Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bästa fläktuppsättningen

Tjena, en bild s'äger mer än tusen ord. Sätter ihop mitt nya chassi Fractal R4 med cpu kylare av kuhler 620. Vilken setup är bäst? Tänker att förslag 1 kanske kyler mer, eller snor den på något vis kall luft som ska genom gallren i bak.

http://postimg.org/image/j0h8dy6bd/

Permalänk

Personligen har jag haft bäst resultat med att ha positivt tryck i chassit. Således rekommenderar jag det andra alternativet.

Med ditt första alternativ följer ett negativt tryck, och då kommer damm att tränga genom springor och in i chassit. Vid positivt tryck trycks damm istället ut genom springorna.

Visa signatur

Yoga Slim Pro 7i - LG 27UP850N - Anne Pro 2 - Mx Master 3 - Fifine K683B - Philips H8506

| MSI Z77 | 3570k | H70 | Corsair CL9 1600 MHz | GTX 670 | Samsung SSD | Seagate HDD | QFR Red | Rival Qck+ | Siberia V2 | MacBook Air | iPad Air |

Permalänk
Avstängd

Föredrar förslag 1. Det är alltid bäst med mer luft ut än in.

Edit: Fast då beror det på om du har grafikkortskylare som blåser ut luften eller vispar ut den i chassit.

Så, alternativ 2 om du har referenskylare

Permalänk

Lägg till en fläkt i toppen på förslag två? Eller en fläkt längst ner på chassit som sprutar luft på grafikkort?:)

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, har bara dessa 2 extra chassifläktar.

Ja de var ju tre olika förslag hehe, antar att det inte är så enkelt.