Jag har internetansultning men jag kan inte använda det på nått sätt, hjälp

Permalänk
Medlem

Jag har internetansultning men jag kan inte använda det på nått sätt, hjälp

Hallå.

Igår kväll satt jag o skulle kolla på film när Avast! blockade en rad olika hot som försökte ta sig in. För varje gång jag klickade vidare så kom det minst två till. Jag har även haft ett jobbigt tillägg på Chrome som heter typ Safesaver eller nåt sån't som jag stört mig på men aldrig lyckats få bort. I alla fall, När jag kollat igenom mina två hårdiskar och hittat filer med namn jag inte sett förut, och även tagit bort dessa, så har Avast fortsatt med att varna för skadliga filer på datorn. Gjorde även en snabbskanning och hittade en del filer, som jag raderat. Men efter det så stängde jag av datorn. När jag startade datorn så funkade allt utan att hitta några virus och jag kunde surfa på Chrome utan några problem. När jag sedan stängde av datorn i en timme och sedan startade igen så fungerade inte internet för mig. Det står att jag har internet och att jag är ansluten osv men det går inte att använda det. Inget program fungerar med internet, Steam, Chrome, Explorer, Skype, Ts3, inget funkar.

Nu blev det en lång tråd men jag hoppas att någon kan hjälpa mig.
Tack på förhand!

Visa signatur

[AMD Radeon R9 280X Top] [Intel Core i5-3570K "3.40GHz"] [Corsair Vengeance 8gb "1600Mhz"] [ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155] [Seagate Barracuda 1TB] [Samsung SSD 840 PROSeries 128GB 2.5" OEM] [Fractal Design r4] [LG Generic PnP Monitor]

Permalänk

Du har lyckats få virus på datorn. Se om du kan ladda ner nått virus skydd från en annan dator och installera på ett usb minne och försök köra det på datorn.
testa typ malware bytes.
funkar inte detta så installera om windows

Permalänk
Medlem

Tack! Ska testa Malware bytes.
Förresten hur ominstallerar man Windows?

Visa signatur

[AMD Radeon R9 280X Top] [Intel Core i5-3570K "3.40GHz"] [Corsair Vengeance 8gb "1600Mhz"] [ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155] [Seagate Barracuda 1TB] [Samsung SSD 840 PROSeries 128GB 2.5" OEM] [Fractal Design r4] [LG Generic PnP Monitor]

Permalänk
Medlem

http://m.sweclockers.com/artikel/15673

Ta bort m. så får du vanliga sidan

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