Permalänk

PS4 PSN-problem

När jag ska logga in på PSN på mitt PS4 kommer ALLTID texten "fel uppstod i kontakt med servern". Haft PS3 sen tidigare så accountet ska fungera. Har även provat skapa ett nytt account men samma text kommer upp. Nätverksanslutning och allt har jag. Borde inte vara någon skillnad om man kör trådlöst eller med kabel första gången?

Funderar om någon haft samma problem som jag har och om någon har en lösning.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kan du logga in på https://account.sonyentertainmentnetwork.com/

Ifall inte så testa ifall du kan återställa ditt lösenord, de har vid två tillfällen ressetat alla kontos lösenord på grund av hacker attacker och annat.

Sedan så har just registreringen för nya konton gått slött, när jag reggade min dag 1 förvisso så tog det ca 3 timmar att komma igenom.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

PSN skulle ju ligga nere idag/ikväll vill jag minnas. Kanske därför du har problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eroish:

PSN skulle ju ligga nere idag/ikväll vill jag minnas. Kanske därför du har problem?

Ja, PSN skulle vara nere för underhåll igår så högst troligt beror felet på det.

Permalänk

Men har provat ett ex antal gånger hela vintern och alltid samma sak.. Får prova med att ändra lösenord. Tack för hjälpen so far!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersWiss:

Men har provat ett ex antal gånger hela vintern och alltid samma sak.. Får prova med att ändra lösenord. Tack för hjälpen so far!

Åter igen som jag skrev, kan du logga in på adressen jag angav i mitt förra inlägg? Som sagt va, vid två tillfällen har de ressetats ALLA kontos lösenord, Dvs inklusive DITT konto. Har du inte återställt lösenordet någonsin så är det det som är felet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Gjorde en helt ny användare. Fungerade denna gång ) Tack!