Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Frivillig som kan hjälpa mig att överklocka grafikkortet?

Permalänk

Frivillig som kan hjälpa mig att överklocka grafikkortet?

Som sagt, jag behöver hjälp.

MSI GTX 660ti power edition.

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk

Jag tror du behöver MSI Afterburner för att överklocka, se denna länk: http://www.guru3d.com/files_details/msi_afterburner_beta_down...

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Googla runt på standardvärden för ett överklockat 660ti, sätt sedan ditt kort på lite lägre värden med MSI afterburner. Öka sedan med 10-15 MHz och stresstesta kortet med Furmark, Unigine Heaven eller annat tufft test. Om du ser artefakter eller andra fel, sänk då MHz och kör igen. Får du inga problem ha du ett överklockat stabilt kort.

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk

Om jag lånar tråden lite så.. Om man ska klocka med SLI ska man ta ett grafikkort i taget eller båda samtidigt?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Om jag lånar tråden lite så.. Om man ska klocka med SLI ska man ta ett grafikkort i taget eller båda samtidigt?

Du måste klocka dem samtidigt iom att tekniken annars klockar ner det som kör snabbare.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Du måste klocka dem samtidigt iom att tekniken annars klockar ner det som kör snabbare.

Man skulle kunna köra korten var för sig också för att veta vilket kort som säger ifrån var, då de kan ha olika krav på spänning för vissa frekvenser etc

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Du måste klocka dem samtidigt iom att tekniken annars klockar ner det som kör snabbare.

Skrivet av anon81912:

Man skulle kunna köra korten var för sig också för att veta vilket kort som säger ifrån var, då de kan ha olika krav på spänning för vissa frekvenser etc

Okej tack för det snabba svaren:)

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4