Installera android på en iPhone 4s?

Permalänk
Medlem

Installera android på en iPhone 4s?

Hur gör jag för att installera android på min iPhone 4S?
Skulle det vara olagligt?

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem

Går inte.

Permalänk

Vad är det som gör att det inte går??
det är inte så att det är okända komponenter i enheten som inte finns någon annanstans direkt?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

Hittar en del på google om 3GS men vet inte om det går på senare. Kanske måste flasha om bios?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Det här ser ut att vara det du söker, ser dock ut som utvecklingen av det har stannat upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

Hur gör jag för att installera android på min iPhone 4S?
Skulle det vara olagligt?

Det är väl inte direkt olagligt då jailbreak inte ses som olagligt.. Om du inte gör något olagligt efter jailbreaket såsom att ladda ner betal appar..

Edit: kan vara värt att kolla här http://iphone-developers.com/

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem

lyckades installera android på min iphone 3g för nåt år sedan, men det var knapp körbart och det var mycket som inte funkade

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av alex_farnstrom:

Vad är det som gör att det inte går??
det är inte så att det är okända komponenter i enheten som inte finns någon annanstans direkt?

Det är precis exakt det som är problemet. Någon skulle behöva få tag på exakta datablad, ritningar, specifikationer, källkod etc för att ens kunna börja utveckla drivrutiner, firmware och annat som fungerar dugligt. Dessutom är bootloadern och annat låst och svåråtkomligt utan särskild mjukvara.

Någon gång förr gick det att köra någon variant av Android på en Iphone 3G i ungefär 0.001 FPS, utan stöd för allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

Hur gör jag för att installera android på min iPhone 4S?
Skulle det vara olagligt?

Går inte, sälj fruktsalladen till något fruntimmer på blocket som inte vet bättre och köp dig en riktig telefon.

Det är iallafall precis vad jag kommer att göra om ett par månader när den nya Galaxyn finns att köpa och abonnemanget på min 4S går ut.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Går inte, sälj fruktsalladen till något fruntimmer på blocket som inte vet bättre och köp dig en riktig telefon.

Det är iallafall precis vad jag kommer att göra om ett par månader när den nya Galaxyn finns att köpa och abonnemanget på min 4S går ut.

synd att du väljer en Samsung då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

Hur gör jag för att installera android på min iPhone 4S?
Skulle det vara olagligt?

Tror inte att det är olagligt men garantin ryker nog ganska säkert. Sen så tror jag inte heller att det är en bra ide eftersom de inte är skapade för varandra så att säga.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Finns det någon garanti kvar på en 2 1/2 år gammal telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

synd att du väljer en Samsung då.

Och vad är det som är så dåligt med Samsung?

Till Ts: en kompis till mig dualbootade Android på sin iPhone för ett par år sen och det var det laggigaste jag sett!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaist:

Finns det någon garanti kvar på en 2 1/2 år gammal telefon?

Mobilen är snart 14 månader gammal.
Jag skiter i att försöka installera det då.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk

Går nog om det finns drivisar

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Går inte, sälj fruktsalladen till något fruntimmer på blocket som inte vet bättre och köp dig en riktig telefon.

Det är iallafall precis vad jag kommer att göra om ett par månader när den nya Galaxyn finns att köpa och abonnemanget på min 4S går ut.

riktig och galaxy plasticbloatwaredeluxe i samma mening, hm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon81912:

Det är precis exakt det som är problemet. Någon skulle behöva få tag på exakta datablad, ritningar, specifikationer, källkod etc för att ens kunna börja utveckla drivrutiner, firmware och annat som fungerar dugligt. Dessutom är bootloadern och annat låst och svåråtkomligt utan särskild mjukvara.

Någon gång förr gick det att köra någon variant av Android på en Iphone 3G i ungefär 0.001 FPS, utan stöd för allt.

Bingo. Bootloadern är det största hindret just nu.

Permalänk
Medlem

Vilken hädelse!!

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd

Det går visst en kompis till mig har Android på sin Iphone 4 fast dock så var han erfaren och har jobbat med programering, mjukvaror och brukar ofta prova att göra utamingar som tex att installera iOS på En PC. Det gick men det tog honom lång tid dvs 3 år :). Så det är inte omöjligt att lyckas om du nu har jobbat som programerare osv

Visa signatur

Intel Core i7 2700K CPU @ 3,50 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Och vad är det som är så dåligt med Samsung?

