Acer Aspire S3-392, geForce 735m 13,3 tum Ultrabook

Permalänk

Acer Aspire S3-392, geForce 735m 13,3 tum Ultrabook

Hej!

Nu börjar releasen av Acer Aspire S3-392 närma sig. Release är 15/1 "Datumet är preliminärt" enligt komplett . Detta är en ultrabook med dedikerat grafikkort och som på förhand ser ut att ha ett bra batteri.

Specs:
Intel Core I5 4200U
13,3 tum
1920*1080p
GeForce GT 735m
6GB ram
500gb hybrid
4-cells litiumpolymer
6200 mAh
1.67kg
Pris: 9.490:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2413270

Acer Aspire S3 Ultrabook Hands On - CES 2014 - YouTube

Den nya Acer aspire S7 fick ut "seven hours, five minutes on the Verge Battery Test", med liknande specs, doch utan dedikerat grafikkort.

Spontant tycker jag att den ser as najs ut och den har ett jätte batteri om man jämför med asus ux302lg. Vad säger ni, ska man välja denna istället för Asus ux302lg eller Lenovo IdeaPad U430?

Uppdatering: Trustedreviews.com har gjort en tidig review; http://www.trustedreviews.com/acer-aspire-s3-2014_Laptop_revi...

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nära att ta denna eller den med i7an (känner att 1000 kr mer för bättre CPU och 2 gig mer ram kan vara ok) istället för Asusen. Hade den funnits i lager hade jag nog beställt den redan denna veckan. Tänkte "inte denna med" när jag såg att den inte fanns i lager och var på väg in dock, har hört lite för mycket sådant det senaste för att det ska tas på ett bra sätt nu.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Skrivet av Wooe:

Jag är väldigt nära att ta denna eller den med i7an (känner att 1000 kr mer för bättre CPU och 2 gig mer ram kan vara ok) istället för Asusen. Hade den funnits i lager hade jag nog beställt den redan denna veckan. Tänkte "inte denna med" när jag såg att den inte fanns i lager och var på väg in dock, har hört lite för mycket sådant det senaste för att det ska tas på ett bra sätt nu.

Acer säger via sin Facebook att den är tillgänglig nu!
"Now available, Aspire Ultrabook S3, aluminium body with sparkling white cover, 17.8mm thin, 1.67 kg, Intel Core, NVIDIA GeForce, full HD touch display" https://www.facebook.com/Acer?fref=ts

Hoppas att den kommer den 15/1 på komplett!

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk

Techradar har gjort en hands on review; "We really like the S3 and it's actually a really powerful notebook. "
http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/laptops-portable-pcs/...

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem

Nu flyttade Komplett fram datumen till 28e respektive 30e för i5 respektive i7-maskinen. Vi lär nog inte få någon dator i år du.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Tyska Ultrabookcheck säger att den har lansering i februari. Jag kan leva med det. Hoppas!

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk

Nu har jag köpt min, det blev från webhallen för dom fick den först! Återkommer med intryck efter att jag har kommit hem och testat den.

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem

Ser fram emot dina första intryck Tity!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Ser fram emot dina första intryck Tity!

Jag har inte hunnit göra några tester ännu men jag kan snacka lite om byggkvaliteten.
Jag kan börja med att säga att exemplaret jag fick har "bubblor" på skärmens nedre kant, precis där den svarta kanten går och displayen börjar. Dom är ganska små och jag såg dom inte först. Dock ska det ju inte vara så på en ny produkt. Detta är störande och jag skall byta ut den pga det.

Med det sagt så är byggkvaliteten mycket bra och jag är förvånad över hur bra den är. Jag skulle säga att det är i klass med en MacBook Pro. Den känns väldigt robust med andra ord.

Tangentbordet känns också bra, jag var lite skeptisk till avsaknaden av F-tangenterna men det är inget som jag saknar.

Eftersom jag fick datorn igår så kan jag inte säga mer än att den spontant känns fantastisk och jag är jätte nöjd, och det trots att skärmen skall bytas ut.

MVH
Blazter

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 Pro rev B3 | CPU: Intel 2600k @4,2 GHz | CPU-kylare: Thermalright MUX-120 Black PnP | GPU: KFA2 580 Anarchy | Ram: Corsair 8GB (2x4096MB) 1600Mhz VENGEANCE | PSU: Corsair AX 850W | SSD: Intel SSD 320 40GB | HDD: 1TB Western Digital Caviar Black | Chassi: Fractal Design Define R3 | Dell u2311h | Logitech G700

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur enkelt/svårt det är att byta ut HDDn mot en SSD och pilla i mer minne på S3?

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Nån som vet hur enkelt/svårt det är att byta ut HDDn mot en SSD och pilla i mer minne på S3?

Jag med! Har själv beställt en som bör anlända imorgon! Och är sugen på att byta ut disken mot en SSD. Vet du om det är en vanlig 2.5" i den eller en ännu mindre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nect:

Jag med! Har själv beställt en som bör anlända imorgon! Och är sugen på att byta ut disken mot en SSD. Vet du om det är en vanlig 2.5" i den eller en ännu mindre?

