Permalänk

Är min processor klockad nu?

Tjena, ändrade i BIOS till Performance i stället för "normal" settings har ett Asus z87-A modekort. Min fråga är Klockade processorn då också?? Tog en bild på settingsen

http://imgur.com/xAwQ7bn

Betyder detta att den är på 4,2 Ghz?

Har en i5 4670k processor.

Hur gör jag annars för att klocka processorn?

Permalänk
Medlem

Kolla stickytrådarna i toppen av den här forumdelen.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Permalänk

Länk nr 2 där är ju inte riktigt aktuell för moderna processorer

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giggelingbear:

Betyder detta att den är på 4,2 Ghz?

Korrekt.

Vad har Har du för volt på den?

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The Slayer:

Länk nr 2 där är ju inte riktigt aktuell för moderna processorer

Varför det. Gäller inte GHz, vCore etc i din värld?

Jag skulle utan problem kunna applicera teknikerna man använder i den guiden för att överklocka en ny Haswell så bra som det går...

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Varför det. Gäller inte GHz, vCore etc i din värld?

Jag skulle utan problem kunna applicera teknikerna man använder i den guiden för att överklocka en ny Haswell så bra som det går...

Man använder inte FSB för att överklocka moderna "Core" processorer eller DDR3 ram.

Det är ju lättare att lära nån att överklocka med en guide som är skräddarsydd för Haswell. Finns ju faktiskt att hitta utan större bekymmer.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!