Till Ts: en kompis till mig dualbootade Android på sin iPhone för ett par år sen och det var det laggigaste jag sett!

Samsung har nog dom sämsta Android lurarna, sett till vad du får för pengarna.
Sedan kan man kanske föredra Samsung av andra skäl. Samma med iPhone, samma med allt.
Därför ska man aldrig gå runt och smutskasta folk för att dom köper en viss produkt,
som att när du menar på att han ska sälja den till en fruntimmer som "inte vet bättre".
Även om det ligger en viss sanning i att folk (inte just kvinnor) köper saker utan att ta reda på
om det finns bättre grejer osv.

Ang. dualboot av Android på en iPhone så är det knappast smart, förvänta dig inte att du ska få bra flyt på
hårdvara som det inte finns riktigt stöd för på Android och som i "rå" prestanda är svagare än flaggskeppsmodeller
på Android sidan.

Permalänk
Sötast
Skrivet av LudvigLindell:

Och vad är det som är så dåligt med Samsung?

Till Ts: en kompis till mig dualbootade Android på sin iPhone för ett par år sen och det var det laggigaste jag sett!

I min mening så säljer Samsung Androidmobiler för Svensson.

De kör samma stuk som Apple och lägger mer energi på marknadsföring och oväsentliga "uppfinningar" för att locka den stora massan.

På samma gång så uppdaterar de varken S3 eller S4 som är deras två senaste flaggskepp, det säger en hel del om företaget.

De vill ha snabba cash och bryr sig inget om sina kunder efter deras produkt är såld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

riktig och galaxy plasticbloatwaredeluxe i samma mening, hm.

"plastic"-delen kommer ju inte att vara ett problem i S5:an om de kör med samma "läder" baksida som de kört med på NOTE 3 och nyare surfplattor.
Samsung är faktiskt ganska duktiga på hårdvara generellt, men i mjukvaru-delen så gör de mig bara besviken gång på gång..

Skrivet av LudvigLindell:

Och vad är det som är så dåligt med Samsung?

Rejäääält med bloatware och många tveksamma design-val. Deras GUI (interface) design är överlag inte ens nära Googles. Kolla bara på settings skärmen på en Nexus jämfört med en valfri Samsung telefon så ska du se en enorm skillnad.
Exempel på bloat: ny Samsung telefon jag handskades med för några månader sedan: ~800MB RAM använt. Ny Nexus 4/5 ~450MB RAM använt.
Samsung S4 16GB utrymme vid första uppstart: ~9GB. Ny Nexus 5 16GB: ~12GB.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Allexz:

I min mening så säljer Samsung Androidmobiler för Svensson.

De kör samma stuk som Apple och lägger mer energi på marknadsföring och oväsentliga "uppfinningar" för att locka den stora massan.

På samma gång så uppdaterar de varken S3 eller S4 som är deras två senaste flaggskepp, det säger en hel del om företaget.

De vill ha snabba cash och bryr sig inget om sina kunder efter deras produkt är såld.

Nu uppdateras ju S3 och S4 till nyare versioner, S4+ börjar få JB4.3..

Skrivet av Sears:

"plastic"-delen kommer ju inte att vara ett problem i S5:an om de kör med samma "läder" baksida som de kört med på NOTE 3 och nyare surfplattor.
Samsung är faktiskt ganska duktiga på hårdvara generellt, men i mjukvaru-delen så gör de mig bara besviken gång på gång..

Rejäääält med bloatware och många tveksamma design-val. Deras GUI (interface) design är överlag inte ens nära Googles. Kolla bara på settings skärmen på en Nexus jämfört med en valfri Samsung telefon så ska du se en enorm skillnad.
Exempel på bloat: ny Samsung telefon jag handskades med för några månader sedan: ~800MB RAM använt. Ny Nexus 4/5 ~450MB RAM använt.
Samsung S4 16GB utrymme vid första uppstart: ~9GB. Ny Nexus 5 16GB: ~12GB.

Jo S4'n har väldigt många funktioner. Både bra och dåliga. Vill man inte ha dessa låter man bli och köper den modellen samt ger fan i att gråta överallt om det.

Nexus kör Vanilla Android, inte så konstigt va? Jämför heller andra tillverkare som kör egna UI'n isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jo S4'n har väldigt många funktioner. Både bra och dåliga. Vill man inte ha dessa låter man bli och köper den modellen samt ger fan i att gråta överallt om det.

