Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ta bort oäkta Windows?

Permalänk
Medlem

Ta bort oäkta Windows?

Jag har tjuvat lite på ett piratat windows 7 i ett år nu men har bestämt mig för att bli laglydig och beställt hem Windows 8.1. Funderar nu om det oäkta windows kommer sabba installeringen av de nya och bör tas bort innan eller om man bara kan skriva över det? Eller hur ska jag gå till väga?

Permalänk
Medlem

När du installerar windows 8.1 så formaterar du disken vilket raderar den gamla windows installationen, så se till att ta backup på allt du vill spara på C: disken annars försvinner det också.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Bara att välja ren installation. Inget problem med vad du har på disken i nuläget.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Vid installation av Windows väljer du att formatera disken innan det installeras. Allt kommer då att försvinna. För övrigt hade du nog inte behövt nämna omständigheterna till din fråga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

När jag gick från 7 till 8 gjorde installern en backup på det viktigaste åt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeniih:

Jag har tjuvat lite på ett piratat windows 7 i ett år nu men har bestämt mig för att bli laglydig och beställt hem Windows 8.1. Funderar nu om det oäkta windows kommer sabba installeringen av de nya och bör tas bort innan eller om man bara kan skriva över det? Eller hur ska jag gå till väga?

Säkerhetskopiera alla filer du vill spara och gör en ren installation. Då slipper du många problem du kan stöta på genom att bara installera ovanpå ditt gamla.

Permalänk
Medlem

Denna video visar hur man tar bort allt på hårddisken och gör en helt ren Windows 7 installation, det fungerar likadant i Windows 8 http://www.youtube.com/watch?v=hZivYMA2qRA

Visa signatur

janee