Skickades från m.sweclockers.com

Oooh, du får rapportera sen! Det är garanterat en vanlig 2.5" eftersom den går att få med 1TB-disk så vilken 7mm SSD som helst borde funka. Mest fundersam på hur lätt det är att komma åt disk och minne. Jag hade nog siktat in mig på en Asus 302 men den här ger ju mer valuta för pengarna och kan knappast ha sämre byggkvalitét än Asusen :-/

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Oooh, du får rapportera sen! Det är garanterat en vanlig 2.5" eftersom den går att få med 1TB-disk så vilken 7mm SSD som helst borde funka. Mest fundersam på hur lätt det är att komma åt disk och minne. Jag hade nog siktat in mig på en Asus 302 men den här ger ju mer valuta för pengarna och kan knappast ha sämre byggkvalitét än Asusen :-/

Har suttit ett par timmar med den nu, har aldrig använt Windows 8 förut så det är lite frustrerande (begriper inte vart man ser vilka program som är öppna)
Måste faktiskt säga att kvalitetskänslan på datorn är riktig bra!, verkligen i klass med en macbook! (förutom trackpaden, den är det ingen som slår Apples!)

Har dock inte skruvat upp bakstycket ännu för att kolla om man kommer åt hårddisken samt ramminnena på ett enkelt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nect:

Har suttit ett par timmar med den nu, har aldrig använt Windows 8 förut så det är lite frustrerande (begriper inte vart man ser vilka program som är öppna)
Måste faktiskt säga att kvalitetskänslan på datorn är riktig bra!, verkligen i klass med en macbook! (förutom trackpaden, den är det ingen som slår Apples!)

Har dock inte skruvat upp bakstycket ännu för att kolla om man kommer åt hårddisken samt ramminnena på ett enkelt sätt.

Blir den varm? Högljudd? Kul att du är nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moleskin:

Blir den varm? Högljudd? Kul att du är nöjd!

Har inte direkt gjort något krävande med den än, har mest slösurfat samt kollat runt i inställningarna (sval och tyst). Har dock märkt att när man skriver så registreras inte mellanslaget ibland när jag trycker mer till höger på tangenten. Trycker jag på mitten eller vänster om tangenten fungerar den utan problem...

Permalänk
Medlem

Bara en fråga. Vad är det som får er att satsa på denna istället för till exempel http://www.mysn.eu/se/shop/xmg-p303-me.html för 7500kr?

13,3" (33,78 cm) Full-HD 1920x1080 Matt IPS-Panel, NVIDIA GeForce GTX 765M 2048MB GDDR5, Intel Core i7-4702MQ Quad Core - 2.20-3.60GHz 6MB 37W, 8GB (1x8192) SO-DIMM DDR3 RAM 1600MHz Crucial, Intel Centrino Wirreless-N 2230 med Bluethooth samt 24 Månader fri hämtning -och Lämningsservice (inkl. delar arbete, support & frakt). Obs! Detta är alltså utan hårddisk och operativsystem

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Bara en fråga. Vad är det som får er att satsa på denna istället för till exempel http://www.mysn.eu/se/shop/xmg-p303-me.html för 7500kr?

13,3" (33,78 cm) Full-HD 1920x1080 Matt IPS-Panel, NVIDIA GeForce GTX 765M 2048MB GDDR5, Intel Core i7-4702MQ Quad Core - 2.20-3.60GHz 6MB 37W, 8GB (1x8192) SO-DIMM DDR3 RAM 1600MHz Crucial, Intel Centrino Wirreless-N 2230 med Bluethooth samt 24 Månader fri hämtning -och Lämningsservice (inkl. delar arbete, support & frakt). Obs! Detta är alltså utan hårddisk och operativsystem

Dessa datorer går ju knappt att jämföra då de lär användas till helt olika saker. Acern är tunn, lätt och strömsnål med möjligheten att spela med hyfsad grafik medan den du länkar är en renodlad gaminglaptop som troligtvis blir väldigt varm med tanke på 13 tum och hårdvaran som sitter i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av execc:

Dessa datorer går ju knappt att jämföra då de lär användas till helt olika saker. Acern är tunn, lätt och strömsnål med möjligheten att spela med hyfsad grafik medan den du länkar är en renodlad gaminglaptop som troligtvis blir väldigt varm med tanke på 13 tum och hårdvaran som sitter i.

Okej, jo så kan det ju vara. Kollade inte hur tunn den var då det inte känns jätterelevant, men tyngden skiljer väl bara 3,3 hekto, eller 0,33 kg eller 20% mer (vilket i och för sig låter relevant, dock säger trusted reviews att den väger 1.76 kg vilket skulle göra skillnaden mindre). Så tyngden (och kanske tunnheten) samt batteritiden (en eller två timmar mer) är det som gör det skulle du säga?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Oooh, du får rapportera sen! Det är garanterat en vanlig 2.5" eftersom den går att få med 1TB-disk så vilken 7mm SSD som helst borde funka. Mest fundersam på hur lätt det är att komma åt disk och minne. Jag hade nog siktat in mig på en Asus 302 men den här ger ju mer valuta för pengarna och kan knappast ha sämre byggkvalitét än Asusen :-/

Bytte precis disken till en 2,5" Samsung SSD utan problem. Disken måste vara 7mm tjock för att passa dock