Okända filer nerladdade på min Galaxy S4, virus?

Permalänk

Okända filer nerladdade på min Galaxy S4, virus?

Min mobil har laddat ner filer som heter 425862-1.bin upp till 425862-31.bin, dvs över 30 filer. Majoriteten har laddats ner när jag gått in på svenskafans.com, men även en annan sida.

Någon som vet vad det är för konstiga filer? Kan det vara virus?

Så här heter de:

Det här har den tydligen behörighet till:

Permalänk
Medlem

Hur fick du upp behörighetsinformationen? För du öppnade väl inte filerna? Mycket troligt att de är virus. Jag brukar få ner väldigt många mobogenie.apk då jag surfar, men man öppnar du inte dem utan tar upp filhanteraren och tar bort dem.

Permalänk
Skrivet av jetten:

Hur fick du upp behörighetsinformationen? För du öppnade väl inte filerna? Mycket troligt att de är virus. Jag brukar få ner väldigt många mobogenie.apk då jag surfar, men man öppnar du inte dem utan tar upp filhanteraren och tar bort dem.

Det går inte att öppna dem, däremot om man håller in filen så får man upp att man kan välja programinformation, då kom jag in dit.
Men hur ska jag hitta alla filer för att kunna ta bort dem?

Permalänk
Medlem

Låter kinesiskt NSA.... ta bort om du hittar dem.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Skrivet av Hullsc:

Låter kinesiskt NSA.... ta bort om du hittar dem.

Jag hade kvar en fil vid notiserna, inne på programinformation så kunde jag avaktivera den. Men vet inte om det då gäller för alla, kan inte hitta dem.
Däremot så laddas de inte ner längre när jag går in på en hemsida.

Permalänk
Medlem

Om du öppnar filhanteraren borde du hitta en mapp som heter Downloads, där ska filerna finnas.

Permalänk
Medlem

Virus tror jag inte det är, förmodligen är det korrupta .apk filer och om du ändrar .bin till .apk så går det installera dom. Men bästa är ta bort alla och har hänt mig, när surfar till sajter med mycket reklam. Har hänt också att Mobogenie.apk laddas ner automatiskt och installerade utan mitt godkännande.
Undvik sånt genom stänga av tillåt 3d parts .apk installation.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|