och sedan aktivera med nyckeln. Jag tror inte att Vista kommer fungera bra på en XP-dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan man inte få tag på repair disc via deras hemsida? släng in programmet i en usbminne så är du good to go

Permalänk
Medlem

Här kan du testa hur din hårdvara fungerar med Windows 8.1 gratis 90 dagar
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/hh699156.aspx

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resman:

Min gamla Aspire har haft W XP förut och jag försöker installera Vista istället. Jag har inte XP diskarna kvar.
Maskinen verkar vara trög, jag laddar softvaran från mitt USB minne funkar bra. Jag kommer till var jag vill placera Vista på disken.
Den hittar inte disken i fönstret och man kan söka en drivrutin för disken en Fujitsu 60 GB. Jag trodde rutinen var med i OP systemet.
Behöver jag göra en uppdatering på BIOS för att jag tar detta steg?
Var hittar jag det?
MVH
Roffan

Vista kommer bara göra maskinen segare...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Jo om man har en nyckel den är borta för länge sedan tillsammans med diskarna.
Well jag får ett extra minne nästa veck, jag provar jag Vista, för den licensen har jag här.