"den här appen(internetexplorer) fungerar inte ihop med den här datorn" efter uppdatering

Permalänk
Medlem

"den här appen(internetexplorer) fungerar inte ihop med den här datorn" efter uppdatering

Igår så uppdaterades en massa saker i windowsupdate, och efter det så går det inte att starta internet Explorer...

Man får upp ett blått fält mitt på skärmen där det står: "den här appen fungerar inte ihop med den här datorn"...

Jag gjorde en systemåterställning så nu fungerar den igen, men är detta något känt?

.

Permalänk
Medlem

Jag har sedan jag gjorde förra inlägget undvikit att uppdatera min dator(med undantag för virusdefinitioner osv) och de har givetvis fungerat lika bra som alltid. Idag tänkte jag att det var dags att testa igen för de kan ju kanske kommit ytterligare uppdatering som löser problemet... Jag skapade en återställningpunkt först och uppdaterade allt sedan... Det vart samma skit som förra gången... -"Det går inte att köra appen på den här datorn."

Det är ju hur sjukt som helst att det inte går att köra iexplorer??

EDIT: Jag hade en gammal snabblänk till en webbsida liggandes på skrivbordet och testade att klicka på den, och då startade ie som vanligt och det gick att surfa... så det måste vara något knas med snabbstartsmenyn?

EDIT2: Jag tog bort gamla genvägen i snabbstartsmenyn, och klicka "Fäst det här programmet i aktivitetsfältet". Så nu ligger det där med enda skillnaden är att när jag startar ie så kommer det inte upp en extra ieicon till höger om snabbstartsmenyn... skumt.