Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Var kan man köpa laptopfläkt? FLÄKTPROBLEM

Permalänk

Var kan man köpa laptopfläkt? FLÄKTPROBLEM

Hej min laptopfläkt i min Acer aspire v3 571g har helt slutat fungera och jag har provat att spruta in tryckluft utan att öppna laptopen, men det funkar inte ändå. så vet ni vad jag ska göra? köpa ny fläkt? Reparera datorn? Hjälp!

Permalänk
Medlem

är den gammal/garanti kvar?

Om du kan hitta exakt fläkt modell kanske det finns nya på ebay, tveksamt dock.

Angående tryckluft så använder man det för att göra rent fläkten från damm, det är ingen fläkt-lagar-sprejburk direkt. Låter som att fläktmotorn har gett upp, kan vara att det lagrade dammet har legat & bromsat fläkten, vilket fått den att brinna upp, kan oxå bero på annat såklart. Ger oxå bäst effekt om man öppnar upp ett gäng paneler, då dammet brukar samlas rätt rejält "i chassit", om man ska blåsa rent.

datorn överhettar direkt nu eller?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Googlade på "Acer aspire v3 571g replacement fan" och fjärde träffen var följande:

http://battery-adapter.com/product_info.php/products_id/20580...

Finns garanterat på ebay också!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk

Okej tack så mycket, min garanti har tyvärr gått ut för bara några veckor sedan :(. Men,men. Är det svårt att byta fläkt i en laptop btw?