Öppna stora .jar filer

Permalänk
Medlem

Öppna stora .jar filer

Hej, jag undrar hur jag kan öppna .jar filer med över 2000 filer i sig. När jag försöker så krashar WinRar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin900:

Hej, jag undrar hur jag kan öppna .jar filer med över 2000 filer i sig. När jag försöker så krashar WinRar.

.jar filer är javaprogram. De 2000 filer du ser är .class filer.

edit: DU kan också öppna med kommandotolken.

java -jar <sökväg>/<din_fil>.jar

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin900:

Hej, jag undrar hur jag kan öppna .jar filer med över 2000 filer i sig. När jag försöker så krashar WinRar.

Dubbelklicka alternativt högerklicka\öppna med: java.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

.jar filer är javaprogram. De 2000 filer du ser är .class filer.

edit: DU kan också öppna med kommandotolken.

java -jar <sökväg>/<din_fil>.jar

Skrivet av LemonIllusion:

Dubbelklicka alternativt högerklicka\öppna med: java.

Fast jag vill moda spelet Minecraft då öppnar jag jar filen med winrar och lägger in class filer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin900:

Fast jag vill moda spelet Minecraft då öppnar jag jar filen med winrar och lägger in class filer.

Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin900:

Fast jag vill moda spelet Minecraft då öppnar jag jar filen med winrar och lägger in class filer.

Om du inte förstår hur man moddar manuellt rekommenderar jag magiclauncher. Den är smidig även om man vet hur man moddar manuellt.
http://www.minecraftforum.net/topic/939149-launcher-magic-lau...

Om problemet bara är att winrar fungerar dåligt, byt program?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Om du inte förstår hur man moddar manuellt rekommenderar jag magiclauncher. Den är smidig även om man vet hur man moddar manuellt.
http://www.minecraftforum.net/topic/939149-launcher-magic-lau...

Om problemet bara är att winrar fungerar dåligt, byt program?

WinRAR fungerar aldrig dåligt (har aldrig gjort, och kommer aldrig att göra det)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

WinRAR fungerar aldrig dåligt (har aldrig gjort, och kommer aldrig att göra det)

Säger inte att winrar är dåligt, men TS verkar ju ha problem med det, varefter jag föreslår att testa något annat.
Fast det skulle ju kunna vara SBS också, vad vet jag?

Skrivet av albin900:

Hej, jag undrar hur jag kan öppna .jar filer med över 2000 filer i sig. När jag försöker så krashar WinRar.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Säger inte att winrar är dåligt, men TS verkar ju ha problem med det, varefter jag föreslår att testa något annat.
Fast det skulle ju kunna vara SBS också, vad vet jag?

Visst är det som du skriver, SBS

Det enda TS behöver göra i WinRAR är att gå till inställningar/Integrering/ och bocka i JAR.

Och skulle inte det funka, så kan man prova att döpa om filnamnet typ. .zip till .jar (obs endast ett exempel)

Markera flera/byt namn.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Visst är det som du skriver, SBS

Det enda TS behöver göra i WinRAR är att gå till inställningar/Integrering/ och bocka i JAR.

Och skulle inte det funka, så kan man prova att döpa om filnamnet typ. .zip till .jar (obs endast ett exempel)

Markera flera/byt namn.

Detta kan vara bra att veta, tackar. Har använt 7-zip de senaste 4 åren eller så, så jag har noll koll på winrar.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Hur mycket ram har du? låter som att något tar slut när du öppnar den..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Visst är det som du skriver, SBS

Det enda TS behöver göra i WinRAR är att gå till inställningar/Integrering/ och bocka i JAR.

Och skulle inte det funka, så kan man prova att döpa om filnamnet typ. .zip till .jar (obs endast ett exempel)

Markera flera/byt namn.

Tack!!!
Det fungerar helt utmärkt nu!
(Bockade i JAR i inställningarna)