Run, Smily, Run! - Feedback och banor

Permalänk
Medlem

Run, Smily, Run! - Feedback och banor

Hjälp Smily att komma undan spikväggen!
Utmana dina vänner på vem som kan komma i mål snabbast, utnyttja buggar som den lata utvecklaren har glömt att fixa.
Skapa era egna banor med den medföljande "banskaparen", skratta åt hur dåligt kodat spelet är med den medföljande källkoden!

Run Smily Run! Har allt och inget som du söker hos ett spel!
Ladda ner idag och ge mig feedback så kanske jag kan göra bättre grunkor nästa gång !

Screenshots:

Dold text

Dl: (Inklusive källkod och mapeditor) : https://www.dropbox.com/s/9e1mafblxblt8k3/Run%20Smily%20Run%2...
Github: https://github.com/elklazor/RunSmilyRun
____________________________________________________________________________________________________________

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Detta projekt är en fork av en enkel spelmotor jag har gjort i XNA/MonoGame. Jag har inte programmerat särskilt länge och jag hankar mig fram i spelvärlden med hjälp av tutorials och böcker. Jag tänkte att jag kunde få lite feedback på detta projekt samtidigt som jag delar ut källkoden ifall någon skulle vilja använda den. Alla texturer och all kod lämnar jag ut gratis men ifall du använder något som jag gjort meddela gärna mig.
Ladda gärna upp banor till spelet (mapeditor finns med i nedladdningen) och hela projektmappen till VS finns med ifall du vill kompilera din egen version.

Posta vad ni tycker, och var inte rädda för att påpeka fel och buggar i koden då jag behöver feedback på det jag gör för att kunna utveckla mig som programmerare.

/Klas

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Skulle vara toppen om koden fanns att tillhandahålla via github istället, så är det antagligen fler som skulle testa spelet/fixa till koden lite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AIIN:

Skulle vara toppen om koden fanns att tillhandahålla via github istället, så är det antagligen fler som skulle testa spelet/fixa till koden lite!

Ok, här är den: https://github.com/elklazor/RunSmilyRun

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Det ser nice ut! Har inte hunnit ladda ner än men jag tror jag ska ta en titt på koden. Är det okej ifall jag använder den i ett skolprojekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecreg1:

Det ser nice ut! Har inte hunnit ladda ner än men jag tror jag ska ta en titt på koden. Är det okej ifall jag använder den i ett skolprojekt?

Jovisst får du använda den, allt står i "readme:n"! Länka till mig där du använder koden, så är det lungt!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

Du har nog inte riktigt förstått hur Git fungerar, vitsen är att filerna ska ligga som textfiler med rätt struktur i Git, på detta sätt får du historik och man kan brancha och merga samt hoppa tillbaka i historiken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Du har nog inte riktigt förstått hur Git fungerar, vitsen är att filerna ska ligga som textfiler med rätt struktur i Git, på detta sätt får du historik och man kan brancha och merga samt hoppa tillbaka i historiken.

EDIT: Tror jag fixade det, det blev nåt knas när jag skulle synka den "ozippade" sourcen. Nu borde den finnas att tillgå här:
https://github.com/elklazor/RunSmilyRun/tree/master/Run%20Smi...

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck