Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nyhet: Tändare med molexkontakt

Permalänk

Årets bästa produkt alla kategorier! Måste ha!

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

angående att använda den till mobil-laddare så finns det redan usb-laddare för mobiler.

Annars jävligt cool!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [skp]MammaScan
Kontakten heter INTE molex! Molex är tillverkaren! Lär er någon gång!
//MammaScan

Jo, det vet vi nog alla.
Men det är väldigt vedertaget, och nästan jämnt kallas denna lilla manick för just molex. Men har du något bättre namn så föreslå gärna det.
Kritik kan vara bra.
Konstruktiv kritik är bättre.

Permalänk
Medlem

hm. jag skulle kopplat in en 12->220V transformator i den och sedan ett nätagg till på transformatorn. Då kan man ha flera. så upprepar man samma sak många gånger. kul.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Ni som inte kunde hitta den på GTEK, ni är dåliga på att leta!
http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=821

Verkligen en oumbärlig pryl för den moderna människan...

Permalänk
Medlem

säger bara en sak... Kylskåp som man kan koppla till cigarettutaget... perfekt på LAN, måste det ju vara.

Om det nu funkar...

Permalänk
Medlem

Och hur svårt är det att skala av kontakten på vilken 12-voltsgrej som helst och koppla på en vanlig molex (jo jag kallar den så!)? Det där blir ju bara förbannat fult att ha och ser bara löjligt ut. Vilket pris sen... 249 spänn! art nr. 43-227 kostar 29 spänn! Så svårt kan det väl knappast vara att löda på en sladd att det kostar 200 spänn+ i arbete...

Kan för övrigt även jag rekommendera USB-laddarna som de säljer på GTEK. Har en till min Panasonic och det funkar jättebra. Fattar bara inte varför mitt tangentbort kan lysa när jag ställer datorn i sömnläge, men laddaren dör iallfall... Hmm nåja... Den funkar alldelse ypperligt när datorn är på iallfall!

Edit:

Den kostar 198 spänn på Biltema. Bra mycket bättre köp IMHO. Art nr. 25-873

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Och hur svårt är det att skala av kontakten på vilken 12-voltsgrej som helst och koppla på en vanlig molex (jo jag kallar den så!)? Det där blir ju bara förbannat fult att ha och ser bara löjligt ut. Vilket pris sen... 249 spänn! art nr. 43-227 kostar 29 spänn! Så svårt kan det väl knappast vara att löda på en sladd att det kostar 200 spänn+ i arbete...

Kan hålla med om det. Fick en chock när jag såg priset. Jag är less på överpriser. Snart går de inte köra datorn pga elpriserna (off topic)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabban
vad säger Crew på Dreamhack om man kommer med en kaffekokare inkopplad på 12volten i datorn?
då dom klagade på mig för att jag hade en UPS kopplad till burken..

DHcrew säger ej nej till vissa saer pga strömförbrukning, dom har en total effektgräns för all ens utrustning.

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Man blir ju nästan sugen på att börja röka alltså
Men jag har lovat mig själv att aldrig ta ett endasta bloss på en cigarett, och det har jag hållit än så länge... jaja, får väll bli braj istället då...

SANT brajj ska det vara!

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Liknar ju himla mycket en tändare från en nissan micra ;D
Men säkert ball att ha

Permalänk
Medlem

jora de går å använda till mkt.. tillex.. tända en cigg när man sitter å lanar elelr nå.. sen kan man ju smälta i hopp plast tillex, när man sätter i hopp två kablar mä en skarv bara...

Visa signatur

AMD Athlon XP 1700+, GeForce 3 ti 200, 512 mb sd ram, EPoX EP-8KTA3L+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nic

DHcrew säger ej nej till vissa saer pga strömförbrukning, dom har en total effektgräns för all ens utrustning.

Tja, men vad har det med saken att göra? En modern UPS drar ju i princip inget extra

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk

Varför inte klocka prollen lite och skita i kylningen istället! Hehe

Visa signatur

Shiggity Shiggity Shwa!!!

Permalänk
Medlem

smart sak. då kan man äntligen använda alla de dära fläktarna biltema har på LAN

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edin

Nej, Kennel. Det är inte rätt väg att gå. Vi uppmanar våra rökande besökare att sluta med rökningen. Skadligt för hälsan, om inget annat.

Själv röker jag inte. Men en sak som är positivt med att röka när man kanske som mig sitter långa dagar på jobb samt hemma framför datorn. Vad jag menar som är positivt är att man gå ju ut och tänder en cigg, då får man frisk luft (ett tag i alla fall=)) sen reser man på sig och sträcker sig.
Men med denna uppfinningen så blir det allt mer sittande och det är ju bara sämre....

Kommentera gärna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster

Själv röker jag inte. Men en sak som är positivt med att röka när man kanske som mig sitter långa dagar på jobb samt hemma framför datorn. Vad jag menar som är positivt är att man gå ju ut och tänder en cigg, då får man frisk luft (ett tag i alla fall=)) sen reser man på sig och sträcker sig.
Men med denna uppfinningen så blir det allt mer sittande och det är ju bara sämre....

Kommentera gärna

Hehe snygg tanke faktiskt. Jag personligen skulle nog röka om det inte var så himla dyrt. Dels för att det lugnar (vid rejäla halsbloss) och man kan även få en uppiggande effekt (små bloss). Nackdelen är ju att det luktar inte speciellt gott (utom en del menthol cigg) och att det kostar skjortan.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt funderat ett tag på att gör en sån där till datorn..men nu blir d väl att köpa en i stället! för en sån där måst man ju ha!

Permalänk
Medlem

Perfekta presenten för den som redan har allt

Visa signatur

Amd athlon x2 6000+, Xfx HD5770 , asus m4a78-Pro