Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Rosslan:

En snabb fråga, finns det tankar på en vit Node 605?

Tyvärr inte, åtminstone inte i nuläget.

Skrivet av bjonss13:

undrar hur lång tid det brukar ta när man gör ett önskemål att få köpa till nått till sitt projekt letar efter en front till ett vitt R3... har gjort en sån där ansökan på deras sida för 17 dagar sen! står bara status in progress!

Om de inte har delarna på lager kan det ta väl över en månad. Ta och kontakta reservdelsshoppen direkt via http://www.fractal-design-shop.de/kontakt.php så får du nog en mer utförlig status.

Skrivet av hompon:

Letar efter en sida med fönster till mitt vita Define R4. Men jag hittar ingen som säljer det och inte på er hemsida heller.

Finns det att få tag på någon stans?

Precis som Makarov sa bör den gå att få tag på via reservdelsshoppen, det kan dock ta en del tid.

Skrivet av Makarrov:

Kan vara någonting som jag har missat bara men om inte undrar jag varför ni inte länkar till er reservdels sida (http://www.fractal-design-shop.de) från er vanliga hemsida?

Det är än så länge något av ett försöksprojekt, men förhoppningsvis kommer den komma igång i större skala under året.

Skrivet av LemurenSwe:

Köpte en Node 304, fick hem den - allt frid och fröjd. Detta tills jag skulle starta datorn. Upptäckte då att PWSW-knappen är trasig (dåligt lödd kabelanslutning).

Chassit är redan monterat med hårdvara, och skulle egentligen bara behöva en ny knapp. Kan man få hjälp av er med detta, eller måste jag dra en RMA med återförsäljaren?

http://i.imgur.com/xZF1JGI.jpg

Mvh

Kilroy har helt rätt, kontakta supporten via hemsidan eller support@fractal-design.com så skickar de en ny knapp till dig.

Permalänk

När kommer ni gå ut med info om Define R5?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Expertgissare

Hej, köpte nyligen två stycken fractal design silent series r2 fläktar som jag satt i toppen på mitt fractal design define r4 chassi.
Men tyvärr lider dom av oljud/missljud, både vibrationer och coilwhine. Befarar att om jag skickar tillbaka dom till återförsäljaren så kommer dom inte "hitta" några problem med dom och skicka tillbaka dom med en faktura för "undersökningen". Hur ska jag gå till väga, har fler av era fläktar och är väldigt nöjd med dom.
Mvh
Edvin

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

När kommer ni gå ut med info om Define R5?

Det kan och kommer dom inte svara på.
Inte inom dom närmsta månaderna iaf.

Permalänk
Medlem

Min front-audio på mitt R4 funkar ej, jag skickade ett support-mail, är det allt som behövs för att få en ny eller finns det något annat sätt?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Önskar också ett Node 605 i vit
Men undrar är det nått mer sånt htpc-chassi med atx kort på g?
Söker nått i vitt synd att eran Node 605 inte fanns i vitt hade varit ett givet köp.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Edvin-89:

Hej, köpte nyligen två stycken fractal design silent series r2 fläktar som jag satt i toppen på mitt fractal design define r4 chassi.
Men tyvärr lider dom av oljud/missljud, både vibrationer och coilwhine. Befarar att om jag skickar tillbaka dom till återförsäljaren så kommer dom inte "hitta" några problem med dom och skicka tillbaka dom med en faktura för "undersökningen". Hur ska jag gå till väga, har fler av era fläktar och är väldigt nöjd med dom.
Mvh
Edvin

Hej Edvin

Det var tråkigt att höra. Om fläktarna har köpts separat så måste du tyvärr vända dig till återförsäljaren

Skrivet av CebitZeros:

När kommer ni gå ut med info om Define R5?

Skrivet av Kilroy:

Det kan och kommer dom inte svara på.
Inte inom dom närmsta månaderna iaf.

Precis som Kilroy säger så kan vi inte kommentera detta i nuläget.

Skrivet av Svbg:

Min front-audio på mitt R4 funkar ej, jag skickade ett support-mail, är det allt som behövs för att få en ny eller finns det något annat sätt?

Om du mailade till support@fractal-design.com så borde du ha fått svar vid det här laget och en ny reservdel borde vara på väg.

