Laddar ner ok men kan inte använda Webläsare?

Permalänk

Laddar ner ok men kan inte använda Webläsare?

Hej,

Precis satt upp internet, och allting borde fungera kalas. uTorrent laddar ner som en Gud, men det går inte att gå ut på Internet med Webläsaren. Jag förstår verkligen inte hur det går ihop? Borde det inte vara 0 överallt?

Jag är inte helt grön, men det här känns klurigt så vänder mig till er duktiga.

Tack på förhand,
Krigarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djungelkrigarn:

Hej,

Precis satt upp internet, och allting borde fungera kalas. uTorrent laddar ner som en Gud, men det går inte att gå ut på Internet med Webläsaren. Jag förstår verkligen inte hur det går ihop? Borde det inte vara 0 överallt?

Jag är inte helt grön, men det här känns klurigt så vänder mig till er duktiga.

Tack på förhand,
Krigarn

provat firefox? chrome? är ditt internet med abonemnang eller tankar du en modem varje månad?

Permalänk
Medlem

Vad kör du med för dns server? Du får hemskt gärna också ge oss mer info, just nu har vi inte fått nånting. Berätta vad du gör och vad du får för felmeddelande när försöker iallafall.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Låter som DNS inte är konfigurerat, du kan manuellt byta, googla upp nån guide och mosa in 8.8.8.8 som DNS server (googles dns).

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Skrivet av vipers:

Vad kör du med för dns server? Du får hemskt gärna också ge oss mer info, just nu har vi inte fått nånting. Berätta vad du gör och vad du får för felmeddelande när försöker iallafall.

Playstation 4 har kontakt. Mobilen har kontakt. Alla kan surfa och göra som de vill. UTorrent på datorn tankar.

Bara datorn som inte kommer ut.

Permalänk
Skrivet av Repair:

provat firefox? chrome? är ditt internet med abonemnang eller tankar du en modem varje månad?

Testat Firefox och IE. Chrome fungerar i mobilen. Allt fungerar i mobilen. Och på Playstation 4. Bara datorn som inte kommer ut i webläsaren. :/ Abonnemang, också, förresten.

Permalänk

Okej, avkryssade DNS-grejen i IE och det funkade! Tills idag... Nu är allt dött på datorn utom uTorrent och Spotify. Ingen annan pryl, som Ps4 eller så har problem med att få kontakt.

Permalänk
Rekordmedlem

Starta en kommandotolk, skriv in:
ipconfig /all | clip
Sedan klistrar du in texten i en post så får vi lite fakta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djungelkrigarn:

Hej,

Precis satt upp internet, och allting borde fungera kalas. uTorrent laddar ner som en Gud, men det går inte att gå ut på Internet med Webläsaren. Jag förstår verkligen inte hur det går ihop? Borde det inte vara 0 överallt?

Jag är inte helt grön, men det här känns klurigt så vänder mig till er duktiga.

Tack på förhand,
Krigarn

Har du nått antivirus installerat och i så fall vad?
Många som får just detta bekymmer med Avast v9 nämligen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

vissa malware routar om DNS och bråkar samt vissa antivirus med länkscanning osv kör lokal "mellan lagrad dns"

men posta din ipconfig /all

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se