Skyrim når 20 miljoner sålda exemplar

Permalänk
Hedersmedlem

Spelat massor av Skyrim i flera omgångar, men gillade Oblivion mer och har fler timmar i det. Morrowind är egentligen allra bäst men av olika anledningar kom jag aldrig in i det ordentligt när det släpptes (fick det gratis med första ATi 9700pro) och började med Oblivion istället. Har alla tre på Steam numera så borde gå all in på Morrowind med sina expansioner. Ge mig mer tid och färre i knäna!

Bethesda är iaf en välsignelse för PC-spelare och det mesta de släppt är riktigt bra.

Det som varit negativt med Skyrim, Bethesda och PC är väl exklusivavtalen med Microsoft som gjort att xbox fått expansionerna långt före PC.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Börjar du räkna så, så ska nog Snake hamna väldigt högt upp.

Tror inget av dem är i närheten av TETRIS, men kan ju som vanligt ha helt fel...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Börjar du räkna så, så ska nog Snake hamna väldigt högt upp.

Kolla mitt inlägg innan så förstår du, fel att Wii sport är med där. Men ja, kanske slänga in snake i listan med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shimonu:

Hjälpte inte att man var och lyssnade på symfoniorkester i helgen och hörde massa spelmusik, bl a från Skyrim. Nu blev det att installera det igen då!

Ja jag kände lite samma sak. Var och lyssnade på samma evenemang i torsdags. Men det blev ingen installation. Har för lite tid nowdays ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

detta är bara en lista för spel som också finns på consol.

lägger vi till alla PC spel så finns WoW, sims och många andra PC only titlar där.

Nej det är en lista av spel som sålt mer en 15 miljoner exemplar eller mer, sedan att listan är dåligt uppdaterat är en annan femma, det enda som saknas i listan dock är Sims 1 & 2.

Om du vill ha info om PC så har du det under samma sida som Sweclockers länkade till. d.v.s https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_video_game...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Jag är imponerad av dig!

Tycker att Wii sport och och alla andra bundlade spel ej hör hemma på topplistan då de bundlats med konsolen och ger lite fel bild.

Skyrim har man plöjt in 400h och köpt till både Xbox och PC. Dom förtjänar pengarna flera gånger om.
2,5kr för varje spelad timme, billig timkostnad för underhållningen.

Tack. Jag har som längst kommit till lvl 30 utan att dö. Ska klara mycket längre än så. Jag ger mig inte i första taget

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Det här spelet har verkligen ett bra sätt att säga till när man har 120 fps eftersom fysiken fuckar upp totalt.

Gå in i ett hus, hör ett pang, nä men alla kittlar i huset flög just genom pannan på kocken så dom sidequestsen är lite körda nu.

Good times. Learn 2 "Frames locked - Half of refresh rate" i Nvidia control panel :).

Funkade inte för mig, jag var bara tvungen och sänka Skärm hastigheten..:/

Permalänk

Så här ser mitt Skyrim ut idag. Allt hittar ni på http://www.nexusmods.com/skyrim/? Det skall tilläggas att det kanske ligger en 10+ timmar bakom alla moddar jag installerat/konfigurerat,.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem

Fan nu blev jag sugen på att spela.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt svårt för alla moddar som förändrar depth of field, det känns bara onaturligt för mig. Jag spelar på en stor skärmn och får på så vis ett naturligt DoF genom mina egna ögon. Jag behöver liksom inte få det simulerat på skärmen utöver det. Jag vill ha skärpa på det jag tittar på med mina ögon, inte behöva vrida vyn i spelet

Jag höll på och provade olika ENB-moddar och konfigurerade på egen hand, men tyckte att det var för tok på för många som mosar på med alldeles för hög kontrast och svärta. Visst är det kul att natten och grottor är väldigt mörka, men det blir bara fel när all AI ser mer än vad man själv gör i vanliga fall. Svårt att hitta något som passar bra.

Permalänk

DAAAMN! Vad har du för dator?

Visa signatur

i5 3570K @ 3,4Ghz | Corsair Hydro H60 | Gigabyte GA-Z77X-D3H ATX | GeForce GTX 680 SLI | 16GB Corsair VENGEANCE @ 1600MHz | Define R4 | Corsair HX 750W | 120GB SSD | 3TB HDD @ 5400 rpm | 500GB HDD @ 7200 rpm | Asus Xonar D1

Permalänk
Medlem

Fotorealistiskt! Riktigt snyggt men när du sen skrev att du lagt med än 10 timmar så blev jag mindre sugen. Hur kommer det sig att det är så svårt att konfigurera/installera all de mods du kör för att få det att se ut som det gör på dina screenies?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

J*vla Wii skit...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Fotorealistiskt! Riktigt snyggt men när du sen skrev att du lagt med än 10 timmar så blev jag mindre sugen. Hur kommer det sig att det är så svårt att konfigurera/installera all de mods du kör för att få det att se ut som det gör på dina screenies?

Det är en sak att bara installera alla mods, det går rätt fort särskilt om man använder deras nexus mod manager - förutom ENB'n som måste pillas lite med. Men sedan skall man ju helst in i skyrim.ini / skyrimprefs.ini och ställa in alla variabler tills något man gillar. Det går ju att köra default också och det är fortfarande riktigt snyggt så det kan jag rekommendera om du inte orkar fippla allt för mycket. Men sen tar det ju tid att skapa det Skyrim som just du vill lira med tanke på de mods du installerar. Enligt mig har jag ett perfekt Skyrim nu där om man trycker på New Game får välja/skapa sin char direkt och sedan placeras man någonstans random i världen med ett start-Q och lite startgear. Sedan har jag revampat med mods hela magiska biten av spelet, samt slängt in tusentals nya vapen/armor - men, du måste själv crafta/hitta dem så de är en del av spelet osv.

Hoppas det gav lite klarare idé om vad man fipplat med.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Skrivet av Sn00wball:

DAAAMN! Vad har du för dator?

Det flyter på med en FX8350 och HD7950 (y).

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Discokungen

Det är väl bilder från ENB Realvision? Personligen har jag extremt svårt för den ENB-versionen då den är alldeles för tung till ingen nytta. En avskalad ENB för skuggor och vettig AA är typ det mest trevliga. Tillsammans med en väldigt avskalad Dynavision så får man ett väldigt trevligt spel med DoF på rätt ställen så man inte blir illamående av att spela.

Jag är rätt glad över 4GB grafikminne när jag spelar Skyrim!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Skyrim är helt klart ett av de bästa spelen någonsin. Det finns så extremt mycket speltid i det spelet. Jag sitter på över 300 timmar och har varit i 5 städer. Dem som påstår att dem snabbt spelade igenom spelet måste inse att main questen inte är hela spelet. Det finns så otroligt många sidospår. Sen är känslan i striderna underbara på grund av de baseras på fysiken. Det ligger helt enkelt så mycket kvalité, tid och detalj i spelet. Spelet är så fritt att man kunnat spela spelet som man vill, både när det kommer till spelstil och quests, har också bidragit till att både casuals och mer inbitna gamers kunnat njuta av spelet.

Sen att Skyrim sålt extra bra tror jag beror på det kommande Elder Scrolls Online ("ESO") som åter ökat intresset för Skyrim. Själv hade jag bara spelat på sambons Steam men beslutade mig att skaffa mitt eget efter att jag såg lite videos om ESO. Dock får man tänka på att ESO är ett MMO och vissa avkall jämte Skyrim har fått göras. T.ex. är striderna inte längre fysikbaserade vilket ger en något sämre känsla i vapen, färre objekt att plocka upp eller att grafiken ligger mellan omoddat och moddat Skyrim. Modda går ju så klart heller inte att göra i samma omfattning. Elder Scrolls känslan finns där men man ska vara beredd på att det inte är ett Skyrim. Kan tyvärr inte gå mycket djupare utan att bryta NDA utan jag får berätta om vad jag sett i videos, främst Shoddycast på Youtube och Zenimax Onlines egna Youtube.

Gillar man Elder Scrolls spelen och MMO spel borde man definitivt ta en titt om man inte gjort det redan. Gillar man Elder Scrolls men inte MMO så ska man nog vänta på nästa spel i serien (som enligt rykte håller på att produceras).

Permalänk

339 timmar på PC ca. 400 på PS3 (tröttnade på all skit med PS3)

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk

550 timmar... Helt klart värt det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k 3.4GHz MB: Asus Z87-A GPU: Radeon R9 280X RAM: Corsair Vengeance LP 16GB HDD: WD Blue 1TB PSU: be quiet! Pure Power 630w Låda: Fractal Design Define R4 Arctic White OS: Windows 7 Home Premium 64bit KB: Ducky G2PRO Grey PBT MX Clear
¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Avstängd

Jeg angrer på at jeg kjøpte Skyrim. Mye dårlig spilldesign der.

Iflg. Steam har jeg brukt kun 27 timer i Skyrim.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte hade många buggar alls på mitt skyrim?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Bara jag som inte hade många buggar alls på mitt skyrim?

Om man inte köpte direkt det släpptes blev man skonad från det värsta. Bethesda gjorde ett bra jobb med patcharna, men jag minns så väl en stor buggfixarpatch som fick drakarna att flyga baklänges.