Skrivet av mattemaz:

Önskar också ett Node 605 i vit
Men undrar är det nått mer sånt htpc-chassi med atx kort på g?
Söker nått i vitt synd att eran Node 605 inte fanns i vitt hade varit ett givet köp.

Hej

I nu läget finns inga planer på ett nytt HTPC chassi med liggande ATX.

Visst hade ett vitt Node 605 varit läckert!

Permalänk
Medlem

Hej

Är Fractal Design Integra R2 750W "Haswell Kompatibel"?

Såg någon lista från november där den var "Likely compatible"

Mvh
Woundead

Permalänk

Står i tankarna att köpa ett Define R4 inom en snar framtid och tänkte bara kolla om det kanske finns en Define R5 planerade inför 2014? Hade varit snopet om jag köper R4 inom en månad och så släpps R5 till sommarn.

Förstår självklart om detta inte går att kommentera.

Mvh Albin

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Woundead:

Hej

Är Fractal Design Integra R2 750W "Haswell Kompatibel"?

Såg någon lista från november där den var "Likely compatible"

Mvh
Woundead

Integra R2-serien är i praktiken kompatibel med Haswell, även med c6/c7 påslaget. Intel har dock satt en guideline för Haswell-kompatibilitet som kräver att nätagget skall klara full belastning på 3.3V/5V samtidigt som belastningen på 12V är extremt låg, vilket Integra R2 ej klarar.

Skrivet av albindubech:

Står i tankarna att köpa ett Define R4 inom en snar framtid och tänkte bara kolla om det kanske finns en Define R5 planerade inför 2014? Hade varit snopet om jag köper R4 inom en månad och så släpps R5 till sommarn.

Förstår självklart om detta inte går att kommentera.

Mvh Albin

Helt riktigt, vi kan inte kommentera detta.

Permalänk
Skrivet av Fractal Design:

Helt riktigt, vi kan inte kommentera detta.

Då blev det ett R4, tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

Hej igen.
Har fortfarande inte fått något svar angående min reservdel.
"Being Processed since last 5 days 6 hrs"

Finns det något jag kan göra för att skynda på detta?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Svbg:

Hej igen.
Har fortfarande inte fått något svar angående min reservdel.
"Being Processed since last 5 days 6 hrs"

Finns det något jag kan göra för att skynda på detta?

Just nu ligger vi lite efter med supportärenden, vår supportansvarige har behövt vabba. Du bör dock få ärendet hanterat inom de närmsta dagarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Just nu ligger vi lite efter med supportärenden, vår supportansvarige har behövt vabba. Du bör dock få ärendet hanterat inom de närmsta dagarna

Tack för svaret!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Går det att få tag i en front I/O panel till den gammla Fractal Design Arc?

http://www.inet.se/files/img/max/6900466_3.png

Permalänk
Medlem

Fråga till Fractal

Hej Fractal Design!

Jag är inne på att köpa ett Node 605, min fråga gäller ang grafikkorten,
Och den lyder följande:

Skulle 2st XFX 7970 passa i ett Node 605?

Permalänk

Hejsan Fractal Design!

Jag köpte ett Node 304 den 11 dec 2012. Jag är medveten om att det är ett tag sedan, men tänkte ändå att jag skriver här.
Jag har i princip aldrig använt de främre USB-portarna (gillar inte synliga kablar) utan bara de bakre. Häromdagen var jag dock lat och orkade inte sträcka mig bakom chassiet för att komma åt de portarna då jag skulle koppla in en extern disk. Då jag satte in USB-kabeln så bara "försvann" hela kontakten in i chassiet. Alltså det kändes som att det bara föll sönder. Mycket tråkigt.

Jag vet att det är länge sedan jag köpte chassiet men av vad jag förstår på fractal-design.com så sträcker sig garantin för chassien två år under "normal usage". Med tanke på att ovan nämnda USB-port knappt använts alls så ja, borde det gå hoppas jag?

Reservdelen heter enligt http://www.fractal-design-shop.de/index.php NODE-304-USB-AUDIO-KIT.

Hur och vad gör jag?

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Fractal Design Arc Mini R2

Hej

Precis köpt mig en Design Arc Mini R2 och får inte igång USB 3 ingångarna på fronten av lådan.
Dom fungerade ett par sekunder sedan slutade dom fungera.
Har tittat på kablarna och allt sitter som det ska.

Måste något konfigureras på moderkortet kanske ?

Mvh
Fuzzy

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Weekendgear:

Går det att få tag i en front I/O panel till den gammla Fractal Design Arc?

http://www.inet.se/files/img/max/6900466_3.png

Hör av dig till support@fractal-design.com , de har förhoppningsvis kvar någon

Skrivet av kwix:

Hej Fractal Design!

Jag är inne på att köpa ett Node 605, min fråga gäller ang grafikkorten,
Och den lyder följande:

Skulle 2st XFX 7970 passa i ett Node 605?

Utan hårddiskhållare går det bra, men vill du använda standardfastsättningen för hårddiskar så går det bara om båda korten sitter maximalt högt upp på moderkortet (de översta fyra slotsen) och du enbart har en 3.5" disk + 1 2.5".

Skrivet av marmeladov:

Hejsan Fractal Design!

Jag köpte ett Node 304 den 11 dec 2012. Jag är medveten om att det är ett tag sedan, men tänkte ändå att jag skriver här.
Jag har i princip aldrig använt de främre USB-portarna (gillar inte synliga kablar) utan bara de bakre. Häromdagen var jag dock lat och orkade inte sträcka mig bakom chassiet för att komma åt de portarna då jag skulle koppla in en extern disk. Då jag satte in USB-kabeln så bara "försvann" hela kontakten in i chassiet. Alltså det kändes som att det bara föll sönder. Mycket tråkigt.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1809899/140212-IMG_201402...

Jag vet att det är länge sedan jag köpte chassiet men av vad jag förstår på fractal-design.com så sträcker sig garantin för chassien två år under "normal usage". Med tanke på att ovan nämnda USB-port knappt använts alls så ja, borde det gå hoppas jag?

Reservdelen heter enligt http://www.fractal-design-shop.de/index.php NODE-304-USB-AUDIO-KIT.

Hur och vad gör jag?

Så bör det absolut inte se ut, hör av dig till support@fractal-design.com

Skrivet av Fuzzy74:

Hej

Precis köpt mig en Design Arc Mini R2 och får inte igång USB 3 ingångarna på fronten av lådan.
Dom fungerade ett par sekunder sedan slutade dom fungera.
Har tittat på kablarna och allt sitter som det ska.

Måste något konfigureras på moderkortet kanske ?

Mvh
Fuzzy

Om de fungerade i ett par sekunder så måste du ju ha kopplat rätt. Ta och prova med en annan USB-enhet än förra gången, helst i BIOS/UEFI istället för inne i Windows, tex med ett tangentbord. Fungerar inte det så har nog antingen chassikabeln eller moderkortet gått sönder, du kan i så fall höra av dig till vår support för att få en ny chassikabel för att se om det funkar.

Permalänk
Medlem

Fläktkontroller Fractal Design Core 3000

Hej!

Det medföljer en fläktkontroller till Fractal Design Core 3000 som monteras i en PCI plats.

Jag hade min dator byggd i ett annat chassie, och böt sedan tillbaka till mitt core 3000, och har någonstans under denna process tappat bort den här lilla kontrollern, gillade den verkligen, kan jag köpa en ny av er?

Ser ut såhär ungefär:

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ainok:

Hej!

Det medföljer en fläktkontroller till Fractal Design Core 3000 som monteras i en PCI plats.

Jag hade min dator byggd i ett annat chassie, och böt sedan tillbaka till mitt core 3000, och har någonstans under denna process tappat bort den här lilla kontrollern, gillade den verkligen, kan jag köpa en ny av er?

Ser ut såhär ungefär:
http://i61.tinypic.com/21o58b9.jpg

Jag skulle också vilja köpa en sån här, då jag inte får plats med fläktstyrning i fronten. Kan köpa en sån här löst, eller en liknande som fanns på Define R3?

Permalänk
Medlem

Hej Fractal!

Jag har ett problem med mitt XL R2.
Det tickar/låter om chassit... Efter en hel del felsökning så hittade jag att det var dammfiltret i botten, som låg och slamra.
Det slutar om jag tar bort det, eller trycker lite på det (för att sedan återkomma efter ett tag).

Det är ett ganska irriterande problem som jag inte har märkt på något annat Define chassi.
Känner ni till detta problem? Finns det någon lösning? Jag vill ju gärna ha dammfilter i botten.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Du kan ju lösa det skramlande filtret på två sätt!
1, använda något mellanlägg som tex el/silvertejp (silvertejp brukar ju sitta fast bäst och under längre tid så det är ju det bättre alternativet) som du har klippt till i en smal remsa heller om det är mycket det glappar så kanske vikt runt kanten på filtret.
Heller använda något annat som mellanlägg.

2, Vänd upponer på chassit och knacka/vik (hammare/tång/polygrip) försiktigt ner plåt flikarna som filtret glider i och gör det i små,små försiktiga steg och prova med filtert mellan varje gång så det inte blir för mycket (blir det för mycket kan du använda en spår mejsel för att öppna upp fliken igen).
Du bör ju även se till att du inte knackar/viker ner flikarna i "början" så att säga, det är ju lättare att få dit filtret om flikens början är lite större än filtret (särskilt eftersom det är upponer man för i filtret när chassit står på golvet) dvs du bör bara knacka/böja ner ca halva fliken och då att det är "bakre" halvan.
Sen kan det ju vara enbart en av flikarna som har lite för stort spel och då räcker det ju givetvis att bara knacka/vika ner den.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej!

Tidigt i år införskaffade jag mig ett Define R4. Extremt nöjd med mitt köp. Däremot märkte jag tidigare idag att taket på chassit sviktar lite svagt. Är detta normalt? Tilläggas bör att jag inte har några fläktar där, utan bara det ljuddämpande materialet.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Tack för tipsen!

Blir att testa dessa.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Ainok:

Hej!

Det medföljer en fläktkontroller till Fractal Design Core 3000 som monteras i en PCI plats.

Jag hade min dator byggd i ett annat chassie, och böt sedan tillbaka till mitt core 3000, och har någonstans under denna process tappat bort den här lilla kontrollern, gillade den verkligen, kan jag köpa en ny av er?

Ser ut såhär ungefär:
http://i61.tinypic.com/21o58b9.jpg

Skrivet av Smygbas:

Jag skulle också vilja köpa en sån här, då jag inte får plats med fläktstyrning i fronten. Kan köpa en sån här löst, eller en liknande som fanns på Define R3?

Ni kan hitta den som reservdel via http://www.fractal-design-shop.de/index.php?a=407

Skrivet av OsNy:

Hej Fractal!

Jag har ett problem med mitt XL R2.
Det tickar/låter om chassit... Efter en hel del felsökning så hittade jag att det var dammfiltret i botten, som låg och slamra.
Det slutar om jag tar bort det, eller trycker lite på det (för att sedan återkomma efter ett tag).

Det är ett ganska irriterande problem som jag inte har märkt på något annat Define chassi.
Känner ni till detta problem? Finns det någon lösning? Jag vill ju gärna ha dammfilter i botten.

Tyvärr blir det lite variationer med stämplate plåtbitar, så ibland kan de kärva eller skaka något mer än normalt. De tips grizzly666 kom med bör fungera fint!

Skrivet av cSx:

Hej!

Tidigt i år införskaffade jag mig ett Define R4. Extremt nöjd med mitt köp. Däremot märkte jag tidigare idag att taket på chassit sviktar lite svagt. Är detta normalt? Tilläggas bör att jag inte har några fläktar där, utan bara det ljuddämpande materialet.

Viss svikt i taket är ett problem modellen tyvärr dras med, så det är förmodligen helt normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Viss svikt i taket är ett problem modellen tyvärr dras med, så det är förmodligen helt normalt.

Antog att det handlade om något sådant. Tack för svar.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Tyvärr blir det lite variationer med stämplate plåtbitar, så ibland kan de kärva eller skaka något mer än normalt. De tips grizzly666 kom med bör fungera fint!

Tack för svaret!

Får meka lite på det, är nöjd med chassit (och alla andra chassin ni gör) annars.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Entusiast

Får en Corsair H90 plats i fronten om man plockat bort hårddiskburen på Array R2?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av MrAdde:

Får en Corsair H90 plats i fronten om man plockat bort hårddiskburen på Array R2?

Det bör gå utmärkt, men lämnar dig då helt utan förberedd plats att skruva fast hårddiskar.