Permalänk

Datorn fryser

Hej!

Jag spelar sedan några månader tillbaka cs.go och har under hela tiden haft problem med att datorn helt plötsligt under spel fryser och enda utvägen blir då att stänga av den på knappen. Ibland piper den när jag försöker sätta på den och den vägrar att gå igång. Jag har varit inne på att det kan vara någonting med överhettning och har därför rensat den från damm inuti. Jag har skruvat ner settingsen och spelar med stabila 150 fps vilket få anses vara ganska bra. Det är detta som gör mig så konfunderad, hur den kan fungera jättebra till en punkt då den bara säger nej, precis som den når en för hög temperatur, grafikrutinerna slutar att fungera eller liknande.

Tacksam för all typ av hjälp

Permalänk
Medlem

Händer det enbart i CS:go? provat andra spel?

Använd ordet "fryser" istället för Svegelska tack.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mrad0:

Hej!

Jag spelar sedan några månader tillbaka cs.go och har under hela tiden haft problem med att datorn helt plötsligt under games freezar och enda utvägen blir då att stänga av den på knappen. Ibland piper den när jag försöker sätta på den och den vägrar att gå igång. Jag har varit inne på att det kan vara någonting med överhettning och har därför rensat den från damm inuti. Jag har skruvat ner settingsen och spelar med stabila 150 fps vilket få anses vara ganska bra. Det är detta som gör mig så konfunderad, hur den kan fungera jättebra till en punkt då den bara säger nej, precis som den når en för hög temperatur, grafikrutinerna slutar att fungera eller liknande.

Tacksam för all typ av hjälp

Spara ner eventviewer och länka filen här så kan säkert någon ta en titt om det är någon drivrutin som loopar.
Jag har haft detta ett par gånger och varenda gång har det berott på en drivrutin som hakat upp sig och försökt göra tusentals anrop i sekunden, två gånger har det varit nya drivrutiner till nätverkskortet som spökat en annan gång var det ett profilprogram till musen, och sen har jag haft tillfällen där en raid lagt av för att något blivit fel med raiden. Har ett par ganska gamla SSD-diskar som varit raidade sedan dag 1 för 4-5år sedan och som nu börjat krångla lite.

Permalänk

Har nu ändrat ordvalet och hoppas du är nöjd nu....

Den har även FRYST när jag spelade HoN förr. Händer dock betydligt oftare på CS.