Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Malwarebytes upptäcker Trojan.SProtector

Permalänk

Malwarebytes upptäcker Trojan.SProtector

Tjena! Jag märkte för en stund sen att mitt viruskydd var av och inte kunde sättas på, så jag laddade ner Malwarebytes och Spybot och körde dom 2 programmen.. Malwarebytes hittade något virus som heter Trojan.SProtector och Spybot hittade ett par andra som jag lyckats ta bort. Hjälp!

Visa signatur

Datorchassi: Phanteks Enthoo Pro M - Moderkort: Asus Z370-F - Processor: Intel 8700k - Processorkylare: Noctua NH-D15 - Grafikkort: GeForce GTX 970 EVGA - RAM: 16GB - Hårddisk: Samsung 960 EVO 500GB M.2 - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB - 1TB Mekanisk Hårddisk

Permalänk

Woop, verkar som jag lyckades få bort skiten Men jag skulle gärna vilja veta vad det var för virus och ifall att det kommer tillbaka hur man skulle kunna ta bort det säkert

Visa signatur

Datorchassi: Phanteks Enthoo Pro M - Moderkort: Asus Z370-F - Processor: Intel 8700k - Processorkylare: Noctua NH-D15 - Grafikkort: GeForce GTX 970 EVGA - RAM: 16GB - Hårddisk: Samsung 960 EVO 500GB M.2 - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB - 1TB Mekanisk Hårddisk

Permalänk
Medlem

Brukar följa med bundlepack i tex search assistent. Typiskt malware och sprotector.dll är egentligen den fel som kopplar upp chrome mot nätet. typisk tredje parts skräp. Du har förmodligen fått in det genom installerat något och inte kollat vad det är.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.