Win 8.1P på NY dator, utan OS?

Permalänk

Win 8.1P på NY dator, utan OS?

Hej!
Jag tänkte köpa Windows 8.1 Pro, med studenterbjudandet och installera det på en NY dator, som inte har något operativsystem. Frågan är: Går det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBomb:

Hej!
Jag tänkte köpa Windows 8.1 Pro, med studenterbjudandet och installera det på en NY dator, som inte har något operativsystem. Frågan är: Går det?

Har du tillgång till MSDNAA (nuvarande Microsoft Dreamspark Premium) via din skola? Där kan du ju skaffa gratis licens till Window 8.1 Pro

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ja.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Skrivet av Icte:

Har du tillgång till MSDNAA (nuvarande Microsoft Dreamspark Premium) via din skola? Där kan du ju skaffa gratis licens till Window 8.1 Pro

Nej, det har jag tyvärr inte

Skrivet av Reefer:

Ska man ladda ner .iso filen på skiva/usb och sen installera det på datorn? Är det så lätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBomb:

Nej, det har jag tyvärr inte

Ska man ladda ner .iso filen på skiva/usb och sen installera det på datorn? Är det så lätt?

Här får du en bra guide:

http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII