"Nexus 10" med Chrome OS?

Permalänk
Medlem

"Nexus 10" med Chrome OS?

Ingen uppdatering av Nexus 10 än så länge, samtidigt som Chrome OS blivit mer touch-anpassat (trots att Pixel är den enda Chromebooken med touch vad jag vet), har gjort att allt fler verkar vara inne på att Nexus 10 kommer ersättas av en 10-tumsplatta med Chrome OS.

Vad tror ni, kan det bli så? Bra eller dåligt?

Själv skulle jag mycket väl kunna tänka mig en Chrome OS-platta på 10 tum, förutsatt att den är välbyggd, lätt och inte allt för dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Ingen uppdatering av Nexus 10 än så länge, samtidigt som Chrome OS blivit mer touch-anpassat (trots att Pixel är den enda Chromebooken med touch vad jag vet), har gjort att allt fler verkar vara inne på att Nexus 10 kommer ersättas av en 10-tumsplatta med Chrome OS.

Vad tror ni, kan det bli så? Bra eller dåligt?

Själv skulle jag mycket väl kunna tänka mig en Chrome OS-platta på 10 tum, förutsatt att den är välbyggd, lätt och inte allt för dyr.

Jag tror inte det kommer bli så - eftersom att nexus enheterna är idag googles "standard" enheter för utveckling. Jag har svårt att tro att de ska överge Android skeppet, möjligtvis kanske det kommer budget plattor för typ skolor med Chrome OS. Så länge alla tillverkare kör på egna Android-versioner så måste google stå med referens enheter med rena operativsystem!

Men jag kanske har helt fel!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Jag tror inte heller att Google kommer överge Android, åtminstone inte än på länge, men däremot så kanske man nöjer sig med mobiler och mindre plattor, eftersom stora plattor fortfarande säljer ganska dåligt överlag.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se någon nexus platta iallafall med chrome OS, jag har aldrig provat det men det ser smidigt ut.