...
Oj. Ser ut som att man träffade en nerv här.
Säg vad du vill men Samsung har generellt rejält med bloat

S4:an har mestadels onödiga funktioner. NOTE 3 å andra sidan har ju faktiskt lite användbara funktioner för stylusen och så, så där är det en helt annan historia.

Citat:

Nexus kör Vanilla Android, inte så konstigt va? Jämför heller andra tillverkare som kör egna UI'n isf.

Antar att du menade *hellre*.
Varför ska man ignorera en dålig punkt?
Du tar ju tydligt parti genom att göra detta..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sears:

...
Oj. Ser ut som att man träffade en nerv här.
Säg vad du vill men Samsung har generellt rejält med bloat

S4:an har mestadels onödiga funktioner. NOTE 3 å andra sidan har ju faktiskt lite användbara funktioner för stylusen och så, så där är det en helt annan historia.

Antar att du menade *hellre*.
Varför ska man ignorera en dålig punkt?
Du tar ju tydligt parti genom att göra detta..

Ja? Skrev jag nåt annat? Alla vet att S4'an har många funktioner, vad som är bloatware eller inte är upp till var och en:)
Nej du har inte träffat en nerv men alla gnäller så förbannat.

S4'n och N3'an har istortsett samma funktioner, N3an har ju fler funktioner för S-Pen, huvudsakliga skillnaden samt lite under skalet.
Tydligt parti? Vanilla android mot en tillverkares UI, där är vinnaren självklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

I min mening så säljer Samsung Androidmobiler för Svensson.

De kör samma stuk som Apple och lägger mer energi på marknadsföring och oväsentliga "uppfinningar" för att locka den stora massan.

På samma gång så uppdaterar de varken S3 eller S4 som är deras två senaste flaggskepp, det säger en hel del om företaget.

De vill ha snabba cash och bryr sig inget om sina kunder efter deras produkt är såld.

Vad snackar du om? S3 och S4 uppdateras visst. Samsung är bland de bästa på att uppdatera äldre enheter.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Går inte, sälj fruktsalladen till något fruntimmer på blocket som inte vet bättre och köp dig en riktig telefon.

Det är iallafall precis vad jag kommer att göra om ett par månader när den nya Galaxyn finns att köpa och abonnemanget på min 4S går ut.

Så nu är alla ovetande "fruntimmer" som köper apple. Men när du gjorde det då, så .... ? Men lycka till med din nya "riktiga" plast-telefon.

Permalänk
Sötast
Skrivet av pecill:

Vad snackar du om? S3 och S4 uppdateras visst. Samsung är bland de bästa på att uppdatera äldre enheter.

Nä men vad bra, då har man inget att oroa sig över då.

När var det 4.3 Släpptes? Ah juste, snart ett år sen, när får S3an det? Ah... nu? Nice.

Skrivet av tcntad:

Nu uppdateras ju S3 och S4 till nyare versioner, S4+ börjar få JB4.3..

Precis, nu.

Bara enormt löjligt försent.

S3 Release 29 May 2012
4.2 13 November 2012
4.3 24 July 2013
4.4 31 October 2013
S3 4.3 2014 ?

Nej, nu är det snart dags för 4.5/5.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Nä men vad bra, då har man inget att oroa sig över då.

När var det 4.3 Släpptes? Ah juste, snart ett år sen, när får S3an det? Ah... nu? Nice.

Precis, nu.

Bara enormt löjligt försent.

Det finns ingen annan som är bättre. Det är visserligen sorgligt, men ingen anledning att racka ner specifikt på Samsung.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Så nu är alla ovetande "fruntimmer" som köper apple. Men när du gjorde det då, så .... ? Men lycka till med din nya "riktiga" plast-telefon.

Well, efter att ha använt en 4s i snart två år förstår jag inte vad det är som är bra med dom, "WOOW DEN ÄR GJORD AV GLAS/METALL" Big whoop, jag får väl be om ursäkt för att ha trampat massa folk på tårna genom det jag sa, jag kommer nog aldrig mer köpa en iPhone, just för att iOS är hemskt och skittråkigt.

Sen har jag inte bestämt mig vad det ska bli för ny telefon, den enda nya androidluren jag tittat på var just den nya galaxyn pga 2560x1440 skärmen samt att den verkade få en ny fin metallbaklucka. Och jag skulle aldrig köra med en stockrom på något annat än Googles telefoner.

@ TS förlåt för att jag förstörda din tråd genom att starta ett litet krig här, hoppas du fick svar på din fråga ialllafall.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift