Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

överklocka cpu

Hallå, tänkte överklocka min i7 2700k för jag har "fruktansvärt dålig" fps i BF4 (allt mellan 50-90 på ultra inställningar) men vet inte hur jag ska göra... har ett msi b75ma-p45 moderkort om det är till någon hjälp? (Fpsen blev ännu sämre när jag överklockade grafikortet med msi egna överklockning, nytt nätagg på G för antar att det som är problemet)

Permalänk
Medlem

Längst upp på sidan där du skapade den här tråden så finns en sticky , läs den.

Sen är det mycket lättare att hjälpa till om du berättar hela storyn , så vitt jag vet så kan du lika gärna ha ett nät agg på 200W , 1GB ram och ett 9600GT förutom CPU och MB.

FPS sjönk när du klockade GPU ? låter otroligt , vad ändrade du ? från vad till vad ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Har ett 500w agg, 16gb ram, msi 770 4gb och jag ändrade mhz på gpun via ett program som msi har. Vet dock inte helt 100 vad gpun ligger på standard mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av isglassomfan:

Har ett 500w agg, 16gb ram, msi 770 4gb och jag ändrade mhz på gpun via ett program som msi har. Vet dock inte helt 100 vad gpun ligger på standard mhz

Vad har du för CPU kylare då? är det stock så byt den först, om du tänkt överklocka CPU

Ops såg nu vilket moderkort du har, glöm det där med överklocka CPU, byt moderkort också först om du vill överklocka, Z77 cipset ska du ha..

Det är möjligt at bios är upplåst så du kan överklocka en del ändå, men B75 är budgetkort, med också budget strömförsörjning osv, definitivt inte lämpliga att överklocka med, även om det skulle kanske gå.

50-90 fps är nog ganska normalt med datorn du har och i stock, kanske sänka en aning från ultra vore nått.....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Kommer en H80i med nya fläktar, och ett corsair 1000w gold plus nätagg.

http://www.inet.se/produkt/1902297/msi-z77a-g41-atx duger något sådant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av isglassomfan:

Kommer en H80i med nya fläktar, och ett corsair 1000w gold plus nätagg.

http://www.inet.se/produkt/1902297/msi-z77a-g41-atx duger något sådant?

Det kommer att göra sitt jobb , 1000W är lite overkill om du inte täker skaffa ett till grafikkort , ditt nuvarande räcker wattmässigt , men vad är det för sort ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Inte för vara bitter här nu men är det verkligen cpu som flaskar i bf4 för dej? . Du har en 770 och en intel i7a . Som jag ser det så skulle det vara ett starkare gpu eller en till 770 som skulle göra fps här men det är bara min tanke

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Längst upp på sidan där du skapade den här tråden så finns en sticky , läs den.

Sen är det mycket lättare att hjälpa till om du berättar hela storyn , så vitt jag vet så kan du lika gärna ha ett nät agg på 200W , 1GB ram och ett 9600GT förutom CPU och MB.

FPS sjönk när du klockade GPU ? låter otroligt , vad ändrade du ? från vad till vad ?

Påstår du att 1gb ram och ett 9600GT inte klarar BF4 på ultra?

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Skrivet av mr_sQuinty:

Det kommer att göra sitt jobb , 1000W är lite overkill om du inte täker skaffa ett till grafikkort , ditt nuvarande räcker wattmässigt , men vad är det för sort ?

Det är något billig skit.. och köper ett 1000w för framtida updatering.

Permalänk
Skrivet av Jonte94:

Inte för vara bitter här nu men är det verkligen cpu som flaskar i bf4 för dej? . Du har en 770 och en intel i7a . Som jag ser det så skulle det vara ett starkare gpu eller en till 770 som skulle göra fps här men det är bara min tanke

Skickades från m.sweclockers.com

Är inte så jätte insatt men har planer på att upgradera rejält, är dock arbetslös och för tillfället springer mycket pengar iväg med vattenkyning +fläktar, nätagg och moderkort.. Men det kommer så småning om!