Permalänk

Datorn laggar och fryser sedan helt

De senaste 2 veckorna har jag haft problem med min dator.
Det började med att jag spelade BF4, sen så hoppade FPSen upp och ner i ca 5 sekunder och sen frös datorn helt och hållet. CTRL ALT DELETE funkade inte, inte heller ALT TAB och dyl. Så jag håll inne strömknappen för att stänga av datorn och sen startade den utan problem.
Detta har nu hänt ~4 gånger men det händer inte bara när jag spelar, det kan hänga sig i google chrome också.
Jag har kollat it logg boken och vet när jag har fått tvångs avsluta datorn, jag kollade efter andra händelser som hände samtidigt eller strax innan jag behövde starta om datorn, se album.

Datorn är ny sedan början av december och det är inga fläktar som går upp eller ner i varv när det händer. Har testat skärmen och tror att jag kan utesluta den. Har också kört windows minnes testare och den hittade inga fel.

album http://imgur.com/a/FM01a

datorspec
intel i5-4670
MSI B85M-E45
8GB Crucial BallistiX 1600mhz
EVGA gtx 770 "SuperClocked"
Seagate barracuda 1TB

Permalänk

Testa uppdatera alla drivrutiner.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

Har uppdaterat alla drivers nyss med driver genius, får återkomma om det händer igen.

Permalänk

Hände idag igen alldeles (21:00) nyss. Det enda i loggboken som hände strax innan jag kom tillbaka till datorn vid 21:05 var ett Tcpip fel vid 21:02 "En begäran om allokering av ett tillfälligt portnummer från det globala TCP-portutrymmet misslyckades eftersom alla de portarna används." kan det vara det som krashar alltihop?

Vet någon var jag kan vända mig för mer support?

Permalänk
Medlem

Om det hänger sig sporadiskt även fast du inte spelar så skulle jag slänga en gissning på något ram minne är defekt. Om du har 2st 4GB stickor, testa att ta ur en och se ifall det blir någon skillnad.

Edit: Var för snabb på fingrarna, såg att du skrev kört Windows minnestestare? Menar du att du kört Memtest? eller vad för test har du kört?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Jag använde memtest.exe , som sagt så sa den att allt fungerade.

Permalänk

Datorn började lagga, poppa upp en ruta om att "Leam Motion service" inte kördes eller något, så jag kopplade ur den och lagget försvann. kollade aktivitetshanteraren och såg att nvidiea streaming service använde 700MB RAM och det forsatte att stiga enda upp till 1070MB det gick inte att stänga från aktiviteshanteraren utan fortsatte att köra fast minnesanvändningen ökade inte längre.
Det var både bra och dåligt, jag vet inte vad som orsakar krasharna eftersom jag fixade 2 grejor samtidigt. Det har alltid krashat samtidigt eller efter jag har spelat BF4 och jag har alltid shadowplay på. ska testa utan det fast men Leapen inkopplad och se ifall det har fixat sig.