Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Inget ljud pga grafikkorts drivrutin

Hej SweC!

Idag laddade jag ner en ny drivrutin till mitt grafikkort det funkade prima men sen när jag skulle ha på ljud så händer det ingenting. Hörlurarna jag har är Audio-Technica ATH-M50 som jag fick förra veckan som jag styr med Razer Surround. Har försökt flera gånger med att ändra uppspelningsenheterna men utan resultat.

Tack på förhand!
Herman

Permalänk
Medlem

Har du amd grafikkort?
Från vilken uppspelningsenhet ändrar du och till vilken?

Permalänk
Skrivet av runeman:

Har du amd grafikkort?
Från vilken uppspelningsenhet ändrar du och till vilken?

Jag har Nvidia GT320, jag byter ifrån Speakers (Realtek hd audio) till Högtalare (Razer surround audio) fram och tillbaka men det händer ingenting

Permalänk
Medlem

Inaktiverat grafikkortets hdmi ljud ut i uppspelnings enheterna?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Inaktiverat grafikkortets hdmi ljud ut i uppspelnings enheterna?

Det funkade inte nu heller :/

EDIT: Ljudet funkar om man väljer Realtek hd audio (Speakers) som standardenhet men när jag går in i Razer Surround så bara slutar ljudet och funka så jag inte kan ställa in mina surround inställningar.

Permalänk

Har installerat om Razer Surround och fixat enheterna så det funkar nu än så länge iaf. Hör av mig om det inte funkar sen!

Tack så mycket för all hjälp!
Med vänliga hälsningar
Herman!