Digital skärm och dubbla grafikkort

Permalänk
Medlem

Digital skärm och dubbla grafikkort

Jag köpte nyss lite prylar, en välbehövlig uppgradering av bland annat grafikkort. Men lite väl sent insåg jag att det nya kortet givetvis bara har DVI-D, HDMI och DisplayPort. Mina nuvarande skärmar har VGA och kanske någon DVI-A in, men absolut inte något digitalt.

För att lösa problemet tittade jag runt lite snabbt på budgetskärmar med någon av ovanstående portar och en AOC 27" IPS panel dök upp som förvånadsvärt billig. Är det som man kan förmoda en tydlig varningsflagga eller beror det låga priset helt enkelt på den låga 1080 upplösningen?

Nästa fråga är om det går att faktiskt nyttja de äldre skärmarna ändå, det vill säga att köra det gamla grafikkortet parallellt(ett 4870) med det nya (290x) och kunna utnyttja de äldre skärmarna till mindre krävande delar, främst då terminalfönster, browser osv. Eller kommer det strula allt för mycket?

Permalänk
Medlem

Du har inte testat med DVI>VGA adapter på dina gamla skärmar?
Tror de kan fungera

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Jag har oxå kört med adaptrar när det behövdes. Det funkade fint. På en dator har jag fortfarande så.

Visa signatur

CDan

Permalänk
Medlem

Får du en AOC 27" IPS skärm billigt utan problem eller lur så har du dig en bra affär.
Adapter till gamla skärmar.

Skickades från m.sweclockers.com