Visa signatur

Spelburken: | Corsair Carbide Air 540 | ASUS Gryphon Z87 | Core i7-4770K @ 4,0 GHz | Kingston HyperX 16 GB DDR3 | Nvidia GeForce GTX 1070 Ti 8 GB | Chieftec A-135 850W | WDC Green/Blue 2 TB | Samsung 840 EVO 120GB / 500 GB |
Arbetsburken: | MacBook Pro 15" | Late 2011 | 2.2 GHz Intel Core i7 | 8 GB 1333 MHz DDR3 | AMD Radeon HD 6750M 512 MB |

Permalänk

Jag köpte spelet på release, spelade 17 timmar sen lade jag ner spelet. alldeles för buggigt för min smak. Har funderat på att återvända, men när man misslyckats så kapitalt vid release av ett spel så har jag tappat suget för att spela det igen.

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rinosaur:

Bara jag som inte hade många buggar alls på mitt skyrim?

Skrivet av ylet:

Om man inte köpte direkt det släpptes blev man skonad från det värsta. Bethesda gjorde ett bra jobb med patcharna, men jag minns så väl en stor buggfixarpatch som fick drakarna att flyga baklänges.

Jag har spelat omoddat hela tiden, ändå har jag fortfarande buggar i princip varje gång jag spelar. Alla expansioner och uppdaterat automatiskt via Steam. Ibland allvarliga som kräver konsollen för att komma runt med kommandon, ibland enklare saker, men ändå buggar. Senast försvann menyvalet att Serana skulle följa med igen, efter att jag bett henne vänta en stund.

Bethesda gör skäl för namnet Bugthesda, och jag hade faktiskt klart mindre problem med buggar i Oblivion. Illa att det blivit sämre.

Älskar deras spel ändå, så man får ta det onda med det goda.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

imponerande att dom lyckats få sålt så många. är själv en stolt ägare av spelet.
dock nu när man tänker över att dom faktiskt sålt så många miljoner ex.... att dom inte löst många av buggarna som än jävlas med en.
och dom kunde faktiskt lagt ner några minuter att göra en större patch/uppdatering eller så för att kanske officielt ge stöd för surround eller eyefinity... då man få sitta och vänta på att flawless widescreen skall uppdatera i samma veva som någon ny uppdate gjorts i spelet..

även om det låter negativt så står det fortfarande på tronen enligt mig. hur fantastisk miljö och spelstil. kommer nog spendera många fler timmar i spelet så länge man kan köra i surround

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Discokungen
Skrivet av MultiMan:

Jag har spelat omoddat hela tiden, ändå har jag fortfarande buggar i princip varje gång jag spelar. Alla expansioner och uppdaterat automatiskt via Steam. Ibland allvarliga som kräver konsollen för att komma runt med kommandon, ibland enklare saker, men ändå buggar. Senast försvann menyvalet att Serana skulle följa med igen, efter att jag bett henne vänta en stund.

Bethesda gör skäl för namnet Bugthesda, och jag hade faktiskt klart mindre problem med buggar i Oblivion. Illa att det blivit sämre.

Älskar deras spel ändå, så man får ta det onda med det goda.

Ja Bugthesda har aldrig varit bra på att göra ett spel felfritt rent tekniskt. De har däremot alltid varit ofantligt duktiga på att göra djupa och givande spel, något de lyckats med extremt bra även i Skyrim! Sen är Oblivion bättre när det kommer till storyn men Skyrim vinner stenhårt på alla sätt och vis, speciellt när man drar in moddar i det hela. Det blir ett vaaaaansinnigt stort och snyggt spel med moddar!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

En fjärdedel av alla som äger ett Wii äger också Wii Fit? galet.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har spelat omoddat hela tiden, ändå har jag fortfarande buggar i princip varje gång jag spelar. Alla expansioner och uppdaterat automatiskt via Steam. Ibland allvarliga som kräver konsollen för att komma runt med kommandon, ibland enklare saker, men ändå buggar. Senast försvann menyvalet att Serana skulle följa med igen, efter att jag bett henne vänta en stund.

Bethesda gör skäl för namnet Bugthesda, och jag hade faktiskt klart mindre problem med buggar i Oblivion. Illa att det blivit sämre.

Älskar deras spel ändå, så man får ta det onda med det goda.

Lite till deras försvar så är spelet enormt och därmed extremt svårt att buggtesta ordentligt. Visserligen något dem borde tänkt på och lagt mer tid på men endå. Spelet är lika stort som många MMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Hade varit riktigt intressant att veta hur uppdelning var mellan de olika plattformerna. Tack vare mod-support till PC tror jag det har sålt som smör dit, hade varit ett fint bevis för andra utvecklare att mods faktiskt lönar sig i slutändan.

Hellre vill jag ha ett färdigt spel än mods.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uzor:

Hellre vill jag ha ett färdigt spel än mods.

Det ena behöver inte utesluta det andra