Kommer förbi inloggning i w8.1 där efter stopp.

Permalänk
Medlem

Kommer förbi inloggning i w8.1 där efter stopp.

Fick en BSOD igår, startade om och allt fungerade perfekt. När jag starta i morse så kan jag logga in men där efter är skrivbordet helt tomt, skärmen blinkar och vid varje gång den blinkar så är det som att någon trycker någonstans(dvs vad jag än gör så avbryts det).

Det enda jag kan köra är att spamma alt+4 och enter tills datorn stänger av sig.

Någon som har varit med om liknande?

Ska formatera om nu, men hade gärna sluppit det och jag försökte ringa Microsoft men deras svar var att eftersom jag har köpt en upgradering från windows 7, så måste jag installera om med W7, som de ironiskt nog har tagit ner från deras sida. ´

Det jag har gjort:

Plocka ut allt för att testa en efter en, absolut ingen skillnad.(dvs ut med GPU och 1 ram sticka och HDD)
Försökt att backa tillbaka till en fungerade punkt(men den kräver ett lösen ord som jag inte har??)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

vad står det i BSOD?

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Kan vara virus. Starta datorn i felsäkert läge och se om du kommer in då. Kör sen en scanning med t.ex. Malwarebytes och se om den hittar något.

Kommer du inte in i felsökert läge heller hade jag satt disken i en annan dator och rensat den där ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Visste du om att det finns en sajt som heter Google?

BSOD är i allafall förkortning för Blue Screen Of Death som på svenska betyder Blåskärm vilket kommer fram när datorn får ett allvarligare systemfel...

http://lmgtfy.com/?q=BSOD

Han kanske menade vilket felmedelande som stod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Visste du om att det finns en sajt som heter Google?

BSOD är i allafall förkortning för Blue Screen Of Death som på svenska betyder Blåskärm vilket kommer fram när datorn får ett allvarligare systemfel...

http://lmgtfy.com/?q=BSOD

Ja exakt, och i dessa BSOD så står det en error kod som man ska använda för vidare felsökning så man vet varför datorn fick BSOD från första början.¨

lmgtfy länkar är så himla onödiga...

Permalänk

om du har nån Windows skiva eller på USB minne boota mot den & kör en Chkdsk c: /f

ta en printscreen av resultatet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Visste du om att det finns en sajt som heter Google?

BSOD är i allafall förkortning för Blue Screen Of Death som på svenska betyder Blåskärm vilket kommer fram när datorn får ett allvarligare systemfel...

http://lmgtfy.com/?q=BSOD

Dagens fail

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Visste du om att det finns en sajt som heter Google?

BSOD är i allafall förkortning för Blue Screen Of Death som på svenska betyder Blåskärm vilket kommer fram när datorn får ett allvarligare systemfel...

http://lmgtfy.com/?q=BSOD

Varför sitter du och gör bort dig?

TS: Samma sak hände mig här om dagen, var tvungen att installera om windows. Fick BAD_POOL_HEADER så fort jag loggade in. Tror det orsakades när jag flashade GPUerna men osäker.
Att du skulle behöva installera Win7 först låter ju väldigt märkligt? Kan du inte bara göra en USB med Win8 du borde ju ha en nyckel till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

vad står det i BSOD?

Det var något om memory, men jag kommer inte ihåg exakt vad som stog..

Skrivet av nlkar:

Varför sitter du och gör bort dig?

TS: Samma sak hände mig här om dagen, var tvungen att installera om windows. Fick BAD_POOL_HEADER så fort jag loggade in. Tror det orsakades när jag flashade GPUerna men osäker.
Att du skulle behöva installera Win7 först låter ju väldigt märkligt? Kan du inte bara göra en USB med Win8 du borde ju ha en nyckel till det?

Det var inte den BSOD jag fick.

Ja, det tyckte jag också, speciellt eftersom jag betalade 1100kr för skitet så kan man ju tänka sig att det borde finnas en nerladdning. Men tydligen betalade jag 1100 spänn för ett upgradering från W7. Hur jag skulle lösa det med tanke på att Microsoft har tagit ner w7 för nerladdning, hade inte kundtjänst något svar på, utan hänvisade endast till att jag inte kunde ladda ner W8 pga att jag köpte uppgraderingen tydligen.

Skrivet av jonatan80:

om du har nån Windows skiva eller på USB minne boota mot den & kör en Chkdsk c: /f

ta en printscreen av resultatet.

Spenderade hela dagen till att installera allt, så tack iallafall!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Spenderade hela dagen till att installera allt, så tack iallafall!

W7 går att ladda ner
http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

har du inte kolla av hårddisken om det är nåt sectors fel,
så lär du få BSOD igen om det nu är hdd'n det är fel på.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

W7 går att ladda ner
http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

har du inte kolla av hårddisken om det är nåt sectors fel,
så lär du få BSOD igen om det nu är hdd'n det är fel på.

Inte längre, testa trycka på någon av länkarna. Microsoft själva sa till mig att de har tagit ner W7 för nerladdning från deras sidor.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Inte längre, testa trycka på någon av länkarna. Microsoft själva sa till mig att de har tagit ner W7 för nerladdning från deras sidor.

Länkarna fungerar hur bra som helst för mig, testade alla och kan spara ned ISO-filerna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psy_Lover:

Länkarna fungerar hur bra som helst för mig, testade alla och kan spara ned ISO-filerna...

Hmmm.. det maste ha nagot med de olika landerna att gora.

Nar jag testade hemma fungerade det inte, men nu nar jag ar pa jobbet och ar uppkopplad pa ett svenskt natverk sa fungerar det.

Hur som haver, sa ar problemet lost, och att de inte gar att ladda ner var det Microsofts kundtjanst sa till mig, jag har inte hittat pa det sjalv.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

BTW at MS siger til dig du skal installere Win7 før du må installere din W8 er hvad de skal sige.

W8 opgraderings iso'en man fik gennem deres download kæb kikker bare efter at der på C er en mappe der hedder Windows.

Så du kan godt tage din W8 skive boote på den også reinstallere W8 på en tom HDD bare du ikke formatere disken før du kommer til punktet hvor du skal vælge disk i setup uden og have W7 installere men med den W8 du har inde.

Så jeg ville sige glem og hente W7, bare tag din W8 installer, boote på den, formatere din HDD fra installeren også forsætte med og installere W8.

Visa signatur

Min Dator
Skærm: Philips 49PUS6401/12 Android UHD TV
Arbejder på Dansk Dell Pro Support.