Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

PCI-enhet problem

Jag kollade i enhetshanteraren och hittade en gul varningsskylt i en PCI enhet. Det står PCI-buss 5, enhet 0, funktion 0 "Den här enhetens drivrutiner är inte installerade. (Kod 28) Ingen drivrutin har valts för enhetsinformationsmängden eller enhetselementet.Klicka på Uppdatera drivrutin när du vill söka efter en drivrutin för den här enheten."

Den hittar ingen uppdatering. Jag har installerat ett Avermedia live gamer Hd och mitt grafikkort. Jag testade att bytta plats för grafikkortet. Jag har för mig att det stod "PCI-buss 4,enhet 0, funktion 0" innan jag bytte plats

vad kan det vara? kan det vara grafikkortet? hur får jag reda på det?

Visa signatur

CASE: Fractal Design Define R3 MOBO: Asus Z87-Pro
CPU: Intel Core i5 4670K 3,4GHz CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 Evo
RAM: 16GB Corsair Vengeance (4x4GB) GPU: Gigabyte GeForce GTX 760
PSU: Be-Quiet Pure Power L8 CM 630W SSD: Samsung 840 EVO Basic 250GB HD: WD Caviar Blue 1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Högerklicka på enheten och välj "Egenskaper". Gå till fliken "Information" och bläddra fram "Maskinvaru-ID" i rullgardinslistan... och googla!

Permalänk

Tack så mycket. Det är mitt capture card men fattar inte för jag har alla drivers och den funkar perfekt

Visa signatur

CASE: Fractal Design Define R3 MOBO: Asus Z87-Pro
CPU: Intel Core i5 4670K 3,4GHz CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 Evo
RAM: 16GB Corsair Vengeance (4x4GB) GPU: Gigabyte GeForce GTX 760
PSU: Be-Quiet Pure Power L8 CM 630W SSD: Samsung 840 EVO Basic 250GB HD: WD Caviar Blue 1TB 7200RPM